Welk boek ....?

Gestart door argilla, 29 mei 2013, 16:06:54 PM

argilla

Na de muziek die u beluistert.

Welk boek bent U nu aan het lezen of hebt U onlangs gelezen ? Welk genre is het ? Wat is uw eind oordeel over het boek ?

;) :D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

gardevil

Foundation triologie - van Isaac Asimov
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

loebaske

Geen dik boek, toch inetresant.... Modelspoormagazine  :D :D :D :D

argilla

Dan Brown " Inferno" ;  zijn beste boek tot hier toe.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt

geen enkel.Alles online.

OlivierV

- Ernest Hemingway - The Sun Also Rises = Verplichte literatuur, maar wel genoten, elke keer dat ik er in las was het met plezier.
- Richard Matheson - I Am Legend = verplichte literatuur, kort en bondig, maar ook vreemd, de film heb ik wel nog niet gezien

In bezig
- Life Of Pi - Yann Martel = vreemd boek niet echt mijn ding, maar 'k moet het uitlezen.
- Great Expectations - Charles Dickens = goed boek, komt wel iets of wat traag op gang, maar eens je goed bezig bent vlot het wel, sterk verhaal ook, moet ik maar eens uitlezen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Silmarion (J.R.R. Tolkien), geen hoogstaand  literair werk maar onbegrenzde verbeelding dat aan de basis ligt van de meeste fantasieverhalen en -computerspellen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Euh... de TV-boek.  :o

Boeken lezen is nooit aan mij besteed geweest. Op school waren er altijd van die verplichte boekjes die we moesten lezen en ipv een boekbespreking kregen we nadien altijd een test over de inhoud van het boek. Iedere keer opnieuw was ik gebuisd, gewoon omdat ik na de eerste bladzijde al niet meer weet wat ik net gelezen heb wegens geen interesse. Zes boeken op een jaar was al een garantie op minstens zes gebuisde testen.
Ooit is er zelfs eens een boekje door het huis gevlogen met een kracht waarvan ik niet wist dat ze in me zat. Het boekje was goed gekraakt in de rug en de test... gebuisd!

Ik heb wel héél lang geleden eens een boek gekocht, De jongen en de schrijver. Ik heb het ook gelezen en nadien een boekbespreking gemaakt voor school. De inhoud van het boek? Ik veronderstel dat het over een jongen en een schrijver gaat...  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Momenteel wat ontspannende literatuur. Heb een zestal boeken gekregen van een van mijn favoriete schrijvers van scheepsromans, namelijk Douglas Reeman.
Ben nu bezig met "Gebed voor het schip" te lezen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Te weinig gelezen de laatste tijd. Meestal heb ik enkele boeken tegelijk in de running. Kwestie van eens te kunnen afwisselen naar gelang het humeur of de tijd die beschikbaar is. Het ene boek vraagt wat meer concentratie dan het andere.

Nu bezig aan een electronisch boek: "Manuel théorique et pratique de l'automobile sur route : Vapeur - Pétrole -Electricité" Gérard Lavergne, 1900. Toen al besefte men dat electrische wagens geen succes zouden zijn omwille van het batterijprobleem.

Verder wat aan het bladeren in "Russian narrow-gauge diesel and electric locomotives". Niet echt systematisch lezen. Vorige "treinboek" was "la locomotive à vapeur" van Chapelon. Dat was een tegenvaller.

Moet eens wat nieuwe SF zoeken.

CiteerSilmarion (J.R.R. Tolkien), geen hoogstaand  literair werk maar onbegrenzde verbeelding dat aan de basis ligt van de meeste fantasieverhalen en -computerspellen.

Sterkte. Ik heb me daar ooit ook doorgeworsteld en dat was zware kost. Zeker naar het einde toe als soms namen beginnen te veranderen tov van wat ze in het begin waren. Goed om gelezen te hebben als je later de rest van de verhalen leest maar op zich is het inderdaad geen topper. Zoveel verbeelding zit er ook niet in hoor. Veel van de verhalen vertonen overeenkomsten met bvb de scandinavische legenden (yggdrasyl vs de bomen van goud en zilver).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

op de vlieger verder gelezen: De bewoonde Wereld van Nicci French - ondertussen al het 7de boek in de reeks.
Verder oa de reeks van Stieg Larsson en daarna de dvd-reeks.
Crimies in het algemeen, ook van Belgische schrijvers zoals Deflo, Eeckhout en Soetewey.
Tolkien zijn reeksje (hobbit, de ring) staat ook in de boekenkast met gekraakte ruggen.
En dan natuurlijk Dan Brown, Umberto Ecco,...
Eigenlijk toch wel een fervent lezer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steven123

...Hier handen vol met den 'HLT' en reglementering van de rem   :o ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

itchy

Laatst gelezen boek (fictie): 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween' van Jonas Jonasson. Het boek is nog knettergekker dan de titel! Geweldig amusant.
Ook zeker de moeite waard, toch voor treinliefhebbers (non-fictie): 'Grand Central Belge. Voetreis door een verdwijnend land' van Pascal Verbeken, het verslag van een voetreis langsheen de oude treinroute dwars door België, van zuid naar noord. Zeer mooi.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

Voor boeken heb ik geen tijd. Heb ook nooit interesse gehad in romans.

Wat ik lees zijn boeken en tijdschriften over voornamelijk treinen (al ging m'n laatste boek over Mercedes-Benz).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

bijna idem hier!

Weinig tijd voor boeken! 'k Verafschuw romans (kan ook niet naar een film kijken want kan me niet in andermans fantasie inleven en heb een hekel aan fouten)...

en als ik iets lees gaat het over Luftwaffe gedurende de beide oorlogen, maar het mag geen Amerikaans naslagwerk zijn, recent Brits kan er nog door, maar van eigen bodem, dus Duits lijkt me best...

Laatst gelezen - alweer een paar jaar geleden - "Gott oder ein Flugzeug"... biografie van Günther Lützow, vliegeraas uit WO II