Class 66/77 Lemke/Mehano---De eerste test+verslagje

Gestart door niko, 25 mei 2013, 07:42:37 AM

ysbeer

Citaat van: Rangeerduivel op 03 juni 2013, 10:39:13 AM
dag mannen,
Heb ik het verkeerd begrepen of niet?
men spreekt hierboven over "nieuwe Mehano"
Ik dacht dat het bedrijf Mehano jammer genoeg de wereld uit was...



Nee hoor via lemke (duitsland) is mehano weer opgestaan met nieuwe modellen class77 en g1206
Kwaliteit idem als eerst ,prijzen redelijk .
LS heeft ook wat frans belgische modelen exc voor belg/frans/lux deze mogen in duitsland niet worden verkocht

zie MP in sint niklaas.

wim

niko

#16
Hallo allemaal

Sinds gisteren ben ik in het bezit van  de "nieuwste 66" van Mehano , omdat ik veel goeds over de class 66 van Mehano had gehoord en dit mijn eerste class 66 is waren mijn verwachtingen redelijk hoog voor dit model en als ik eerlijk mag zijn ben ik er zeer te vrede over  ;).
Er zijn enkele verschillen met de vorige 66 zoals bv plaats voor een 21MTC-plug inn  decoder en de verlichting.
De vorige reeks 66 van Mehano had al (naar verluid) uitstekende rij eigenschappen met als 1 pijnpuntje 'de verlichting' maar hier hebben ze werk van gemaakt en met succes. De sluitseinen lichten niet mee op als de frontseinen schijnen als ook het 3de frontsein schijnt even fel als de andere frontseinen ( enkel is er nog wel wat strooi licht op de rails langs onder en een klein rood puntje van de plastieken kap dat doorschijn net boven de frontverlichting) maar daar val zeker met te leven althans toch voor mij.
Met de 21MTC-plug inn decoder heb je natuurlijk ook meer mogelijk heden met de verlichting zoals bv rangeer verlichting , uitschakelen van de  sluitseinen.

hierbij enkele foto's

De lok zit stevig verpakt zoals naar goede gewoonte van Mehano.



En er zit zelfs nog een extra plastiekje rond (ook zit er in de doos een zakje met wat extra slangen enzo en de kopelingen)



Hop de kap er af  om de decoder te kunnen plaatsen.( gebeurd door 4 vijzen los te schroeven langs onder)



Er is genoeg plaats voor de decoder . Ook de dc apdapter laat zich gemakkelijk verwijderen.



De verlichting is zeer mooi misschien een beetje aan de blauw(lees witte)kant  kan opgelost worden maar stoort me niet.



De sluitsein verlichting is een stuk minder fel en dit komt door het ledje dat ze gebruikt hebben , voor de frontseinen zijn er 3 ledjes per kant en die zijn wat groter dan de sluitsein verlichting daar word er maar 1 mini mini ledje per kant voor gebruikt .



Je hebt nog 2 soorten rangeer verlichting ; 3 maal wit beide zijde en 1maal wit beide zijden rechts (vanuit de cabine gezien)

3 maal wit beide zijden



1 maal wit beide zijden rechts



Ook de opschrifte  zijn zuiver bedrukt en een leuk detail is dat aan de uitlaat langs boven een zwart rondje is aan gebracht als ook de binnen kant ziet zwart.




Kruisingen en wissels zijn geen probleem voor dit toch wel groot lokje van ongeveer 24 a 25 cm






Zoals al eerder gezegd rijd hij super en is het een prachtig model.

Mvg NIko
mvg Niko

Brunel

Gefeliciteerd met de aanwinst.
Maarre, mijn grootste probleem met de Mehano class 66 waren de kromme kappen. Je kon met de kap vaak hobbelpaardje spelen op een vlakke ondergrond. Zo te zien is dat nog niet veranderd?

Rangeerduivel

Citaat van: Brunel op 24 juli 2013, 08:21:26 AM
Gefeliciteerd met de aanwinst.
Maarre, mijn grootste probleem met de Mehano class 66 waren de kromme kappen. Je kon met de kap vaak hobbelpaardje spelen op een vlakke ondergrond. Zo te zien is dat nog niet veranderd?

Verklaar je nader Brunel!
Ik heb er eentje gehad van de 'oude' generatie en heb daarvan niets gemerkt,ik vond de loc één van de betere creaties zoals alle Mehano modellen trouwens.
De reden dat ik hem weggedaan heb is gewoon omdat hij niet (meer) in mijn collectie paste,niet omdat er iets aan mankeerde of krom was...
En zo te zien op de foto's is er niet zo geweldig veel aan veranderd,op de electronica en kleurstelling na

ysbeer

Ik zou graag eens een foto willen zien van zo een kromme kap.
Ik heb van allerlei kritiek op Meheno gehoord (meestal van mensen die er geen hadden helaas) en ook weleens een minimale kromming gezien op FOTOS maar hobbelpaardje spelen ?????
Ik wacht vol verwachting.

wim

Peter

Als ik me goed herinner kwam dat probleem doordat de kap in het midden te hard was aangevezen op het onderstel. Dacht wel dat dit op latere modellen was opgelost
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 24 juli 2013, 14:11:06 PM
Als ik me goed herinner kwam dat probleem doordat de kap in het midden te hard was aangevezen op het onderstel. Dacht wel dat dit op latere modellen was opgelost

Kan zijn Peter,maar dat zal dan wellicht aan de nieuwe eigenaar te wijten zijn.
Wie doet zijn loc al eens niet open als je er een koopt?
al was het maar om een decoder te plaatsen.
De vijzen met trekdraad zitten in plastieken buisjes,dus volgens mij kan je er niet zoveel kracht opzetten want ze draaien rap 'loos'
Bovendien is de kap in het midden niet gevezen,maar ter hoogte van de 3e as van de draaistellen.
Ik geef dit niet mee om discussie uit te lokken,maar louter informatief!
Ik denk dat we het eerder moeten gaan zoeken in de uitspraak van ysbeer;(van mensen die er geen hadden helaas)" ;D ;D ;D

ceuleer

Ik heb ondertussen al meerdere oude en nieuwe class 66 loco's in mijn bezit.
Ik heb na uitgebreid bekijken nog geen enkele kromme kap gevonden.
Soms vervormt het beeld van een foto met sommige camera's
door het inzoemen, misschien is dat het probleem van "ik heb
eens een kromme kap gezien"

OMC

Mooie loc en dito verslagen gelezen, maar ondertussen heeft het model wel het verkeerd UIC-nummer meegekregen van bij de fabrikant ... 92 80 1266 018-1 is van de PB13 terwijl datgene van de PB03 92 80 1266 007-4 is. Heeft wel lang zo op de loc gestaan, maar die kreeg intern (dus bij Xrail zelf) steeds het laatste UIC-nummer mee in de database. Detail voor velen waarschijnlijk, maar je kan mits een kleine aanpassing nu wel kiezen welke loc je wil hebben: PB03 of PB13  :P
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 24 juli 2013, 21:24:31 PM
Ik heb ondertussen al meerdere oude en nieuwe class 66 loco's in mijn bezit.
Ik heb na uitgebreid bekijken nog geen enkele kromme kap gevonden.
Soms vervormt het beeld van een foto met sommige camera's
door het inzoemen, misschien is dat het probleem van "ik heb
eens een kromme kap gezien"

Voila,dat is gesproken zie,en inderdaad, een kromme foto ligt te wiebelen op tafel! ;)

dani

Een leuk verslagje ...   nu n og een filmpje er bij van hoe hij rijdt, en het id kompleet.

Bedankt om dat met ons te delen.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bekie

Iemand een idee welk decodertype/-model er standaard in de wisselstroomversie zit?
 

Jurgen

Bij de oude modellen was dat ESU. Bij de nieuwe modellen die via Lemke verdeeld worden weet ik het niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.