Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Een Dagje Hamburg : MiWuLa

Gestart door dani, 29 mei 2013, 10:09:10 AM

dani

Begin april was ik met mijn "madam" en mijn dochter in Hamburg voor een City Trip van 3 dagen.   En we gingen uiteraard ook eens lansg Miniatur WunderLand.

Eigenlijk....  feitelijk.... eerlijk.....  had ik de trip gepland OMWILLE VAN  MiWuLa en hebben we de 2 andere dagen er bij geplakt voor de heen- en terugreis, en om nog wat te kunnen genieten van Hamburg als stad , te gaan shoppen en ontdekken en een algemene indruk te hebben van de stad.     En het viel reuze mee....  Het was een fijne  trip en ik ga dan ook een aantal foto's hier delen van MiWuLa.   Mensen die  het al gezien hebben kunnen gewoon   "skippen", anderen :  welkom en GENIET .

Ik ga niet alles ineens posten  (ik heb meer dan 620 foto's en een dik uur film) maar zal proberen om om de paar dagen een selectie toe te voegen .

Dani




Hier alvast een eerste reeksje :

Het gebouw :


De prachtige diorama's bij het binnenkomen.  (allemaal verschillende tijdstippen)





























Hier was men nog volop aan het bouwen aan de onderstellen voor nieuwe uitbreidingen :







... en dan ga je de "grote hall" binnen en word je verwelkomd door dit massief gebergte...   Indrukwekkend, ook al is het dan om 1:87 !



Wordt vervolgd, het moet een beetje spannend blijven uiteraard





De kwaliteit van deze foto's is niet denderend, omdat de diorama's in glazen "kubussen" staan en er steeds hinderlijke reflectie is van licht (TL balken en spots).

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Dani, ik ben er al 2 keer geweest en geen haar op mijn hoofd denkt eraan om je foto's te skippen!  ;D

Toen ik er de laatste keer geweest ben was men bezig met de laatste hand te leggen aan de luchthaven. De verdere uitbreidingen volg ik via hun facebookpagina en iedere keer denk ik eraan om nog eens terug te gaan.

Ik zou dus zeggen: zwier die foto's online en wel zo snel mogelijk!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

 

2012

Ben der ook al geweest en ja zal toch de fotos es bezien :P
moet nog es terug om de luchthaven in werking te zien, was in aanbouw as ik er was.

dani

met wat geluk vandeweek filmpje van de luchthaven on line :-)

Maar hier alvast nog wat foto's.













































De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 29 mei 2013, 17:46:06 PM


Aan de gezichten te zien moet het enorm interessant geweest zijn voor die 2 mannen en de rechtse vrouw.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Die mannen dachten aan de uitgaven van de vrouwen 's anderendaags in het shoppingcenter en die vrouw is de minuten aan het aftellen tot haar man weer een metertje opschuift.  :)  ;)  :D  ;D  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

jaja, sommige mensen kijken inderdaad "verveeld", hoewel ik me afvraag wat ze daar dan komen doen.  Ikheb daar de hele tijd met open mond gelopen.
Voor de liefhebbers van de luchthaven :  STAY TUNED...

Zo beste ploppertjes, klaar voor de lading van vandaag ?   Daar gaan we dan ... pffffiiioooeeeiiiieeeetttt





Wat ruist er daar in het srtuikgewas helemaal rechts ???






Een bankkraak in progress...   Die gaan raar opkijken als ze er door geraken !
























Oldtimer rally met dag-nacht overgang !







Wuthering Heights


















































































































Zo, dat was de portie voor vandaag.... hopelijk hebben jullie even hard genoten als ik bij het posten en terug kijken naar de "beeldekes".

Telkens opnieuw vind ik nieuwe kleie details die ik nog niet opgemerkt had... elke keer opnieuw zie ik humor in sommige scenes...

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Nou Opper-plopper, je hebt je best wel weer gedaan.
Machtig leuk hoor, als ex-KLM medewerker blij verrast dat er een 777 zo prominent in beeld stond.
Dat vliegtuig was er 2 jaar geleden nog niet, of ik moet het over het hoofd gezien hebben.

