MSM126

Gestart door Metpetergaathetbeter, 23 mei 2013, 17:45:18 PM

Kautenbach

hoi Erwin,

Baanplannetje zou wel leuk zijn om te zien, merci ;)

Fries; andere optie is natuurlijk dat belangstellenden "gewoon" de baan inclusief fries live gaan bewonderen, op zich ben ik wel erg geintresseerd over het hoe en wat, alhoewel lassen van aluminium ect veel stappen te hoog voor mij is 8)
Hebben jullie al tentoonstellingen in de agenda staan?

groetjes, en vast een keertje, tot ziens bij een tentoonsgtellingWim

erwin9

Wim,
Wij hebben dit jaar op RAIL gestaan in Houten, de volgende tentoonstelling is in oktober in Sedan (Frankrijk), waarschijnlijk iets te ver voor een bezoekje ???
Op de tentoonstelling is van de fries zelf echter weinig te zien. Deze is volledig bekleed; aan de voor en achterkant met foto's van wolken, aan de zijkant met foto's van het gebouw "Eperon d'Or" in renovatie, aan de onderzijde met speciale doek (die wolken moet nabootsen) en aan de bovenzijde met een vast paneel dat de lichtschijn in de "wolken" kleurt !
Dus van de frame zelf is niets te zien!
Je bent uiteraard steeds welkom om eens tot in ons clublokaal te komen kijken, daar staat de fries "in zijn blootje" !

Groetjes,

Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

renstimpie

Heren, 

Ik zal proberen het originele plan van Yann Baude aan te passen naar het baanplan van Eperon D'or.    En zoals Erwin zei..   spring eens binnen ... ;)

Tim

Kautenbach

als ik in de buurt ben, zeker, is maar enkele 100en km :D ben wel benieuwd, en Sedan, is dat een grote tentoonstelling?

Ludwig


Test: Van Biervliet Budget Line reeks 62 • Containerdraagwagens van Acme en Rocky Rail

[/quote]

Op zich zijn de testen in MSM niet slecht alleen blijf ik als 3 railer vaak met vragen zitten.
Hoe het rijgedrag op k of c rails is daar hebben we nogal vaak het raden naar.
Bestaat er geen mogelijkheid om de modellen ook eens over een 3 rail baan te laten rijden en zodoende wat feedback voor de 3 railers onder ons te verkrijgen?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

#65
Ludwig, die fabrikanten bieden veelal produkten met de juiste assen aan en helaas denken de fabrikanten van (een) één systeem niet aan de andere, hopen maar op verbetering, misschien moet MSM de koe eens bij de horens vatten en vragen om modellen van de beide systemen (om te testen), maar ja dan zit je nog met de verschillende railsystemen.

Een andere oplossing voor jou zou kunnen zijn eens 3rail, Beneluxspoor of één of andere Duitse site te bekijken en daar eens gaan kijken, of hopen als andere dat nu al doen dat ze bv. de gevonden info(of waar je ze vindt) hier eens plaatsen !

Misschien op de site van Modelspoormagazine  een plaats voorzien waar mensen (die weg hierheen nog niet gevonden hebben) iets kunnen posten !

Bijna bij elke voorstelling (en zeker bij heel wat Nederlanders) valt het op dat ons forum nog niet zo bekend is, al moet ik zeggen als ik op een ander forum zit vaak de link(en) naar MSM-forum vermeld !

Groeten Peter ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 12:05:56 PMEen andere oplossing voor jou zou kunnen zijn eens 3rail, Beneluxspoor of één of andere Duitse site te bekijken en daar eens gaan kijken, of hopen als andere dat nu al doen dat ze bv. de gevonden info(of waar je ze vindt) hier eens plaatsen !


Neenee, dat is geen oplossing. We gaan eens op onze strepen moeten staan. Als MSM geen test doet voor beide systemen dan gaan we MSM niet meer kopen!  ;D

(Nu maar hopen dat MSM dit dreigement ernstig neemt want anders zit ik hier met mijn nog 2 jaar durende abonnement)


Alle gekheid op een stokje, ik denk dat MSM het gewoon moet doen met datgene wat ze krijgen van de invoerder/fabrikant of met de modellen die ze zelf aankopen en dat ze daar verder niet veel over te zeggen hebben. Maar misschien kan iemand van MSM even meer uitleg geven?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 12:05:56 PM
Ludwig, die fabrikanten bieden veelal produkten met de juiste assen aan en helaas denken de fabrikanten van (een) één systeem niet aan de andere, hopen maar op verbetering, misschien moet MSM de koe eens bij de horens vatten en vragen om modellen van de beide systemen (om te testen), maar ja dan zit je nog met de verschillende railsystemen.


Jurgen wat schreef die meneer voor U ? :)
Groeten Peter ;)

PS en ja ik heb ook voor  2 jaar betaald, waarom schrijft U opeens zo klein, inkt op ?  ;D

Jurgen

Trouwens, ik zeg alleen maar dat MSM waarschijnlijk niets te eisen heeft over de modellen die ze krijgen om te testen en dat iemand van MSM dit maar even moet bevestigen of tegen spreken.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2013, 13:48:00 PM
...waarom schrijft U opeens zo klein, inkt op ?  ;D


Dat is zodat de mensen van MSM dat niet zouden kunnen lezen waardoor ze denken dat het dreigement echt is, maar dat is niet waar zenne. Maar, ssht, tegen niemand verder vertellen hé.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Het verkrijgen van modellen voor testen is inderdaad soms wel een probleem, niet bij elke fabrikant.
Om goed te zijn zouden we inderdaad diverse modellen, 2-rail en 3-rail, met of zonder decoder ter beschikking moeten hebben. Doch, dan moeten we ook beschikken over testbanen met diverse rails en moeten we de modellen dagenlang aan de tand voelen.
Ik geef toe dat dat het ideaal zou zijn, maar daar staan een aantal praktische problemen tegenover, zoals de beschikbare tijd voor een test, de afstanden tussen de 'testers' onderling en de deadline voor het artikel die meestal veel te snel dichterbij komt. We kiezen er meestal voor om snel een zo degelijk mogelijke test in het blad te krijgen. Onze lezers zouden het niet zo goed vinden als we een nieuw model bespreken dat al maanden uit is. Of niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Denk je nu echt dat MSM alles kan oplossen, zou wat te gemakkelijk zijn hé?
;)
Er is nu eenmaal gelijkstroom en wisselstroom en da gaat zo altijd wezen, en ikke moet altijd gelijk hebben Jurgern da ben ik al lang voorbij gestreefd hoor. Met beide poten op de grond moet ge blijven jongen. Als ge het echt beter kan laat het ons dan ook maar eens weten hé. ;)

Jurgen

Eric, ik denk dat jij de komische noot in mijn reacties niet altijd ziet, maar ik kan fout zijn. De ene keer is dat eens ironisch, dan eens sarcastisch. Net zoals vorige keer staat er weer een lachend mannetje bij mijn reactie die dat duidelijk moet maken. Als jij een duidelijkere manier weet mag je me die altijd laten weten, ik wil altijd bijleren.

Ik heb ook nergens gezegd dat MSM iets kon veranderen, integendeel. Zie mijn citaat hieronder:

Citaat van: Jurgen op 09 juni 2013, 19:38:58 PM
Trouwens, ik zeg alleen maar dat MSM waarschijnlijk niets te eisen heeft over de modellen die ze krijgen om te testen en dat iemand van MSM dit maar even moet bevestigen of tegen spreken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.