Typ 25, typ 64 en typ 98 niet afgewerkt.

Gestart door Red Falcon, 11 juni 2013, 00:09:33 AM

Huugooke

Citaat van: loco op 12 juni 2013, 12:51:19 PM
Foto's zijn niet echt nodig. Iemand die weet waarover je praat, hoeft dit niet te zien. Die weet ook dat je geen mislukkeling bent, anders was had je ook niet geïnvesteerd in dure onderdelen. En was dat zo, dan had je dit waarschijnlijk ook gezegd. Je bent gestopt met de hobby en dat is reden genoeg om ze weg te doen. Ik heb ook nog zo een aantal onafgewerkte modellen staan in HO. Stuk voor stuk pracht modellen en exclusief, maar het ontbreekt mij aan interesse om ze momenteel af te werken. Misschien later
Wie interesse heeft, moet maar een bod doen op jouw aanbod. Ze weten wat de modellen nieuw hebben gekost. Ze kunnen ook een berichtje sturen.
Sorry voor de lange tenen die nu pijn doen.
Aan u zal men met plezier hun oude auto (reed alleen op zondag),  brommer (nooit mee gereden),  postzegelverzameling (allemaal in perfecte staat en zeldzaam), camera (nieuwste model, is digitaal met rolletjes).... enz. verkopen!

JC2180

#16
Misschien heb ik de verkeerde indruk maar het keert de laatste tijd ook hier op het forum sneller zwart-wit meen ik...

Principe is toch eenvoudig : men wenst iets aan te bieden en informeert eigenlijk zo of er mogelijke interesse is, zo ja dan kan je verder bespreken en ofwel ter plaatse gaan bekijken ofwel verder afhandelen op basis van foto's e.d. naar eigen voorkeur. Hier is toch niets verkeerd of vreemd aan?

Integendeel, ik begrijp zeer goed wat 'bollen neus' en 'loco' bedoelen.
Het is uiterst vervelend (ook hier op het forum al voorgehad) dat de vragen willekeurig worden afgevuurd en altijd maar meer info noodzakelijk en nadien nooit enige reactie...
Niemand moet zich verplicht voelen om iets te kopen, men mag gerust om foto's of prijzen vragen, ik denk niet dat dit betwist wordt, maar wel het fatsoen nadien om dan ook te melden als je afhaakt. Het lijkt me voor sommigen echt een sport of tijdverdrijf om anderen nutteloos te bevragen  :-\

Een houding van klant is koning daarvoor gaat men steeds best naar zijn vertrouwde winkel, in het andere geval... we blijven toch onder medespoorders of niet?
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Huugooke

Als ik zo eens niks te doen heb loop ik al wel eens een rommelmarktje af. Ik heb daar nog nooit iemand boos weten worden omdat een "prijsvrager" doorliep zonder boe of bah.
Als je de analogie met een markt doortrekt, dan is het toch logisch dat je de koopwaar zo gunstig mogelijk uitstalt; en dan nog hoef je de prijs niet direct te etaleren: goesting is koop.
Dat men de pieren uit de neus vraagt heb ik ook al meegemaakt; ik vind dat normaal, en koopt X niet, dan is er altijd Y.
En een kat in een zak heb ik ook al thuisgekregen!
Dat "voelen naar interesse" mag je voor mijn part overslagen; kaarten op tafel.

Dit gezegd zijnde: dit aanbod lijkt me interessant om te bekijken, zou ik er wat foto's van kunnen zien? En vooral, welke prijs had je in gedachten?

bollen neus

Ik ken mijn "pappenheimers" hier op het forum wel zitten hoor.

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 12 juni 2013, 16:18:27 PM
Als ik zo eens niks te doen heb loop ik al wel eens een rommelmarktje af. Ik heb daar nog nooit iemand boos weten worden omdat een "prijsvrager" doorliep zonder boe of bah.
Als je de analogie met een markt doortrekt, dan is het toch logisch dat je de koopwaar zo gunstig mogelijk uitstalt; en dan nog hoef je de prijs niet direct te etaleren: goesting is koop.
Dat men de pieren uit de neus vraagt heb ik ook al meegemaakt; ik vind dat normaal, en koopt X niet, dan is er altijd Y.
En een kat in een zak heb ik ook al thuisgekregen!
Dat "voelen naar interesse" mag je voor mijn part overslagen; kaarten op tafel.

Dit gezegd zijnde: dit aanbod lijkt me interessant om te bekijken, zou ik er wat foto's van kunnen zien? En vooral, welke prijs had je in gedachten?

Dit!

Bij verkoop zijn foto's altijd handig, zo weet men zeker waar het precies om gaat en een richtprijs is altijd handig, op die manier is het voor de potentiële kopers veel makkelijker.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bollen neus op 12 juni 2013, 15:19:55 PM

Er zijn nu eenmaal mensen die een ongecontrolleerde zaadlozing krijgen met het zien van een foto, helaas ben ik daar niet bij.

Eric, we zijn hier wel over treinen  bezig  :o ;D
Groeten Peter ;)