bomen over.......bomen en tunnelingangen

Gestart door argilla, 25 januari 2006, 14:53:31 PM

argilla

ziehier mijn eerste tunnelingang ( volgens systeem LePlatte) er zijn 12 washings voor nodig geweest. Leisteen achtig ( zwart) met bruin en grijs. Als laatste is een droge withning toegevoegs om het stoffige grijsachtige te bekomen. Het goen is mosaanslag

imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/PIC_0008.jpg/img
Hieronder het ruwe skelet van een denneboom. Het is gemaakt van een vlinderstruik en bijgeknipt. Om een idee te vormen de VW is op schaal 1/43 De boom zelf meet in hoogte 32 cm ( de patat vanonder dient om hem rechtop te houden tijdelijk :pxx()
Als alles is ingevoegd met asse van wierookstokjes zal ik een foto plaatsen met het definitief eindresultaat. Hopelijk morgen donderdah ( die hebben een juiste mergel grijs bruin oker kleurtje van het verbrandde sandelhout)imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/PIC_0007.jpg/img
imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/PIC_0009.jpg/img


Nu nog een vraagje:
als ik donker groene oasis in de koffiemolen maal ( niet stoffijn maar vlokfijn) zou dit dan kunnen dienen als bekleding van de boom ???

het eindresultaat van de tunnelingang
imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/PIC_0001.jpg/img
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#1
Uw ingangen zien er wel goed uit en uw bomen voor schaal 0 hebben een mooie lengte. maar koop gewoon strooisel van woodland spaart u een koffiemolenen zal niet overdreven duurder zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#2
citaat:
Geplaatst door janjozefspaart u een koffiemolen
Is dat dan geen standaardgereedschap vor modelbouwers? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

#3
mooie tunnelingang,knap gedaan!!
ik heb me ook eens aan een poging gewaagt om strooiel te maken met een keukenrobot,een foto daarvan kan ik niet tonen maar neem van me aan dat het er niet uit uit zag. ik kan hierbij JAN alleen maar bijtreden. koop een zakje WOODLAND of een ander degelijk produkt.

mvg KURT
 

Tom

#4
Ik denk dat als je een oasis zou malen dat het er zal uit zien is broken, niet mooi dus.
Je zou het best een zakje strooisel gaan kopen, er zijn vele merken die het in hun gamma hebben.
Trouwens, waarom moeilijk als het gemakelijk kan?
Tom

janjozef

#5
Gerolf voor mij behoort de koffiezet tot de standaart uitrusting maar niet de koffiemolen, zou niet weten wat ermee te doen op de modelbaan. [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#6
de koffiemolen gebruik ik om bv: vlokmatriaal te vermalen, stooisel te maken afgevallen bladeren te vermalen ( bosgrond imitatie) enz...nuttig gereedschap dat wel. Al dan niet gekleurd krijt te vermalen voor dry brushing enz...enz....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#7
Aha, toch nog iemand die weet waarvoor dit nuttig kan zijn. Ik heb hme zelf laatst gebruikt om kurkrestjes (snijafval) in ballast-ondergrond om te zetten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

#8
ARGILLA;

om krijt voor dry-brushing te maken schuur ik het krijt over een stuk grof schuurpapier. gedroogde bladeren malen zal ik proberen(vindt ik een goede tip)

mvg KURT
 

ysbeer

#9
hier heb ik er nog een paar

1 bak spijker 2 maanden buiten zetten
daar na verven met het roest water
Mooier roest bestaat niet (is echt serieus)

2 gipsmuren gieten met gips dat met melk is aangemmakt
geeft na enkel weken groen mos op de stenen.
dan wel vernissen of zo iets.

3de plant vrouwenmantel is perfect voor struiken te maken

4muren verven met tand pasta

5lijm met griesmeel geeft perfect duitse putz
buiten zeide huis.

6 zilver zand net acryl ver gemengd en wat houtlijm is perfect om her en der koolas land en ook wegen te imiteren.

7 teddy stof(groen) bewerkt met een scheer apparaat geeft mooi hoog gras

8 bloemen in een gras veld met gekleurd strooizand
men nemen een bus haarlak,spuiten dit op het gras veld.(stevig)
srooien op circa 10 cm wat strooi zand in bloemenkleur over het gras
niet te veel,beetje zwaaien als je strooit heen en weer


 

al deze zaken proberen en vooral meeknoeien
beetje meer beetje minder,wat verf er bij enz enz

wim

argilla

#10
citaat:
Geplaatst door glamo

ARGILLA;

om krijt voor dry-brushing te maken schuur ik het krijt over een stuk grof schuurpapier. gedroogde bladeren malen zal ik proberen(vindt ik een goede tip)

mvg KURT



is ook een manier om te doen Kurt.Er zijn veel oplossingen voor ??n gegeven .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

#11
Leuke tips, Wim. Die eerste ga ik zeker eens proberen. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

#12
effe iets zeggen over Woodlands. Vermits ik nogal veel op het forum zit van onze USA vrienden, heb ik daar de vraag gesteld over die oasis en de koffiemolen.
 Goed nu was daar een forumlid die me vertelde dat hij de "president" van Woodlands goed kent. Raad nu eens wat?? Woodlands sommige fijn vlokmatriaal is....ook fijn gemalen oasis. Sic [:0].... dus beste vrienden, denk ik zo met mijn koffiemolen zit ik niet zover van de realiteit af wel ??
Oke zijn doen dat op industrieel niveau en ik op huis tuin en keuken niveau. Maar het resultaat is....minder ? uitgeven aan gekende fabrikant van vlokmatriaal.
T'is maar dat jullie het ook weten. Niet al goud wat blinkt , wel ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15