blog van 0-Forum

Gestart door jossebe2000, 20 mei 2013, 16:24:47 PM

jossebe2000

Dag
De blog van 0-Forum werd met een nieuwe reportage aangevuld. Met dank aan EricB en LucB.

http://0-forum.blogspot.be/

Met vriendelijke groeten.


doomslu

Weet iemand of het 0-forum nog onder de levenden is?
Het is reeds van 2016 geleden dat er iets op hun blog werd gepost en ik krijg geen antwoord op m'n mail aan hen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

#2
Ik vroeg onlangs aan enkele inwoners van Hofstade (waaronder mijne pa en de persoon dat deze zaal en het bijhorende café openhield) of zij weet hadden van samenkomsten van deze clubs, maar niemand had er ooit zelf van gehoord. Wat mij ook verbaasde.
Volgens mij zit er wel nog een (ex)-lid bij De Pijl uit Vilvoorde. Het was alvast toch een gezicht dat ik herkende van op de foto's van het blog en de grote Minerva 54 of 202 had ook een beetje verraden dat het een lid moest zijn.  ;D

Misschien een beetje verdoken reclame, maar moest iemand op zoek zijn naar een gezellig zaaltje, voor een kleinere beurs of club-bijeenkomst: stuur me maar een berichtje. Mijne pa zit mee in het bestuur van de parochiezaal van Hofstade bij Zemst (waar de biljartclub en de petanqueclub nu zitten). Wel rekeninghouden met de Coronamaatregels.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Hallo,

0-Forum bestaat nog !
Maar in 2020 zullen er geen activiteiten meer zijn wegens de gekende omstandigheden.

Het klopt dat de blog stilgevallen is, wegens te weinig helpende handen en/of met kennis van zaken.

Ter info: het bestuur bestaat uit 3 mensen, waaronder één persoon die geen lid is (kan wettelijk), namelijk mijn vrouw (ze verzorgt het logistieke gedeelte - drank en eten).

In principe komt er in 2021 een nieuw (gedeeltelijk) nieuw bestuur en hopen we opnieuw buiten de Algemene Ledenvergadering, drie "rijdagen" te kunnen organiseren.

Kijk ook op de facebook-pagina van 0-Forum vzw.

Roland
Penningmeester 0-Forum
ex-lid MSCM De Pijl

Ronald

Roland, als je een FB pagina bij kunt houden is kopieren van die tekst en plaatsen in het blog eigenlijk vreselijk weinig werk ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Helaas (of 'gelukkig') heeft niet iedereen facebook...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

 ;D Luc, hier heb ik enkel een vaste lijn mor mijnen draad is niet lang genoeg anders kon ik die meedoen op reis........
En das geen gemis hoor dienen smoelenboek, er lopen al gekke figuren genoeg rond nu op de straten.
Den Eric

svvander

Via den telefoonkabel is toch ook "oan de lain"? :-)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Ronald,

uiteraard is een FB bijhouden niet veel maar het wordt wel teveel als je:
De financ

  • iën moet bijhouden
    De belastingsaangifte moet invullen
    Drie keer per jaar een zaal vastleggen
    Al de logistiek errond moet doen
    De baan moet meehelpen verhuizen, monteren, afbreken en terug wegdoen
    8 Newsflashes in je eentje per jaar maakt in twee talen.
    vaststelt dat het steeds dezelfde 7 à 8 man zijn die je willen meehelpen
    vaststelt dat het steeds dezelfde 20 man zijn die komen kijken en enkel komen als de baan is opgesteld en maar die je niet ziet als de nieuwe modules moeten gemaakt worden.
    ....

En je vaststelt dat je eigen modellen amper vooruit gaan.

Ronald

Tja, dat zijn de geneugten van een vereniging....  :) en precies die opsomming maakt dat ik daar geen gebruik meer van maak ;)

doomslu

Zeer herkenbaar, Roland.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

renstimpie

Citaat van: doomslu op 27 juli 2020, 13:07:41 PM
Helaas (of 'gelukkig') heeft niet iedereen facebook...


niet alles staat op dit forum...   en dan mis je dingen...

doomslu

Uiteraard staat niet alles op dit forum.  ;)

Maar om van Facebook nu je belangrijkste communicatiemiddel te maken, dat lijkt me een beperking.  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Citaat van: doomslu op 04 augustus 2020, 09:11:15 AM
Uiteraard staat niet alles op dit forum.  ;)

Maar om van Facebook nu je belangrijkste communicatiemiddel te maken, dat lijkt me een beperking.  :(

Een hele zware beperking. Beide combineren. Je kan perfect enkele leuke topics linken vanaf FB naar hier.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be