Wat gaat er mis met de modeltrein winkels?????

Gestart door janieburton, 29 mei 2013, 14:54:55 PM

Havoc

Citaat van: Klaas Zondervan op 21 december 2018, 23:39:23 PM
Citaat van: SuSke op 21 december 2018, 22:12:15 PM
Elke firma van gelijk welke nationaliteit moet op gelijk welk adres van gelijk welke nationaliteit kunnen en mogen leveren.
Daar zit nou net het verschil: kunnen en mogen. Conrad mag het wel, maar ze willen het niet. En volgens mij kan niemand ze dwingen om het toch te willen.

Klopt Klaas. Mijn pc onderdelen komen ook gewoon van een duitse winkel. Alternate heeft bvb wel een .be shop maar je kan evengoed in .de bestellen. Heel handig want de keuze is daar wel een stuk beter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

ging dit draad je niet over modelbouwwinkels ipv nu al over computer winkels ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Robrecht

Sommige problemen gaan op voor allerlei webwinkels, of het nu snoep of kledij is.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

C.B.

Toch ook een reactie van mij hier , wat loopt er ook mis ...
Je moet tegenwoordig in buitenland gaan winkelen om aan Hupac containerwagens te geraken van B models , nota bene een Belgische fabrikant.

Bij mijn " plaatselijke" winkel besteld en/of gereserveerd , maar die  kan er niet aangeraken.

Als dit ook een bijkomende evolutie is staan we er goed op ...   ???
Groetjes.
Claudio.

svvander

Ok, heb ff gewacht en overpeinst op hoe ik zou reageren. Volgens mij zijn de verwachtingen van de kopers ook veel hoger geworden. (Dit staat los van het feit dat de ene winkelier sneller of trager zijn spullen binnenkrijgt). Maar... vroeger, toen de dieren nog spraken, gingen we naar de winkel, we zagen wat er lag en dan had je 4 keuzes: we kochten wat er lag en gingen naar huis, we zagen wat er niet lag, vroegen wat we wilden en het kon al dan niet besteld worden, we gingen naar huis zonder iets of we gingen naar een andere fysieke winkel (als die er al was). Tijd tussen deze beslissingen? In mijn geval toen: enkele dagen.
Hoe gaat het vandaag: ik bestel nu (al dan niet na vergelijken met andere webshops), online. Morgen (of ten laatste overmorgen) ligt het in mijn bus. Dus: ik ga naar een modelbouwwinkel in de buurt en ik eis hetzelfde... maar helaas, zo werkt het niet.

En ja, misschien is internet wel de dood van vele fysieke winkels... maar anderzijds merk ik dan ook op (en ook profesioneel spijtig genoeg), dat er veel leveranciers zelf geen moeite meer doen. Vreemd toch. Gelukkig is dit maar een hele kleine minderheid. Daarom, koester deze die er nog zijn en die hun klanten wensen te blijven behagen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

59erke

Hier bij ons in de streek is er van modelspoorwinkels al lang geen sprake meer, dus zijn we wel aangewezen op het internet.
Ofwel moet je kilometers rijden om een winkel te vinden om dan tot de conclusie te komen dat het aanbod in N schaal bedroevend is.

Op dat punt is Internet wel beter, groot nadeel is dat je het product niet eerst in het echt kan bekijken en terug sturen is meestal een dure aangelegenheid kwestie van verzendkosten.

Dus m.a.w. een dubbeltje op zijn kant
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

De verzendkost is inderdaad soms een nadeel (niet alleen de kost, ook het gegeven versturen en afleveren). Wat hier wel zou kunnen helpen, is aankopen doen met meerdere personen, zodanig dat de verzendkost vervalt. Maar in mijn geval is dit dus steeds een heel gedoe, omdat er spijtig genoeg niet genoeg geïnteresseerden in de buurt wonen.
Anderzijds, een powerbuy is wel altijd leuk om te proberen. Misschien moeten we dit wel eens "her lanceren"?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: C.B. op 04 april 2019, 16:55:51 PM
Toch ook een reactie van mij hier , wat loopt er ook mis ...
Je moet tegenwoordig in buitenland gaan winkelen om aan Hupac containerwagens te geraken van B models , nota bene een Belgische fabrikant.

Bij mijn " plaatselijke" winkel besteld en/of gereserveerd , maar die  kan er niet aangeraken.

Als dit ook een bijkomende evolutie is staan we er goed op ...   ???

Claudio,
Dat is het gevolg van hun systeem om beperkte series uit te brengen.
Enerzijds stellen fabrikanten zichzelf veilig door geen overproducties uit te brengen, die ze daarna aan dumpprijzen moeten zien te slijten (zie bvb de reeks 60 VBv op de MSMbeurs in Leuven 13&14/10/18, of de VT600 en HLR9101 van Liliput, 60 proto van Roco enz...).
Anderzijds schieten ze zichzelf in de voet want van sommige modellen zouden ze een veel grotere hoeveelheid kunnen verkopen, maar dat risico durven ze dus ook niet lopen...
Het feit dat er in het buitenland minder vraag is naar Belgische modellen maakt dat ze daar (voor ons) beschikbaar blijven!

;)