Modelspoor, praktijk > Modelspoor-elektronica met microcontrollers

Programmer

(1/9) > >>

conducteur:
Omdat dit een belangrijk onderdeel is als je wil beginnen met µC, vraag ik het in een apart draadje. Wat gebruik je als programmer voor je µc (ik denk dat ik de vraag al eens gesteld had, maar weet niet meer waar, en kan geen kwaad om het eens opnieuw te doen in onze nieuwe rubriek...)

liefst USB zodat ie laptop compatibel is.

Steam.N:
Net ook in het andere draadje geplaatst:
Kijk eens bij Velleman: K8076.

conducteur:
Niet compatibel met de 16f887 waar ik er nog een aantal van heb liggen en niet compatibel met usb-serieel omzetter... Wel handig met zon zif-voetje
..

PeterC:

--- Citaat van: Steam.N op 02 juni 2013, 22:43:32 pm ---Rian, als je met PIC werkt, vind je bij Velleman een goeie programmer (K8076) .

--- Einde van citaat ---

Helaas wel één probleem:

BELANGRIJK

niet compatibel met een USB naar seriële poort (RS232) omvormer!

Ik heb geen PC meer met een 'echte' seriële poort...

De PicStartPlus werkt wel met een USB-Seriëel omzetter maar is dan wel een heel pak duurder...
Bij mij gaat die al meer dan 10 jaar mee en nog nooit problemen mee gehad (wel regelmatig een firmware-update uitgevoerd).

Als je een In Circuit Programmer wil, zou ik je een Pickit3 aanraden (bij Conrad te 'verkrijgen') - staat op mijn verlanglijstje.

conducteur:
Hij moet inderdaad laptop compatibel zijn (=geen seriele poort). Mijn pa zijn pc is een vaste en heeft er nog een, maar is erg omslachtig als ik telkens zijn de deur van zijn bureau moet platlopen om eens een programma uit te testen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie