Wat gaat er mis met de modeltrein winkels?????

Gestart door janieburton, 29 mei 2013, 14:54:55 PM

ERVIN

En ondertussen heeft Modeltreinparadise een nieuwe website , ééntje die veel overzichtelijker is dan de vorige , een hele verbetering!!
Als het goed is , mag het ook gezegd worden hé.  ;)

patatje70

Citaat van: ERVIN op 09 oktober 2016, 14:57:28 PM
En ondertussen heeft Modeltreinparadise een nieuwe website , ééntje die veel overzichtelijker is dan de vorige , een hele verbetering!!
Als het goed is , mag het ook gezegd worden hé.  ;)
dan gaan we rap nog eens kijken :)

59erke

Citaat van: ERVIN op 09 oktober 2016, 14:57:28 PM
En ondertussen heeft Modeltreinparadise een nieuwe website , ééntje die veel overzichtelijker is dan de vorige , een hele verbetering!!
Als het goed is , mag het ook gezegd worden hé.  ;)

Tis te hopen dat hun mailaccount ook vernieuwd is , want heb hen al verschillende mails gestuurd waar ik telkens geen reactie op krijg  >:(
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 09 oktober 2016, 14:57:28 PM
En ondertussen heeft Modeltreinparadise een nieuwe website , ééntje die veel overzichtelijker is dan de vorige , een hele verbetering!!
Als het goed is , mag het ook gezegd worden hé.  ;)

Die is er toch al een tijdje?

En heel die tijd staat er al dat ze de webshop aan het vernieuwen zijn.
Echt veel is er niet gewijzigd vind ik, enkel een paar andere kleurtjes (die ook beter zijn).


Ook op de website van Olaerts staat dat men de webshop aan het vernieuwen is en dat je via mail moet bestellen. Het werd wel tijd dat die eens onder handen genomen werd, want echt up to date was die ook niet meer te noemen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

Dat is en blijft :-\ toch een oud zeer, het werkt ook niet echt uitnodigend om eens sneller langs te gaan om wat materieel aan te schaffen. Er zijn er nochtans die wel de moeite doen zoals de winkel in Haasrode........
 

Havoc

Zo denderend is die website van Haasrode nu ook weer niet...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

nederbelg

Misschien niet, maar noem dan is een paar winkels op die wekelijks hun websites updaten met o.a. Belgische nieuwigheden?
Ik bekijk deze toch wekelijks.

Dave

Peter

Misschien niet direkt van toepassing op degene die enkel Belgische modellen kopen, maar de volgens mij ideale webshop (hun winkels trouwens ook, alhoewel die niet vlak bij de deur zijn) is die van Modellbahnshop Lippe in Duitsland (zie de link)
Een website in verschillende talen, duidelijk, verschillende betaal en verzendings mogelijkheden.
Een winkel die je GRATIS modellen laat terugsturen tijdens de waarborg periode (2 jaar) of als je je bedenkt (binnen de 14 dagen) en je telefonisch zeer goede uitleg kan geven.

Nee, ik wil geen reklame maken om iedereen naar daar te sturen, maar enkel laten zien hoe een goede webshop kan en zou moeten zijn.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/index.asp?l=nl
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Lippe is id een goede winkel. Had dit jaar een treinset gekocht waarbij de verzendingskosten naar België 1€ bedroeg. Welke handelaar van het buitenland ga je iets opsturen voor deze prijs ? Bedenk er ook bij dat je bij elke aankoop ook nog eens bonuspunten krijg waarbij je bij de volgende aankoop korting krijg of je kunt ze ook opsparen. Voor mij een goede winkel.
Mvg

755philippe

Wim66

Helemaal met Peter eens Lippe is een goede zaak en een hele goede service. Ik bestel er regelmatig het is een echte aanrader.

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Robrecht

Een oud draadje ja, maar ik weet na vandaag ook wat er mis is (met de meeste) modeltrein winkels:

Service? Nee dat kennen ze dikwijls niet.

Toch niet voor een leek, of iemand die niet elke maand heel zijn pensioen neertelt (ik heb nog geen pensioen en moet nog hard werken voor elke rosse cent).

Een antwoord als "Daar is nu echt geen tijd voor", zonder een 'sorry' of een 'ik kom hier zo snel mogelijk op terug' snap ik niet. Als ik zo antwoord op elke vraag die ik per dag moet verwerken van klanten, ben ik meteen mijn job kwijt. En eerlijk... de verleiding wordt met de dag groter om gewoon alle aankopen voor toebehoren in het buitenland te doen. Dan moet ik al geen 50km meer rijden ook niet en bespaar ik me op 3 maanden misschien wel een deftige nieuwe lok.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

raf

niet alleen model trein winkels maar ook andere winkels
hier in belgikistan lijkt het wel of je blij moet zijn dat je in hun winkel iets mag kopen
met prijzen die ver boven die van de naburige landen liggen
van het ogenblik dat er een B op een model staat verdubbeld de prijs
maar ach we zeveren en zagen wel maar we blijven ook kopen dus waarom zouden hun veranderen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Robrecht

Citaat van: raf op 19 december 2018, 17:17:20 PM
....maar we blijven ook kopen dus waarom zouden hun veranderen
Goed punt, maar ik denk dat op deze manier ze ook veel nieuwe klanten verliezen. Ze verdienen waarschijnlijk al genoeg ^^
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Jef

Ikzelf koop ook alleen nog maar in het buitenland, véél goedkoper en de service is subliem. Hier in België heeft men nog veel te leren op vlak van klantvriendelijkheiden service. En dat geldt trouwens niet alleen voor modeltreinwinkels.
Tuut zei de trein en de statie vertok.

mardig23

Ik heb geen klagen. Ik koop al eens wat bij de drie grote gekende namen, en ik ben zeer tevreden over de service, na-verkoop, en herstellingen.

Wel zijn de fabrikanten soms nalatig. Ik heb eens 6 maanden moeten wachten op een herstelling van een gloednieuwe Marklin van 700€.
Leuk hoor.
Of onderdelen en garanties van LS, Pfff drama's!

In Ingelmunster zijn ze altijd vriendelijk, antwoorden op zeer redelijke termijn op mails, en de herstelling worden, aangezien ik van heel ver kom, gedaan terwijl ik wacht soms. Mijn hoed af voor hun productie. Begin er maar eens aan!
Zelfde verhaal in Diepenbeek. Speciale mens, maar kent zijn stiel, superservice, snelle herstellingen, snelle communicatie. Ook daar mooi eigen materiaal.
In Haasrode, supervriendelijke mensen, onmiddellijke herstellingen soms waar je bijstaat, antwoorden meestal onmiddellijk op mails, ook als het een vraag naar hulp is waar ze niets aan kunnen verdienen. Ook de prijzen kunnen mee met het onlinegeweld.

Toegegeven, er zijn er ook andere, maar dan heb je nog steeds de keuze om te gaan of niet...

Ik ben al veel onvriendelijker behandeld in Nederland en Duitsland...
Mvg Karl