Onzichtbare knipperlichten

Gestart door Klaas Zondervan, 09 juni 2013, 15:24:38 PM

Klaas Zondervan

Ik was net even op Google maps door België aan het toeren. Daar kwam ik iets opmerkelijks tegen.

Tussen Wachtebeke en Zelzate loopt door het Kloosterbos een weg met de naam Walderdonk. Daar kom je een spoorlijn tegen die met een boog de weg dwarst.
Als je in Streetview die spoorlijn nadert zie je op afstand andreaskruizen met knipperlichten staan. Ben je vlak voor de overweg, dan staan ze er ineens niet meer. Ben je aan de andere kant van de overweg en kijk je achterom, dan staan ze er weer. Nog een stukje verder en ze zijn weer weg.

Ik heb er geen vraag bij, want er zijn waarschijnlijk foto's aan elkaar geplakt van heel verschillende datums. Maar ik vond het gewoon grappig.

Metpetergaathetbeter

#1
ik veronderstel dat jij die overweg bedoeld naar Moerbeke (richting Moerbeke en suikerfabriek), zowel de spoorlijn naar en de suikerfabriek(opgekocht om te sluiten ?) zijn niet meer ! Waarschijnelijk is jouw denken juist ! Hier in Lochristi was zelf een een straat die waarvan de ene kant schijnbaar zomers aantoont en de andere kant op zijn (late) herfstkleuren !


Groeten Peten

PS Zowel bij werken als bij bouwwerken van een huis kan je rare situaties aantreffen (de ene kant aan de bouw bezig, langs de andere niks of het afgewerkte huis!

bellejt

die spoorlijn is de omloopweg van Sidmar (Arcelor mital).De lichten staan er wel degelijk.Beetje verderop ,komende van Zelzate,kom je dan het gebouw met de hoge mast tegen van mijn baas.Zal waarschijnlijk een plakfoutje zijn want is alleen maar komende van Wachtebeke.

Jurgen

Men wil deze spoorlijn omvormen tot fietspad tussen Moerbeke en Wachtebeke. Geen idee of de overweg waarover hierboven gesproken wordt hier ook bij hoort.

Een link naar het artikel hier en hier.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Met "Google" alleen vind ge niet ALLES enkel als ge met uwen vélo daar eens passeert zal je ook zien wat je echt gaat zien en al de rest is niets. Ik doe regelamatig fietsroutes uit noodzaak :D

Klaas Zondervan

Eric, ik ben daar al eens met mijn fiets gepasseerd. Toen was het me niet opgevallen dat de knipperlampen ineens verdwenen en weer terugkwamen. :)
Ik concludeer alleen dat ze daar dus weggehaald zijn of teruggeplaatst tussen de momenten dat de foto's zijn gemaakt. Meest waarschijnlijk is dat ze zijn weggehaald.

Klaas Zondervan

Vandaag heb ik iets gezien wat me nog niet eerder was opgevallen. Op de foto's van Streetview staat linksonder de datum wanneer ze zijn genomen.
In Juni 2009 stonden de knipperlichten er nog, in maart 2010 waren ze verdwenen.
Bij mijn komende tour door België toch daar maar eens gaan kijken of dat fietspad daar al ligt.