Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM126

Gestart door Metpetergaathetbeter, 23 mei 2013, 17:45:18 PM

Val-Rikard

Citaat van: loebaske op 30 mei 2013, 20:02:22 PM
Het artikel die me meteen in het oog springt is de Kadee koppeling, heb er al één en ander van gekocht op beursen zonder te weten welke bruikbaar zijn.
hoop nu duidelijkheid te vinden onder de aangeduide nummers 16  18 27 en de gebruikte magneten anders sta ik even ver als vandaag de dag...

Als het weer een bla bla artikel is hoor je wel men reactie, moar ga het eerste van voor naar achter en onderste boven eens lezen.
Voor de rest zag ik het verschil niet tussen de 62 van Roco en Van Biervliet buiten dat lampe op de neus....maar swat, fijn artikel.

Bij deze een dikke pluim voor de redacktie ??? ??? ???

Dag loebaske,

Naar mijn mening  is het verschil tussen de 62 van Van Biervliet en die van Roco het verschil tussen dag en nacht.
Ik wil hier niet zeggen dat die van Roco niet mooi is, maar die van Van Biervliet is duidelijk mooier. En als we gaan vergelijken dan valt het pas op wat Roco allemaal achterwege liet. Het grootste verschil is de hoek van de ruiten, waardoor het karakter van dit type veel duidelijker uit komt. Die van Roco staan iets meer rechtop. Ook het dak rooster is een groot verschil.  Ik weet het, we zullen er waarschijnlijk blijven over discussiëren, en het gaat over pietluttige details, maar voor die prijs zo een top model !!! Dat is een knap staaltje vakmanschap.  :) :) :) ;)

philippe_007

Gisteren pas om 23u30 thuisgekomen,
MSM lag daar mooi te blinken.
Als lid van MSC Het Spoor eerst het artikel gelezen van "Eperon d'Or"  :) :) :) :)
en MSM ziet er alweer een goed nr uit....

jean-luc

Vrienden,

Reacties of vragen over het artikel van de Kadee koppeling zou ik graag zien op het draadje over die koppelingen, ooit opgestart door Brandy, een noeste ontkoppelaar  :D

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,11167.0.html

Anders loopt alle communicatie hier door elkaar en hebben we er geen zicht op.

Neem me niet kwalijk als ik niet dagelijks kan volgen op het forum  ;)

Groeten,

Jean-luc

Val-Rikard

Werken met pluimkarton

Reacties of vragen aangaande het maken van een zinken dak met pluimkarton kunnen best ook via onderstaande link. :) ;)

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17275.0.html

Groet, Rik Martens


fredvervoort

Märklin DD-AR, In de bespreking staat heel duidelijk dat de rijtuigen in de schaal 1:93.5 zijn uitgevoerd. Kan er mij iemand eens verklaren waarom Märklin bij het ontwerpen van nieuwe rijtuigen niet gewoon de norm 1:87 kan hanteren. We proberen toch allemaal om onze baan zo realistisch mogelijk te maken.  Misschien goed dat MSM eens een berichtje stuurt naar Göppingen.

Jurgen

Citaat van: fredvervoort op 31 mei 2013, 16:32:27 PM
Märklin DD-AR, In de bespreking staat heel duidelijk dat de rijtuigen in de schaal 1:93.5 zijn uitgevoerd. Kan er mij iemand eens verklaren waarom Märklin bij het ontwerpen van nieuwe rijtuigen niet gewoon de norm 1:87 kan hanteren. We proberen toch allemaal om onze baan zo realistisch mogelijk te maken.  Misschien goed dat MSM eens een berichtje stuurt naar Göppingen.


Ze doen dit omdat de rijtuigen dan door de kleinere bogen van hun railsysteem kunnen rijden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

heeft met de (standaard) bochten te maken, hoe langer hoe meer die rijtuigen uitsteken ! Anderen hebben flexibele rails Marklin heeft die niet bij die  c-rail !  ???

Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: fredvervoort op 31 mei 2013, 16:32:27 PM
Märklin DD-AR, In de bespreking staat heel duidelijk dat de rijtuigen in de schaal 1:93.5 zijn uitgevoerd. Kan er mij iemand eens verklaren waarom Märklin bij het ontwerpen van nieuwe rijtuigen niet gewoon de norm 1:87 kan hanteren. We proberen toch allemaal om onze baan zo realistisch mogelijk te maken.  Misschien goed dat MSM eens een berichtje stuurt naar Göppingen.
De dag dat niemand die dingen meer koopt zal het probleem vanzelf van de baan zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

....korte(re) rijtuigen....

En als je slechts een baantje hebt van 2 x 1,5 m, bijvoorbeeld, kan je méér kortere rijtuigen aan de loc hangen en dus moet je die ook vooreerst AANSCHAFFEN...Dus leve de kortere rijtuigen, commercieel bekeken dan toch.....Goed voor de economie.
Ook in de vitrinekast kunnen er dan méér op een rij.... .
Groetjes, Herwig.


OlivierV

Herwig,

Ik was in den beginne ook niet zo'n grote fan van die 1/87 rijtuigen, ondertussen heb ik er 4 en zo'n 7 kortere (3 zilverlingen en 4 i6 c1's), persoonlijk vindt ik de langere mooier staan naast een loc zoals een HLE20

Trouwens, een HLE13 met 3 i6 rijtuigen is een combinatie die in het echt voorkomt, kiezen tussen rijden met 3 lange of 4 korte, doe mij maar dan de 3 lange. ;)

Groeten van mijnentwege.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Alweer mooi boekje deze maand ('t was al het laatste in de winkel), enkele highlights wat mij betreft:
Mooi geschreven artikel over de 62/63. Doet echt goesting krijgen, nog even wachten op uitvoeringen die 20j geleden rondreden.
De scenery op dat smalspoorbaantje mag ook gezien worden, prachtig - dat getuigt van een hoog Brandl-gehalte. Jammer dat we dat allicht niet op een expo te zien gaan krijgen.
 
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kautenbach

weer lekker leesvoer, van alles wat, ik zou wel als toevoeging eens het baanontwerp zien van eperon d Or, en wat meer over hun fries rondom, vast heeel leerzaam ;D

weer eens de complimenten!

Huugooke

Mag ik toch even wat vitten. Misschien was het alleen maar in mijn exemplaar, maar ik heb me toch wat gestoord aan de foto's van de 62-ers; de "echte" dan. Dat geel was bij mij wel echt groenig.
En nu het hier in een ander draadje over de juiste kleurbalans gaat... ;)

doomslu

Citaat van: Huugooke op 01 juni 2013, 21:35:39 PM
Mag ik toch even wat vitten. Misschien was het alleen maar in mijn exemplaar, maar ik heb me toch wat gestoord aan de foto's van de 62-ers; de "echte" dan. Dat geel was bij mij wel echt groenig.
En nu het hier in een ander draadje over de juiste kleurbalans gaat... ;)
Dat mag, Hugooke.  :D
Ikzelf heb helaas het artikel nog niet op papier gezien...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erwin9

Wim,

Ik zal proberen om het sporenplan op dit forum te plaatsen volgende week. Wat betreft de lichtfries, dit is inderdaad een "kunstwerkje". Volledig in aluminium, omdat de fries ruim 3 meter moet overspannen zonder tussensteun, toch niet te zwaar mag wegen, en verschillende lichtsferen moet kunnen weergeven. De lichtfries werd gelast, en is in het midden scharnierbaar, zodat ook het vervoer geen probleem is. Mocht er voldoende belangstelling zijn, is het misschien wel een artikeltje waard in ModelspoorMagazine ? Ik zie wel aan de reacties of er voldoende interesse is!
Groetjes,

Erwin (een van de bouwers van Eperon d'Or)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas