Een klein diorama van een Hollandse spoordijk

Gestart door tomenriet, 04 juni 2013, 01:08:08 AM

Havoc

Smaken verschillen inderdaad, maar ik dacht eerst dat het geel een afplaktape was ter bescherming. De overgang werkte beter bij de molen, kleuren kwamen beter overeen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

@Dani, Michiel vond de molen ook beter...
http://www.nproject.org/nl/fotos-maken-van-de-modelbaan-en-de-modeltrein/foto-achtergrond-voor-de-modeltrein.html
Wat dacht je van een vrij simpel verwisselbare achtergrond? Of heb je hier je inspiratie gehaald?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

tomenriet

Ach het is ook allemaal maar een beetje uitproberen.
Ik wil met dit oefendiorama gewoon eens kijken wat er mogelijk is maar dan wel er toch iets van maken.
De tips die ik hier dan weer krijg zijn allemaal weer waardevol en bruikbaar.
Een verwisselbare achtergrond is bijvoorbeeld een goed idee, alleen zal het nu niet meer lukken want aan de achterkant komt een stukje berg om op te oefenen.



Met het mooie weer van vandaag gaat het allemaal wel wat snel, ineens zie ik nu ook kroos in de sloot.



Het was tot op heden best nog wel een aardige klus, ben er daarom ook maar even bij gaan zitten. :)
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Michiel

Waauw, het riet ziet er nu erg goed uit, kroos op de sloot is mega-goed gelukt, de oever is nu modderig... Geweldig goed gedaan allemaal. 2 dingetje die mij nog in het oog springen: het melkwitte slootwater (maar daar is nu niets meer aan te doen) en de knotwilgen. De stammen zijn OK (misschien iets te glanzend) maar de takken met loof steekt eigenlijk af met de kwaliteit van de rest van je stukje. Er zijn hier op het forium een aantal bomen-draadjes ("Grove Den") met extreem mooie bomen. Misschien dat je daaruit inspiratie kan vinden om het loof van de bomen overtuigender uit te voeren.

Maar nogmaals, dit is een erg mooi stukje natuur. Ik ben benieuwd naar de achterkant.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

tomenriet

De foliage kan wat kleur betreft wel lichter maar momenteel is dit een beetje een proef met gevriesdroogd kroos.
Misschien dat dit tzt in andere kleuren beschikbaar komt.

De kleur van het water valt wel mee hoor, het is meer de weerschijn van het licht wat het water een melkachtige gloed geeft.
In werkelijkheid zie je ook in het water de weerschijn van het licht en de lucht met eventueel de wolken weerspiegeld.

Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

tomenriet

Nog even het slootje in de glanslak gezet, gaat er nu meer op lijken dan met die wat melkachtige kleur.





Ook de andere kant van het nodige groenwerk voorzien.
Paar boompjes er bij, wandelpad en zo kan die wel weer.



Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom