Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

wagon en kortsluiting

Gestart door spinnings, 04 juni 2013, 19:24:40 PM

spinnings

Ik heb onlangs van Marklin 3 H0 wagonnetjes gekocht voor mijn Piko H0-baan.
Vreemd genoeg maken ze alle drie kortsluiting, wat kan dit zijn?


Metpetergaathetbeter

omdat er wisselstroom-assen (niet geïsoleerde assen op zitten en die geven de kortsluiting!)  ??? ::)opzitten terwijl Piko in de  meeste gevallen gelijkstroom is (met geisoleerde assen)

Groeten Peter ;)

spinnings

Is er nog iets aan te doen?

Metpetergaathetbeter

andere assen opsteken, wanneer je nieuwe wagons koopt bij je ...... dn ruilt hij die normaalgezien gratis om ! Anders dien je er te kopen, hint als je iemand kent die met Marklin rijdt en die kochtTrix(gelijkstroom origineel) en die vergat ze om te ruilen  ze ruilen of hier eventueel oproep doen er zijn er altijd die voor Marklinwagons  gelijkstroomwielen zoeken of wisselstroomwielen !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter


spinnings

Bedankt voor je reactie.
Dan heb ik na nader onderzoek deze nodig http://www.conrad.nl/ce/nl/product/240418/Maerklin-700580-H0-Maerklin-wielstel-gelijkstroom

Ik zal eerst kijken wat de winkel in Breda hier nog voor mij in kan betekenen.

Metpetergaathetbeter

Robert,

stel je vraag hier op of elders op het for(um/a) en misschien is er wel iemand bij jou in de buurt die je gratis kan helpen !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Inderdaad, ruilhandel is een mooi iets!

;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

spinnings

Ik denk dat de meeste hier uit Vlaanderen komen, terwijl ik uit Tilburg (Nederland) kom.

Metpetergaathetbeter

ik vrees dat je nog aardig zou verschieten hoeveel Nederlanders er hier op het forum zitten ( en vooral de laatste weken!) Gewoon je vraag stellen een nee heb je en een ja kun je krijgen, trouwens kun je op de een of andere beurs afspreken ! Of gewoon assen kopen of trachten te ruilen in de winkel waar je ze kocht (tenminste als je ze in een winkel of bij een handelaar kocht !)

Groeten Peter ;)

spinnings

Zoals ik al in berichtje 5 schreef ga ik dat eerst doen,

spinnings

De winkel in Breda heeft de wieltjes eraf gehaald en vervangen door de juiste wieltjes.
Bedankt www.modeltrein2000.nl