Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

96.025

Gestart door GVL, 29 mei 2013, 21:52:57 PM

OlivierV

Voor locs ga ik normaal voor geen ofwel lichte weathering, maar die van jou komt gewoon heel mooi tot z'n recht. ;)

Het Latijnse spreekwoord "De gustibus et coloribus" gaat nog altijd op!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

...type 96...

'k Vind Gino's niveau van verwering van de loc niet  "overdone", maar eerder genuanceerd-subtiel. 't Is naar mijne smaak... .
Gunstig is dat Roco met deze 96 de moeite deed om 't front te verbelgischen, met o.a. één lantaarn bovenaan.  Als dit altijd zo zou worden omgebouwd vanuit fabriek, bij andere NMBS-ex-Duitse (ex-Pruisische) stomers, dan waren we goed af.... .

( * houd er misschien rekening mee dat deze reeks berichtjes eventueel zouden kunnen worden overgeplaatst naar rubriek  "weathering", want dit is recent nog gebeurd...)                                                            Groeten,    Herwig.


conducteur

Ook cabbotage ritten waren geen uitzondering, bij mijn weten voor een 96. Dus past perfect op je rangeerbaantje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

GVL

Korte update (Gerolf heeft erom gevraagd ;)).

De geëtste kolenhekjes zijn gemonteerd.  Bunker is gevuld met kolen en, voor de goede orde, enkele briketten.



Zo voorzien is de machine stilaan klaar voor de eerste opdrachten ...

Groeten.

OlivierV

Kijk, dat is gewoon mooi!

Ik vraag me enkel af, heb je de laatste versie van Roco's 96 genomen of een oudere?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Mooi gedaan, Gino. En bedankt voor de foto  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Olivier,

bij mijn weten is er van Roco maar één versie geweest, helaas had men niet door dat een ander nr. het aantal verkochte loc's ging verhogen, daarna werd dezelfde loc in een set met 4 wagons verkocht (helaas nog altijd met herzelfde nr.) Vandaar dat nogal veel mensen deze loc dubbel hebben ; een enkele en één in de set !

Groeten Peter ;)

PS  Gino even onbeleefd geweest jouw loc is een prachtig, realistisch stukje meesterwerk !

Binco

Knappe lok is dat geworden!
Geeft wel wat inspiratie  ;)

Steam.N

Knap gedaan, Gino !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Aan allen dank voor de positieve commentaar!
Olivier, de loc is een recente aankoop.
Ik heb nog een vraagje -- welke kleur hadden de metalen driehoeken die voor- en achteraan op de lampen aangebracht werden? Weet iemand overigens wat hun functie was?
Groeten.

Dirky

Nu nog PROTO87 wielen er onder... :D

mooi resultaat!

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 21:53:23 PM
Olivier,

bij mijn weten is er van Roco maar één versie geweest, helaas had men niet door dat een ander nr. het aantal verkochte loc's ging verhogen, daarna werd dezelfde loc in een set met 4 wagons verkocht (helaas nog altijd met herzelfde nr.) Vandaar dat nogal veel mensen deze loc dubbel hebben ; een enkele en één in de set !

Groeten Peter ;)

PS  Gino even onbeleefd geweest jouw loc is een prachtig, realistisch stukje meesterwerk !
Peter, je hebt er 2 hoor, eentje van lang vervlogen tijden en eentje van 2009. Respectievelijk 96.025 en 96.030.
Bron: inventaris op tassignon
klikje

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

Echt op en top geslaagd. Als we die ooit op een tentoonstelling mogen bewonderen, hem wel af en toe vooraan eens laten stilstaan.