Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Troisvierges

Gestart door Eres, 10 juni 2013, 18:57:17 PM

Eres

Ja omdat ik dus naar Troisvierges ging heb ik het tijdstip zo gedaan dat ik op de heenweg nog even een CFL kon trekken dan wel de hle 3005. Daarna dus door en na het maken van de foto shoot aldaar gewacht op de aankomst van 15.16 uur ik had een 3000 of een 4000 serie verwacht maar mijn verbazing was heel groot toen er een een uit de serie 2200 kwam. Wel een keer op foto gezien maar nooit in werkelijkheid.

De 2223 is iets bijzonders. Deze werd gebouwd als 2207 echter op 6 oktober 2006 was er een zwaar ongeval op de grens Luxembourg/Frankrijk met de 2207 en een Franse goederentrein. De verkeersleider was de schuldige hier wat ook 6 mensen levens heeft gekost. Er waren werkzaamheden en was maar 1 spoor beschikbaar De 2207 werd ter plaatse gedeeltelijk gesloopt. Het andere deel werd weggesleept en werd voorzien van een nieuw stuk. Deze werd dus omgenummerd in 2223 waar ik dus in ben geweest. Gelukkig wist ik dat toen niet Ook dit keer mocht ik een kijkje nemen in de cabine welke heel mooi is.






















Groet

Wim

PietB

Een week later ben ik samen met Wim ook naar Troisvierges en Gouvy geweest.

Het station Troisvierges.

Een reeks 2000, met naar later bleek pech.
De stroomafnemer wilde niet tegen de draad blijven zitten.

De fraaie 2214, type Z2N NG van Alstom

De 2214 van de andere kant, door het wachthuisje heen zie je de storingsmonteur nog net instappen.
Het station Gouvy toen wij er waren.

De 3006 van CFL komt aan uit de richting Luxemburg

Op Gouvy wordt de machinist afgelost, je ziet de 'Luxemburger' uit de loc klimmen en de 'Belg' loopt er met zijn rugzak naartoe.

De 3017 arriveert van uit Vielsalm.

En gaat na een machinsten wissel op weg richting Luxemburg Troisvierges.

Al met al een leuk uitje, waarvoor mijn dank Wim.

Het gezellige station van Vielsalm, kwam ik dagelijks langs opweg naar ons vakantiehuisje.


grt Piet.

Eres

Toffe foto's Piet, bedankt voor dat ene kleine zinnetje. Zoals afgesproken volgende keer als je hier bent gaan we wat zuidelijker

groet en tot horens

Wim