Maar een mooi foto verslag, dat is zeker.
grt Piet

Jurgen

Inderdaad alweer een mooie lading foto's. Jij gebruikt blijkbaar goed materiaal want ze zijn echt zo scherp, ik ben bijna mijn vingers kwijt. Heel wat beter dan met mijn digitaal pocketding.  ;D

En het klopt wat je zegt, op je foto's zie je nadien iedere keer weer dingen die je gemist hebt toen je ervoor stond. Dat is ook net het leuke aan MiWuLa, je kan er verschillende keren naartoe gaan en gegarandeerd, bij het buitengaan heb je nog tientallen scenes gemist. Binnen dit en enkele jaren wil ik toch nog een keer gaan. Ten eerste omdat er steeds nieuwe delen bijgebouwd worden, ten tweede omdat ik gegarandeerd de helft gemist heb.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

#10
@Piet : ja, ikheb flink wat piccies gemaakt, beter 100 te veel dan 1 te weinig hee.    De luchthaven is echt een pronkstuk geworden.   Dat van de KLM zal wel toeval geweest zijn.  (tenzij er sponsoring in the picture kwam).  By the way , een dagje te laat maar toch nog een gelukkige verjaardag, makker !

@Jurgen :   bedankt voor het leuke komplimentje, maar ....   euuhhh....  NEEN, niet echt.  Ik vind persoonlijk dat er heel veel foto's in deze reeks onscherp zijn omdat ik zonder flash heb gefotografeerd daar binnen en het soms net te donker was waardoor er onscherpe beelden op de kaart kwamen.   Met flash zijn de kleuren dan meestal zo flets of verlies je veel contrast en detail.    Tel daarbij nog het verlies van de jpg compressie om de foto's niet al te groot te maken, en dan het verkleinen met  EZThumbnails om te te kunnen uploaden naar foto-emmertje en ze deftig te kunnen tonen zonder dat je een uur moet wachten om ze te downloaden en dan heb je flink wat verlies op de kwaliteit natuurlijk.

Wat mijn "materiaal" betreft  moet ik je helaas teleurstellen nu.  Het is  "maar"  een compact cameraatje, zo een "point and shoot" ding.    Het is er dan wel eentje van een behoorlijk merk.   We hebben het over een al wat "oudere" Canon Powershot SX120-IS  die ik in een web shop op de kop tikte (splinternieuw met garantie) voor 120 eurootjes. Ik kocht hem anderhalf jaar geleden als vervanging van mijn Panasonic Lumix 110 en sindsdien is het mijn favoriete kleine en "altijd-klaar-voor-een-snelle-klik" reisgezel geworden.  Past perfect in de broekzak en heeft 10x optische zoom (+ nog 4x digitaal = 40 x zoom in totaal, maar de digitale zoom is niet optimaal) en 10 Megapixels.   Hij heeft me in "automatische" mode al letterlijk tienduizenden mooie foto's bezorgd.   Hij is eigenlijk zeker NIET echt zuinig met batterijen, maar gebruikt wel gewone (of oplaadbare) AA's en geen speciale batterijen dus je hebt altijd wel reserve power bij de hand.

http://www.letsgodigital.org/nl/22941/canon-powershot-sx120-is/

Ik heb ook een Canon Digitaal  SLR toestel met een 18-200 lens met Image Stabilizer, maar die neem ik niet zo vaak mee....   Mijn "kleintje" doet het goed voor opnames als deze.  Klik, Klik, Klik Klak en je hebt fijne beelden zonder dat je je druk moet maken om instellingen.   Mijn  vorige toestellen waren goed  (ik heb  3 Minolta's gehad, een Olympus,  een Panasonic, een Fuji en zelfs een Epson en een Samsung) en ik was van allemaal heel tevreden, maar mijn Canon is echt de MAX, dat wel.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

een nieuwe dag, een nieuwe lading piccies ....
We kunnen nog wel enkele dagen door gaan zo !








Ook in MiWuLa hangt er wel es wat "sjeif"











dit krijg je dus met een flitser....Horrible !!












99 Luftballons....






dit is eens wat anders : de lokomotief op de veerpont !!!



en bruggen, bruggen, bruggen ....



















The Control Room...  zenuwstelsel van het geheel..  MIJN favoriete plekje




































De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Ik krijg iedere keer weer kippenvel.

Laat de foto's maar komen Grietje..., euh, Dani.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

even kijken, waar waren we ook alweer gebleven ?   Ah ja...   in MiWuLa, deel 4 (of 5 ?)
Door ons uitstapje naar Den Haag en Scheveningen ben ik er afgelopen weekend niet meer aan toe gekomen om foto's te posten, en begin van deze week was hectisch... vandaar.

Ik zal het goedmaken :




































































ZIEZO.... we zijn er bijna....  ik denk nog genoeg foot's voor nog 1 update en dan hebben we het gehad met de foto's.  De filmpjes moet ik nog bewerken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Citaat van: dani op 30 mei 2013, 10:22:14 AM

Hela oppassen hé, straks krijgt dit forum nog het label KNT ;D

Maar wel ongelofelijk wat een een details je kan terugvinden in MiWuLa.  Wat een titanenwerk!