Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

blog van 0-Forum

Gestart door jossebe2000, 20 mei 2013, 16:24:47 PM

bollen neus

Dienen mens heeft al werk genoeg Sven en ocharme voor die paar mensen die het "echt " boeien. 99% is toch alleen maar "plaatjeskijkers".
Den Eric.

Dirky

Citaat van: svvander op 04 augustus 2020, 10:36:50 AM
Citaat van: doomslu op 04 augustus 2020, 09:11:15 AM
Uiteraard staat niet alles op dit forum.  ;)

Maar om van Facebook nu je belangrijkste communicatiemiddel te maken, dat lijkt me een beperking.  :(

Een hele zware beperking. Beide combineren. Je kan perfect enkele leuke topics linken vanaf FB naar hier.

Hele zware beperking? Ik was vroeger ook anti-FB maar begreep toen nog niet dat je er dat je er een hele andere wereld kan mee bereiken! De beperking ligt helaas hier op dit en andere fora. En de allergrootste beperking op een forum is dat je niet kan aanvinken dat je iemand niet meer wenst te volgen. Op FB volg ik wie IK wil en wordt ik gevolgd door mensen die mij WILLEN volgen.
Het enige wat mij hier houdt zijn de draadjes van mensen die ik hier heb leren kennen en waarvoor ik respect heb. Ware het niet van die vrienden, dan was ik hier al lang weg...

De slechte naam die gelinkt is aan FB komt van die onbenullen die het niet kunnen nalaten om bijvoorbeeld elke dag een foto te posten van wat ze aan het eten zijn of wat ze nu aan het strand van Ibiza aan 't slurpen zijn...


evan

Ja er valt via FB meer te leren en ontdekken dan hier op 't forum.  Dat staat als een metersdikke paal boven water.   En het voordeel is dat je echt kan selecteren en de onzin er zelf uitfilteren.  Ik deel de mening van Dirky...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

FB is toch voor kinderen en oma's?  ;)

Serieuze bedrijven of verenigingen hebben een volwaardige website. Dat is mijn mening en dat bedoelde ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

renstimpie

Citaat van: doomslu op 04 augustus 2020, 22:13:25 PM
FB is toch voor kinderen en oma's?  ;)

Serieuze bedrijven of verenigingen hebben een volwaardige website. Dat is mijn mening en dat bedoelde ik.

en een weldraaiende pagina op sociale media (ik gebruik de verzamelnaam).  Hoe wil je de verjonging aanspreken?  Door een website?  Geen kind / jongere / oma die daar naar kijkt... maar post foto's van je mooie baan op facebook.  en je hebt meer bereik dan op je website/forum.. en je kan jezelf meer verrijken door te kiezen wie je volgt...
Maar wat weet ik daar nu van... ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Citaat van: doomslu op 04 augustus 2020, 22:13:25 PM
FB is toch voor kinderen en oma's?  ;)

Serieuze bedrijven of verenigingen hebben een volwaardige website. Dat is mijn mening en dat bedoelde ik.

Wat versta je onder "serieus" en wat versta je met "volwaardig"?
Ik heb een eenmansbedrijfje en had niet de tijd noch de gave om mijn website regelmatig te updaten. Ik moest er ook voor zorgen dat de link naar www.dyniMo.be in mijn handtekening stond of er zou waarschijnlijk geen kat naar gekeken hebben. Dan maar FB geprobeerd en daar ben ik via verschillende "groepen" gelinkt met duizenden gelijkgezinden... Ik vind er nog dagelijks nieuwigheden i.v.m. modelbouw, ideeën, tips,... en... meer dan de helft van mijn klanten volgen me waaruit regelmatig een bestelling volgt. Qua info is FB een grote oceaan, een forum eerder een voetbadje...

Dit is de mening van een kleine (serieuze?) ondernemer zonder een volwaardige website maar met een orderboek dat toch wel zwaar gevuld staat!



Ronald

Helemaal mee eens.... de bereikbaarheid is groot via FB :)

doomslu

Wat ik bedoel is: bijvoorbeeld, je bent een huis aan 't bouwen. Ik wil informatie over iets, zeg maar sanitair of keukens of domotica... Als je dat Googled kom je NOOIT een Facebookpagina tegen, wel op websites van bedrijven (en ook wel eens op Pinterest).
En afgaande op wat je leest en ziet op die website ga je eventueel naar het ene of andere bedrijf om meer te zien en te horen.

In onze specifieke hobby ligt dat waarschijnlijk wel een beetje anders. We zijn toch min of meer een gemeenschap.

Maar ik geef toe dat ik Facebook eigenlijk niet goed ken. Als ik er eens toevallig, bvb via het forum, op terechtkom ziet het er zodanig rommelig en onoverzichtelijk uit dat ik mijn keuze om daar niet aan mee te doen alleen maar bevestigd zie.
Maar wees gerust, ik heb niets tegen gebruikers van FB hé.

En trouwens, een forum heeft een heel andere functie, dat is een babbelbox of praatcafé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Ik denk dat je FB meer kan gebruiken om te informeren over evenementen etc. en dat je een forum echt moet zien als discutiegroep waar je zaken kan uitleggen in detail. Op FB ellelange discuties voeren, leest (wat mij betreft) ook niet goed.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be