Seinhuis nummer zoveel

Gestart door Kees-Jan, 17 mei 2013, 00:06:35 AM

Kees-Jan

Ach ik dacht maak er ook maar eens 1.

Seinhuis zoveel:


Seinhuis Marksuhl by Rail-Kees, on Flickr

Is eigenlijk voor mijn TT baantje maar viel te groot uit.


Gerolf

CiteerIk behoud ik mij het recht niet te antwoorden op berichten, als ze niet ondertekend met een (volledige) naam. Fatsoen is niet schaal afhankelijk.

Het is weliswaar off-topic, maar krijg je zoveel anonieme mails dat zoiets je handtekening moet zijn?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Citaat van: Gerolf op 17 mei 2013, 01:08:54 AM
CiteerIk behoud ik mij het recht niet te antwoorden op berichten, als ze niet ondertekend met een (volledige) naam. Fatsoen is niet schaal afhankelijk.

Het is weliswaar off-topic, maar krijg je zoveel anonieme mails dat zoiets je handtekening moet zijn?

Inderdaad, want als ik teken met "Mvg JP" dan weten de vrienden en/of kennissen wie dit is.
Ik heb gisteren bij Gerolf het etsbakje afgehaald. Ik begroete Gerolf toen die de deur open deed met " Hoi Gerolf " wat me voldoende lijkt. Als ik de lijn doortrek had ik moeten zeggen "Dag mijnheer Peeters Gerolf, woonachting te ......... , geboren op ........., enz ..., Tja dan is voor mij elke redelijkheid van het spel ver zoek en trek ik de joker uit het kaartspel !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

Kunnen jullie dit niet in een pm doen naar mij of naar elkaar?

Ipv nodeloos dit draadje te vervuilen?

Dank u!

Sattrickske

Ziet er al niet slecht uit.  Mooi gedaan, alleen had ik de hoekverbinding wat beter afgewerkt, nu zie je de naad van de 2 stukken board .
Welke materialen heb je gebruikt?

Kees-Jan

Dank u.

De naden: daar gaat nog een schuurpapiertje overheen.

In de volgende foto's zal dat te zien zijn.

Materiaal: 3 en 4 mm MDF.

Sattrickske

Citaat van: Kees-Jan op 17 mei 2013, 13:46:45 PM
Materiaal: 3 en 4 mm MDF.
Hola, dan moet ik m'n commentaar aanpassen: zeer fijn afgewerkt!  MDF is niet bepaald het makkelijkste materiaal om zoiets te bouwen.  Als de naad weg is: niks meer op aan te merken.  Zeer proper werk!

Ik werk met styreen (H0 schaal) en dat materiaal werkt veel makkelijker dan MDF.  Met styreen kan je heel makkelijk foutjes wegwerken, met MDF gaat dat veel moeilijker.  Om met zulk materiaal tot zo'n mooi resultaat te komen, daar neem ik m'n hoed voor af (moest ik er één hebben ;D).

Kees-Jan

Dank u.

Het materiaal snij ik met de machine waar het seinhuis op staat  ;).

Kees-Jan

Even een plaatje tussendoor:


BR 41 bei Marksuhl by Rail-Kees, on Flickr

De vensterbanken staan te drogen....

Vanavond meer.

Martin Welberg

Saai hoor die duitse hutjes  ;) ;D

Kees-Jan

 ;D

Vensterbanken en onderrand gemonteerd:


Marksuhl by Rail-Kees, on Flickr

Vandaag de kozijnen en ramen.

Kees-Jan

Weer wat verder:


Stellwerk Marksuhl by Rail-Kees, on Flickr

Wordt vervolgd.

Steven123

Ziet er goed uit, nu nog enkele ramen erin knallen en het spoorverkeer kan weer veilig geregeld worden  8)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kees-Jan

Dank u Steven.

Dakgoten, aardleiding op het dak, schoorsteen, interieur met stellwerk een ditje en een datje...... nog genoeg te doen voor eind juni  :P

Vandaag de ramen en de dakgoten.

janieburton