Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Class 66/77 Lemke/Mehano---De eerste test+verslagje

Gestart door niko, 25 mei 2013, 07:42:37 AM

niko

Hallo allemaal .

Heeft er al iemand een class 66/77 van Lemke in zijn bezit .
Ik vraag dit omdat ik graag wil weten hoe het nu zit met de verbeteringen omtrent de
Verbeterde verlichting
Ik hoor het graag ,ook foto's zijn welkom.

Mvg niKo
mvg Niko

ceuleer

Dag Nico,

ik heb in Topic MSM 125 ook al eens gevraagd om de verschillen te achterhalen van de oude en nieuwe Class 66/77 van Mehano en eventueel te vergelijken met die van  ESU. Het was een reactie op een persoon die vond dat er de laatste tijd minder rollend materieel staat in MSM.
Bijna een maand geleden, geen reactie, niet interessant genoeg denk ik ..........
Ik zou ook nog graag enkele class 66/77 willen aanschaffen, het is maar om ze te hebben, want een baan heb ik voorlopig niet(plaatsgebrek), binnen enkele jaren hopelijk.
De ESU ziet er wel goed uit, maar t'is er over vind ik, die rook vind ik maar niks, en de prijs .....
Dus de nieuwe mehano's is HET alternatief.
Misschien krijgen we nog een antwoord op onze vragen.

grz,
Ceuleer

erik50

En nog een bijkomende vraag voor de 3 railers onder ons, heeft er al iemand ervaring met deze modellen in 3 rail versie ?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

niko

Ik zou de verschillen ook graag weten . In MSM stond dat de verlichting zou zijn verbeterd maar zou er toch graag een test ervaring en eventuele vergelijking met de oude van lezen

Mvg NiKo
mvg Niko

Jurgen

Misschien hebben ze gewoon geen testmodel ontvangen en is er daarom nog niets over gezegd en geschreven?

Over de rijeigenschappen: waren die van het "oude" model dan zo slecht? Ik vraag het maar omdat ik er zelf geen heb en dus niet kan oordelen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ceuleer

Ik heb het laatste half jaar enkele mails gestuurd en beantwoord gekregen met een medewerker van Lemke.
Het ging over onderdelen die nabesteld kunnen worden, en of die ook op de oude Mehano modellen zouden passen.
Deze week heb ik een link doorgestuurd gekregen waar je het onderdelen blad kan downloaden voor class 66/77 en de containerwagons.
Dit zijn de handleidingen die meegeleverd worden in de OVP bij aankoop.
Op hoe de onderdelen besteld moeten worden en de prijzen heb ik nog geen antwoord ontvangen, die mail heb ik pas gisteren gestuurd, dat antwoord zal er volgende week wel zijn.
De class 66/77 blijkt toch enkele veranderingen te hebben t.o.v. de vorige versie.
Op de tekeningen op het blad lijkt het dat er een verbindingsplug verplaatst moet worden om  van DC naar AC te gaan.
Denk ik dan, de wielen zijn geschikt voor AC en DC en moeten niet vervangen worden.
Ook is er nu een aansluiting voor een 21 pins decoder i.p.v. 8 pins bij de oude mehano's.
Of de leds veranderd zijn kan ik niet uitmaken op de tekening.
Hier alvast de link :
http://www.lemkecollection.de/index.php/lemke-service/kataloge-broschueren/category/13-meahno

over de rijeigenschappen van de oude geen klachten, toch niet digitaal, omdat ik geen baan heb leg soms een ovaaltje om te testen en daar werken ze super.
Dus de nieuwe zullen ook wel ok zijn.

Koen

#6
Over de oude modellen ben ik zeer tevreden. De nieuwe heb ik nog niet ten volle kunnen uittesten. Ze hebben al wel eens op de rangeerbundel kunnen rijden maar ten volle rond rijden zit er momenteel niet in. Na de afbraak van mijn baan kan ik enkel op de rangeerbundel rijden. Ik ben onlangs gestart met de bouw van een aantal modules en ik hoop snel terug te kunnen rijden. Mijn eerste indruk van de Lemke locs is vrij positief.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ceuleer

Koen,
heb jij verschil gemerkt in de verlichting, bij de oude branden de voorlichten en achterlichten precies tegelijk door lekkage van de leds naar de verkeerde lichtunit.

Koen

@Ceuleer,

Het is mij niet opgevallen. Ik zal eerstdaags de loc nog eens op de rails zetten en eens grondiger kijken. Ik heb vooral naar de rij-eigenschappen gekeken en die waren zeker bevredigend.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

niko

Citaat van: Jurgen op 25 mei 2013, 12:38:39 PM
Misschien hebben ze gewoon geen testmodel ontvangen en is er daarom nog niets over gezegd en geschreven?

Over de rijeigenschappen: waren die van het "oude" model dan zo slecht? Ik vraag het maar omdat ik er zelf geen heb en dus niet kan oordelen.

zou goed kunnen dat ze er geen hebben ontvangen, wat de rij eigenschappen betreft van de "oude" class 66 zijn volgen wat ik heb vernomen (heb er zelf geen)
goed. Het probleem bij het "oude" model is de verlichting.


@ Ceuleer
bedankt voor de link maar kan er ook niets uit halen kwa verlichting

mvg niKo
mvg Niko

ysbeer

Nou die verlichting valt best mee bij de oude class66
Hij schijnt wat door maar daar is simpel iets aan te doen

Bij de nieuwe is het beter,en ze rijden perfect.

wim

niko

hoi Ysbeer

kan je er een foto van plaatsen eventueel

mvg niKo
mvg Niko

ysbeer

Citaat van: niko op 28 mei 2013, 22:25:32 PM
hoi Ysbeer

kan je er een foto van plaatsen eventueel

mvg niKo

Waarvan van de lok,die staan overal op internet.
Of van de verlichting,een foto geeft een verkeerd beeld (2 vlekken) laten proef rijden is eenvoudiger.
En verhelpen is niet moeilijk met verf of  tape, maar ik vind het niet nodig.

wim

niko

 Hoi ysbeer
Een foto van de verlichting bedoelde ik .
Maar gelijk heb je dat zelf testen het beste is en eventueel aanpassen.
Mvg
mvg Niko

Rangeerduivel

dag mannen,
Heb ik het verkeerd begrepen of niet?
men spreekt hierboven over "nieuwe Mehano"
Ik dacht dat het bedrijf Mehano jammer genoeg de wereld uit was...

grtjs,
Rudy

Voor de geintresseerden; Op tweedehands.be(zoekertje 140319815) staat een rangeerloc 77 te koop,100€,en voor 20€ meer krijg je er nog een zelfde met goede motor maar van buiten beschadigd erbij
Ikzelf heb ook een class66 RAIL4CHEM te koop(zie zoekertje tweedeh.be nr151967093)