Hallo allemaal
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de "nieuwste 66" van Mehano , omdat ik veel goeds over de class 66 van Mehano had gehoord en dit mijn eerste class 66 is waren mijn verwachtingen redelijk hoog voor dit model en als ik eerlijk mag zijn ben ik er zeer te vrede over

.
Er zijn enkele verschillen met de vorige 66 zoals bv plaats voor een 21MTC-plug inn decoder en de verlichting.
De vorige reeks 66 van Mehano had al (naar verluid) uitstekende rij eigenschappen met als 1 pijnpuntje 'de verlichting' maar hier hebben ze werk van gemaakt en met succes. De sluitseinen lichten niet mee op als de frontseinen schijnen als ook het 3de frontsein schijnt even fel als de andere frontseinen ( enkel is er nog wel wat strooi licht op de rails langs onder en een klein rood puntje van de plastieken kap dat doorschijn net boven de frontverlichting) maar daar val zeker met te leven althans toch voor mij.
Met de 21MTC-plug inn decoder heb je natuurlijk ook meer mogelijk heden met de verlichting zoals bv rangeer verlichting , uitschakelen van de sluitseinen.
hierbij enkele foto's
De lok zit stevig verpakt zoals naar goede gewoonte van Mehano.
En er zit zelfs nog een extra plastiekje rond (ook zit er in de doos een zakje met wat extra slangen enzo en de kopelingen)

Hop de kap er af om de decoder te kunnen plaatsen.( gebeurd door 4 vijzen los te schroeven langs onder)

Er is genoeg plaats voor de decoder . Ook de dc apdapter laat zich gemakkelijk verwijderen.

De verlichting is zeer mooi misschien een beetje aan de blauw(lees witte)kant kan opgelost worden maar stoort me niet.

De sluitsein verlichting is een stuk minder fel en dit komt door het ledje dat ze gebruikt hebben , voor de frontseinen zijn er 3 ledjes per kant en die zijn wat groter dan de sluitsein verlichting daar word er maar 1 mini mini ledje per kant voor gebruikt .

Je hebt nog 2 soorten rangeer verlichting ; 3 maal wit beide zijde en 1maal wit beide zijden rechts (vanuit de cabine gezien)
3 maal wit beide zijden

1 maal wit beide zijden rechts

Ook de opschrifte zijn zuiver bedrukt en een leuk detail is dat aan de uitlaat langs boven een zwart rondje is aan gebracht als ook de binnen kant ziet zwart.

Kruisingen en wissels zijn geen probleem voor dit toch wel groot lokje van ongeveer 24 a 25 cm

Zoals al eerder gezegd rijd hij super en is het een prachtig model.
Mvg NIko