Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Frecciargento in Lecce

Gestart door eve, 05 juni 2013, 09:39:20 AM

eve

Ik werd uiteraard bekeken als een kultuurbarbaar omdat ik een bezoek aan een zoveelste kerk (Santa Espresso del Monte Capuccino) ruilde voor snelle blik in het station van Lecce : een volwassene met belangstelling voor treinen en treintjes. Hoe bestaat het?

Goed : Lecce is het eindstation van een snelle lijn : Roma Termini – Caserta – Benevento – Bari Centrale – Lecce.

Op spoor 9 stond een Frecciargento (Zilverpijl) stil. Ik vermoed dat dat stilstaan eerder toevallig was. Het stel zou 250 km/u aankunnen en de fabrikant is Fiat Ferroviaria/Alstom (http://it.wikipedia.org/wiki/ETR_485). Enige gelijkenissen met andere treinstellen van italiaanse origine zijn dus niet aan de orde.



Uploaded with ImageShack.us

Ik wilde nog dichterbij gaan. Maar een verbodsbord met een logo "mannetje met gespreide armen" weerhield me. Dat was natuurlijk geen "italiaans denken". Om een juist binnengelopen trein te bereiken negeerden een 30-tal inboorlingen straal het beschreven teken en kruisten vrolijk kwetterend de sporen...

Ik heb nog foto's gemaakt, maar die moet is nog ontcijferen.

Erik