Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

Alain

Citaat van: Huugooke op 16 juni 2013, 16:03:55 PM
Citaat van: Alain op 16 juni 2013, 15:43:56 PM
De prijzen zijn niet gestegen in de loop der jaren., integendeel

Vroeger moesten 65+ betalen om het openbaar vervooer te nemen, nu is het gratis.

Vroeger moest men werken om geld te krijgen van de staat, of dagelijks een stempeltje halen, nu krijgt men dat gratis.

Vroeger kostte naar school gaan geld, nu is het onderwijs gratis.

Vroeger moest men werken tot zeker 65 jaar, nu zijn ze op die leeftijd al 20 jaar op pensioen.

Kan zo nog even doorgaan maar is niet voor dit forum bestemd.

Dus vroeger was het goedkoper dan nu. :D :D
gratis voor 65+ :niet lang meer!
onderwijs gratis? Toch zeker niet hier!
Op pensioen op 65? Lees eens een gazet!
Als je de onnodige luxe weglaat zal je zien dat het leven peperduur is geworden: kijk gewoon naar eten, energie, water

Vervoer is sinds een paar jaar gratis en nu tot op heden nog steeds.
Wie werkt er momenteel nog na zijn 65 jaar?
Het leven is niet peperduur geworden, we verbruiken meer dan vroeger en zijn ook minder tevreden dan vroeger. Hugo, we hebben die discussie in het verleden al eens gehad.
Probeer het leven eens wat meer van de positieve kant te zien Hugo en niet altijd zo zwartgallig.  :(

tsjoektsjoek



.....................de Ollanders werken door na hun 65e jaar.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Huugooke

zwartgallig? Moi?
Geen groter optimist!
Als ik nu nog om de twee dagen een nieuwe loc, budget of niet, kon kopen zou ik nog veel gelukkiger zijn!
En als mijn vrouw en ik niet meer ziek zouden zijn, en veertig jaar jonger, en als mijn pensioen nu het driedubbele was, en ik in een huis met een zonnig tuintje zou wonen ipv een bedompt appartementje, dan zou ik nog veel en veel gelukkiger zijn.
Maar voor de rest: alles tiptop!
Daar gaat het hier eigenlijk ook niet over. Ik wil maar op de relativiteit van de prijzen wijzen. 

Sattrickske

Citaat van: Alain op 16 juni 2013, 19:33:16 PM
Vervoer is sinds een paar jaar gratis en nu tot op heden nog steeds.
Klopt niet, sinds 1 mei moeten de 65+ opnieuw betalen voor de MIVB-STIB in Brussel; zij het wel een 'bescheiden' bijdrage van 60€/jaar of een gewoon ticket.  'k Heb net de abonnementen voor pa en ma betaald.
De Lijn en de TEC zullen volgen, tenzij de regering gaat bijpassen, want ze maken beiden zwaar verlies op de 65+.
De trein moesten ze zowiezo al betalen: 5€ voor eender wel ticket heen en terug binnen België, enkel te gebruiken buiten de spitsuren.

Ik denk dat enkel de fiets gratis is en dan nog ;D

En dan nog eentje: kent er iemand het verschil tussen "gratis school" en "school voor niks"?

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

ik ben gratis naar school geweest... de meeste anderen voor niks!

conducteur

ha op die manier...  8)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

We zullen zien, maar ik vrees dat als het zover zal zijn ik met 65 niet met pensioen zal kunnen gaan. Toch zeker niet als alleenstaande. Trouwens, moest ik op 65 al 20 jaar op pensioen moeten zijn, dan mag ik het einde van dit jaar stoppen met werken. Men heeft mij nog niets gevraagd tot nu toe...

Op het werk zijn er verschillende die al naar de 70 gaan en nog komen werken. Het is er ook aan te merken hoe de zaak gerund wordt. Geloof me, met de verhooging van de pensioenleeftijd gaan ze zeker de concurrentiepositie van onze bedrijven niet verbeteren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Dat vroege pensioen heeft alles te maken met de "het kan niet op" periode. Ik heb collega's zien gaan op 50, 55 en 58.
Sommige beroepen na een aantal dienstjaren.
Nu het "allemaal op" periode is, en de vrees voor lege pensioenkassen opdoemt, is de oplossing gevonden door de pensioenleeftijd te verhogen.
Spijtig genoeg gooien de bedrijven de mensen buiten op vijftig. Ambetant natuurlijk.
Maar dat wordt van een ander "potteke" betaald zeker?
Trouwens, ge MOET niet langer werken; ge MOOGT nog op 60, 65, ge zult alleen minder krijgen!
Maar dat lost ge op met pensioensparen. Voila: doel bereikt!

Sattrickske

Citaat van: Dirky op 16 juni 2013, 20:14:09 PM
ik ben gratis naar school geweest... de meeste anderen voor niks!
Verdorie, jij kende die al 8)

Metpetergaathetbeter

Patrick, 't was wel een oudje dat grapje, er zullen er heel wat geweest zijn die het mopje kenden !

Groeten Peter ;)

bollen neus

Twaalf patékes voor 100 frang, nogal een geluk dat we maar met zeven waren........

Dirky

grappen... efkens afwijken van de prijzen:

Nu ik wat ouder geworden ben, valt het op dat grappen vaak terugkeren na een lange periode van afwezigheid. Die grap van gratis en voor niks was al een topper toen ik in de A2 zat. Heb ik dan jaren niet meer gehoord.
En wat ik nog het leukst ervaar, is dat er nu veel jong volk uitspraken doet die ze cool vinden maar die ze zonder het te weten uit het repertoire van Urbanus geplukt hebben...

sorry voor deze off-topic!

Huugooke

En deze is binnenkort niet meer te begrijpen door de nieuwe generatie:

Wat is het verschil tussen u en een foto:

Een foto is ontwikkeld

(niet persoonlijk bedoeld)

Huugooke

juist vernomen van een lokale handelaar: zijn huur is gestegen van 3000 naar 12000 per maand.
Probeer dat te verdienen met warme wafels, verse groenten, of treintjes.
Nee, geen modelbouwwinkel.
En wel degelijk een twaalf met drie nullen.