Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bouw n schaal baantje

Gestart door oetbeem, 13 mei 2013, 23:47:24 PM

oetbeem

Goede avond mede forummers
Hierbij een blik op de bouw van mijn N schaal baan
Het word een muur baantje
Er rijden 2 stomertjes op die alleen maar kunnen pendelen
De baan is analoog
Vooraan licht een spoor voor het doorgaande treinverkeer en achter komt een soort industrie gebied
Momenteel ben ik bezig met een tunnel te bouwen
Deze bouw ik van dunne houten plaatjes waar ik later gips overheen doe








Ook het eerste groen is aangelegd




het totaalplaatje


Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Gerolf

De detailfoto toont een wat te grove ballast  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Pas op met gips: je houten plaatjes kunnen onbeschermd niet echt goed tegen water en als je het te veel gebruikt weegt je baan al gauw stevig door. Best een ondergrond van gaas, glasvezel, schuimstof, kranten... gebruiken en die dan afwerken met een dunne laag gips.

oetbeem

Gerolf : helaas was dat het enige ballast wat ik in huis had voor deze baan

Marc : Helaas heb ik geen behangers lijm in huis om met papier pache te gaan werken om er vervolgens een dun laagje gips overheen te smeren
Het geld groeit hier ook niet aan de boom dus heb ik het met alleen gips gedaan wat ik nog in huis had
Dit ging erg goed, de constructie heeft het makkelijk gehouden en het is nog steeds makkelijk te dragen
Foto s volgen
Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

oetbeem

Goede avond mede forummers
Hierbij dan mijn uitgebreidde verslag van de bouw van de berg en al het groen eromheen

Na het frame te hebben gebouwd heb ik er een laagje gips overheen gesmeerd


Toen dit een beetje droog was heb ik met een kraspen stukjes uit het gips gehaald en er wat groeven in gekrast








Hierna heb ik het gips grijs geverfd met betonverf


Daarna heb ik een heel erg sterk verdunde zwarte verf over de hele berg geverfd zodat je de groeven beter kan zien


Later ben ik er nog met een bruine en witte verflaag over heen gegaan ( ook verdund) en uiteindelijk heeft de tunnel deze kleur gekregen




Ik heb meteen een stuk groenvoer aangelegd




Verder gebruik ik verschillende soorten strooimateriaal om het een beetje realistischer en lekker vol te maken


Vandaag heb ik nog een stuk begrasd en heb ik wat bomen neergezet










Tot zover mijn schaal N baantje

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

mahtoska1


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

Ha die Danny-Boy.  Ik wist niet dat jij nu ook al in de N-schaal wereld aktief bent.   Join the club, ik heb ook nog een doos vol N spullen en flex rails klaar liggen en ben ooit es begonnen aan een baantje maar uiteindelijk heeft H0 toch de prioriteit gekregen.

Je bent alweer flink bezig zo te zien...  De mensen in Beem (Bedum) hebben een creatieveling onder hen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oetbeem

mahtoska1 : Dankjewel voor je reacie

Gerold : Dankje :)

Dani : Ik had nog wat liggen en ik dacht : laat ik daar eens een baantje van bouwen
Schaal n is mooi maar is me toch net even te klein dus heb ik ook een voorkeur voor h0

_________________________________________________________________________________________________________________________--
De meeste examens heb ik achter de rug dus had ik vanmiddag de tijd om weer verder te werken aan de baan

Stukje groen erbij gemaakt

DSCN9246 by oetbeem, on Flickr

Industrie gebied krijgt steeds meer vorm

DSCN9247 by oetbeem, on Flickr

Overzichtje van het stuk dat al klaar is

DSCN9249 by oetbeem, on Flickr

Over dit stukje was ik niet tevreden, er zaten mij iets te grote naden in

DSCN9249 by oetbeem, on Flickr

Ik met een heel klein beetje gips deze dichtgesmeerd, als dit droog is ga ik er weer met een verflaag over heen zodat het een mooi geheel is

DSCN9251 by oetbeem, on Flickr

Op dit stukje moest nog wat groen komen

DSCN9251 by oetbeem, on Flickr

Zo gezegd zo gedaan...  ;D


DSCN9253 by oetbeem, on Flickr

Hopelijk later dit weekend de laatste details aanbrengen zoals wat silo s op het industrie gebied




Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

oetbeem

Ik was nog 1 foto vergeten  ::)


DSCN9254 by oetbeem, on Flickr

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

gerard v

hoi danny

weer mooi bezig
hier moet ook nog gras gezaait worden  ;D

mvg gerard
lid van DBTHG

Frank_N

Ziet er goed uit, Danny! 8)
Heb je die boompjes zelf gemaakt?
Groet van Frank

oetbeem

Gerard : Dat gras mag je mooi zelf zaaien ;)  :D

Frank : Deze heb ik niet zelf gemaakt maar ik maak wel boompjes op zo n manier
Gewoon een stuk draad strippen zodat het koper ziet en dit draaien en van een paar sliertjes een tak draaien net zo lang totdat je geen koperdraden meer overhoud
Misschien maak ik er nog wel eens een verslag over

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

gerard v

hoi danny

jammer  :D

mvg gerard
lid van DBTHG

dani

je blijft lekker bezig  Danny....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.