Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ik ben vandaag zo vrolijk.....

Gestart door dani, 04 juni 2013, 19:01:38 PM

OlivierV

#15
Citaat van: OlivierV op 06 juni 2013, 18:52:04 PM
Citaat van: Paulogic op 06 juni 2013, 17:00:00 PM
Citaat van: dani op 06 juni 2013, 13:28:07 PM
mijn kerstboom heb ik vorige week weggeschonken aan een kleuterjuf, Danny....  inclusief alle slingers, ballen, versiering en kerstlichtjes  (7 slierten)...
Helaas geen plaats meer om een kerstboom op te zetten, die plek is ingenomen door het konijnenhok :-)

Breng me niet op ideetjes, mannen :-)

Jaja... en volgend jaar wegens gebrek aan kerstboom dan maar de kleuterjuf versieren he... we kennen dat, schaduwbeweging ipv schaduwstation  ;D ;D ;D
De Paul, nen echte speeljongen. (Even gebruik gemaakt van een leenvertaling voor een Engels woord). ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

 :)samen met kerst een konijn eten onder de boom ???

Rangeerduivel

Een slinger ind'r haar...bah,wat vies! :P :P :P

oetbeem

Ik denk dat Dani een spoor gaat maken naar zijn slaapkamer toe

Inplaats van een wekker komt er elke ochtend een loc met daarachter een aantal wagons met speakers erin gebouwd zn slaapkamer in rijden om hem te wekken
Als ik op de knop drukt gaat de trein weer omhoog en gaat dat verrekte geluid uit  ;D

banner by oetbeem, on Flickr

dani

Bijna, Danny, bijna...

Probeer het even te volgen....

De digitale wekker boven op zolder  geeft een impuls naar een bistabiel relais.
Dat schakelt de trein baan aan, en een voorgeprogrammeerd pendeltreintje in de Ecos doet zijn traject.
Onderweg rijdt het door 3 lichtsluizen in een bepaalde volgorde.
De Arduino detekteert de volgorde en de snelheid waarmee dit gebeurt.
Afhankelijk van de snelheid wordt er via de  iPhone een verbinding gemaakt (door te telefoneren)  naar ofwel mijn eigen telefoon, ofwel die van de kleuterjuf
Dan gaat er bij die kleuterjuf thuis een belletje rinkelen op haar nachtkastje, dat is gekoppeld aan de  Samsung Galaxy  smartphone.
De ringtone is zo luid  dat een microfoontje op haar arduino een signaal geeft
Dat signaal leest de arduino dan in om te bepalen hoe lang de eitjes in de eierkoker moeten.
Afhankelijk daarvan stelt het zelf de snooze tijd om de wekker in.
Als da de eitjes klaar zijn kiepert een robot ze in de spoelbak in de keuken om af te koelen en drukt op een knop naast het aanracht.
Die knop geeft signaal naar de eigenlijke wekker van de kleuterjuf.
Ze schiet wakker, veert recht en aangezien die slinger in d'r haar onder haar hoofdkussen vast ligt, trekt die aan haar haren.
Dat doet pijn , ze is klaarwakker, springt in haar kleren en dan in haar auto en komt mij met een schop onder m'n kont wakker maken om me eens flink mijn vet te geven vanwege die misplaatste slinger....


... en zo word ik wakker met hoofdpijn (van uit bed te flikkeren) en pijn aan m'n g*t.







m.a.w.:  DE TOTALE WAANZIN !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oetbeem

Dani?.... dat kan nog wel iets ingewikkelder  :D :D

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr