Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

De wereld vanuit een modelbaanperspectief

Gestart door eve, 15 mei 2013, 15:38:07 PM


Dirky

er is hier ooit eens een link geplaatst met een video met dergelijke tilt/shift lenzen gemaakt. Iets Zwitsers, dacht ik...

dani

als ik ooit eens 2100 euro teveel heb, dan koop ik er zo eentje voor op m'n  Eos digital.  maar 't is toch duur hee .....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Heeft men niet ongeveer hetzelfde gebruikt, een aantal jaren terug, bij het begin van het programma Villa Vantilt, dat was blijkbaar iets met lenzen of met filters.

Ik dacht dat ik er een beschrijving van heb gezien op een fotograafieforum, de foto die men als voorbeeld had geplaats, als ik me niet vergis, was eentje van de poort die aan de Antwerse gedempte Zuiderdokken staat
 


Dirky



D_Loc

Even wat gerommeld in Paintshop Pro.
Werkwijze:
1) Foto geopend in Paintshop Pro
2) Laag gedupliceerd
3) Bovenste laag vervaagd (blur)
4) Bovenste laag selecteren en vervolgens gummen om de onderste (scherpe) laag zichtbaar te maken voor de delen die je scherp wilt hebben.



Originele foto:
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

D_Loc

Citaat van: dani op 16 mei 2013, 14:14:52 PM
best wel mooi geworden zo !
Thanks :D
En dat slechts voor zes tientjes (aanschaf van het pakket) ;)
Ik heb er nog één gedaan van een inmiddels bekende foto op dit forum, maar ik denk dat ik iets heb overdreven met de onscherpte...
Ik ben bij deze foto overigens omgekeerd te werk gegaan, ik heb hier de onderste laag vervaagd en heb de bovenste laag dus scherp gelaten en ben ben dus in de scherpe laag gaan gummen om de onscherpe delen te krijgen.

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

C-Brian

Iets geprobeerd in Photoshop. Tevens mijn eerste berichtje hier, dus ik weet niet wat 'de uploadmap' is, die nu blijkbaar vol zit? Heb het maar even op Flickr gezet nu.


Miniatuureffect by C-Brian, on Flickr

D_Loc

Die is ook niet verkeerd! De foto leent zich er ook erg goed voor.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

C-Brian

Bedankt Dirk.
Je kunt het beste foto's gebruiken die schuin en hoog in perspectief staan (hetzelfde perspectief als wanneer je een modelbaan fotografeert).

doomslu

Dirk, je had beter dat manneke met die oranje vest aan onscherp gemaakt.  ;D  ;D  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Citaat van: doomslu op 16 mei 2013, 20:40:38 PM
Dirk, je had beter dat manneke met die oranje vest aan onscherp gemaakt.  ;D  ;D  ::)
Welk manneke 8)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk