Wat gaat er mis met de modeltrein winkels?????

Gestart door janieburton, 29 mei 2013, 14:54:55 PM

rgp


Havoc

Met de politiek en de vakbondstoestanden daar is dat voor mij geen alternatief. Lig ik na een jaar in het hospitaal met hartklachten. Ben zelf van mening dat de nmbs zo snel mogelijk volledig opgedoekt moet worden en opnieuw opgebouwd zonder politieke inmenging. Je kan blijven dromen nietwaar...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#92
Citaat van: Havoc op 17 juni 2013, 20:54:03 PM
Met de politiek en de vakbondstoestanden daar is dat voor mij geen alternatief.

Sorry voor deze onbehouwen reaktie: Dan zal de nood niet zo hoog zijn en is het op uw huidige werk niet zo slecht want anders zou je misschien toch je kans wagen.  :(

Misschien is er wel "iets" te veel inmening van politiek en vakbonden maar soms zijn ze een noodzakelijk kwaad.

Citaat van: Havoc op 17 juni 2013, 20:54:03 PM
Ben zelf van mening dat de nmbs zo snel mogelijk volledig opgedoekt moet worden en opnieuw opgebouwd zonder politieke inmenging.

Dat het soms allemaal niet zo loopt bij de NMBS zoals het hoort kan ik niet ontkennen maar sommige zaken zouden soms(sorry voor de uitdrukking) alleen maar door een door de staat gecontroleerd bedrijf mogen uitgevoerd worden ttz een "staatsbedrijf" treinvervoer zou "een service aan de bevolking moeten zijn", daar tegenover staat een privébedrijf die enkel service geeft naargelang de prijs die men betaald en waar winst hoog in het vaandel staat
 

rgp

Johan,

Ik kan alleen maar Janie bijtreden, wat te zeggen van Opel, Ford, VW, Arcelor, ...... Men is daar ook niet armer geworden en men moet niet meer werken.

Roland

PS: Jurgen, als je wilt, stuur ik maandag 1/7 of dinsdag 2/7 je een PM met bijkomende inlichtingen.

Jurgen

Citaat van: rgp op 18 juni 2013, 11:24:10 AM
PS: Jurgen, als je wilt, stuur ik maandag 1/7 of dinsdag 2/7 je een PM met bijkomende inlichtingen.

Over werk of over dit draadje?
Werkaanbiedingen mag je altijd doorsturen, ze zijn welkom. Ik zoek vooral administratieve jobs. Op een eventueel antwoord zal je dan wel even moeten wachten want ik trek er even op uit.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp


Havoc

CiteerIk kan alleen maar Janie bijtreden, wat te zeggen van Opel, Ford, VW, Arcelor, ...... Men is daar ook niet armer geworden en men moet niet meer werken.

Sorry Roland, maar dit kan ik niet volgen. Dat vakbonden in de tijd van Daems goeie dingen gedaan hebben ga ik niet betwisten. Maar sinds de sluiting van de mijnen hadden ze die wel mee mogen opdoeken. Dat het bij Opel, Ford, VW en Arcelor zover gekomen is is zeker voor een groot deel te wijten aan de reputatie van stakings-grage vakbonden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#97
anderzijds een goede baas anticipeert en kan veel (dure) stakingen vermijden mits er eens kan gepraat worden, als men vaak staakt moet men vaak meer toegeven dan mocht het zover niet gekomen hebben ! Trouwen CEO's gaan ook met veel geld lopen en als ze ontslag krijgen wegens  soms niet capabel krijgen ze vaak een veelvoud mee terwijl ze vaak onmiddellijk aan de slag kunnen elders ! 

Vakbonden zijn helaas nog altijd nodig, eerlijkheid moet ook van twee kanten komen !

Groeten Peter ;)

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 juni 2013, 10:01:23 AM
anderzijds een goede baas anticipeert en kan veel (dure) stakingen vermijden mits er eens kan gepraat worden, als men vaak staakt moet men vaak meer toegeven dan mocht het zover niet gekomen hebben ! Trouwen CEO's kan ook met veel geld lopen en als ze ontslag krijgen wegens  soms niet cappabel krijgen ze vaak een veelvoud mee terwijl ze vaak onmiddellijk aan de slag kunnen elders ! 

Vakbonden zijn helaas nog altijd nodig, eerlijkheid moet ook van twee kanten komen !

Groeten Peter ;)

Je slaat de nagel op de kop.

Soms moet men naar het stakingswapen grijpen omdat soms de top geen oren heeft voor problemen.
 

LockyLuke

 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 18 juni 2013, 13:15:50 PM
Citaat van: rgp op 18 juni 2013, 11:24:10 AM
PS: Jurgen, als je wilt, stuur ik maandag 1/7 of dinsdag 2/7 je een PM met bijkomende inlichtingen.
Op een eventueel antwoord zal je dan wel even moeten wachten want ik trek er even op uit.  :)

even tssuit en je werkt niet dan kun je er niet.......

Groeten Peter ;)

bollen neus

Citaat van: LockyLuke op 19 juni 2013, 14:27:57 PM
wanneer staken de modeltrein  winkels ???

;D Das de vierde beste die ik hier al gelezen heb.

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 juni 2013, 15:03:22 PM
Citaat van: Jurgen op 18 juni 2013, 13:15:50 PM
Citaat van: rgp op 18 juni 2013, 11:24:10 AM
PS: Jurgen, als je wilt, stuur ik maandag 1/7 of dinsdag 2/7 je een PM met bijkomende inlichtingen.
Op een eventueel antwoord zal je dan wel even moeten wachten want ik trek er even op uit.  :)

even tssuit en je werkt niet dan kun je er niet.......

Groeten Peter ;)

Het kan de warmte zijn maar ik volg even niet. Bedoel je nu dat je er niet tussenuit kan als je niet werkt? Zo ja, dat heb ik niet gezegd hé. Ik trek er op uit, dat kan je altijd doen hé.  ;D

Ik heb net een examen meegedaan voor het stadhuis van Scherpenheuvel en 1 van de vragen was om verlofuren te berekenen. Maandag weet ik of 'k juist gerekend heb en dan volgt er al dan niet nog een mondeling examen. Ik begin het solliciteren stilaan een beetje beu te worden, maar ja, we kunnen niet anders hé. Mijn winst van Euromillions gisteren is niet genoeg om te rentenieren.  ;D

Is er misschien een modeltreinwinkel die nog werkvolk zoekt?  ::)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#103
Citaat van: Jurgen op 19 juni 2013, 15:29:29 PM


Ik heb net een examen meegedaan voor het stadhuis van Scherpenheuvel

Misschien had je beter meegedaan aan de examens IN het stadhuis i.p.v ervoor !

Zoekt Jocadis(of de curator) geen overnemer ?

Prettig verlof  :D

moet ook nog kijken voor mijn aandeel in Euromillions  ;)


Groeten van een MSM-forum lid die wel moet werken  ;D  groeten Peter ;)

Alvast veel succes met het zoeken van een job ! :)


Harchey

Hé! Dit is een leuke topic maar ik mis een beetje de "koppeling" naar de modelspoorweg...
Danny