Z Zelfbouw : zoeken - zuchten - zwoegen - zwichten...?

Gestart door JC2180, 21 mei 2013, 17:29:51 PM

JC2180

Dag Frank,

De kap is wat mij betreft helemaal klaar en loc rijdt prima op een passend onderstelvan een BR218.
Project vervolledigen (afgieten) ligt al een tijdje stil door gebrek aan kunde, dus ook het definitieve spuitwerk is achterwege gebleven.
Deze winter hoop ik de draad weer op te nemen tijdens donkere avonden, ideaal voor geëxperimenteer.

Momenteel opstart van andere (eigenlijk ook beetje treingerelateerde) professionele bezigheid die heel veel energie vraagt dus tijd is vijand :-)
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

ZFRANK

Dag Joeri,

Ik ben vorig jaar een bouwprojectje gestart om zelf een USA kolen trein te bouwen. Volgende link naar mijn Picasa album laat zien hoe ik het afgieten heb gedaan.

https://picasaweb.google.com/108766641213050685068/ThrallJ301CoalGondola?authkey=Gv1sRgCIjjzNSV2rSa0AE&feat=directlink

Havoc


Machtige dingen die inspiratie geven. Die fotoreeks van het afgieten is heel mooi en leerrijk.

Maar met mijn twee linkerhanden en dikke vingers vrees ik dat dit niet haalbaar is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Twee linker handen, dit is slechts een idee.
Het is kwestie van te proberen, leren uit je fouten, herbeginnen, niet opgeven en voor je het weet maak je zelf pracht stukken.
Doen en durven doen en je bent al heel ver.... en natuurlijk ook veel geduld.
Succes.

JC2180

Inspirerend :-)

De mallen maken is tot dusver geen probleem geweest, het snel en correct ingieten daarentegen + juiste samenstelling twee componenten... telkens ergens de mist in...
Nieuwe pogingen ik kijk er alvast naar uit na het zien van de voorbeelden.
Dank!
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

ZFRANK

Ik gebuikte hars die. 1:1 gemengd moet worden. Met injectie spuiten kan je perfect afmeten. Kartonne bekers zijn ideaal om te mengen.
/Frank