Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

GreenMax

Gestart door Roderik, 23 januari 2006, 17:31:32 PM

Roderik

GreenMax is de naam van een Japanse fabrikant van N-schaal modellen. Ze hebben afgewerkte japanse modellen maar ook onderdelen en scenery in N. Ze beschikken ook over een aantal zeer eenvoudige maar degelijke chassis voor bijvoorbeeld een motorstel.
Spijtiggenoeg is hun site urlhttp://www.greenmax.co.jp/url alleen in het Japans.:(

Als je op Ebay Greenmax ingeeft, vind je wel een verkoper in Engeland.
Kan iemand deze firma? Heeft iemand ervaring met materiaal ervan?

Alvast bedankt:)
Always be modelling!

n/a

Ja, ik ken Greenmax.
Ik heb er zelfs motorchassis van in stock.
De Engelse verkoper ken ik ook, maar die heeft niet steeds de motorchassis in stock.
De japanners fabriceren een aantal chassis van bepaalde afmetingen. Die moet je bestellen voor zij in productie gaan. Ze gaan alleen in productie als de afnamen voor hun gegarandeerd en voldoende zijn. Zijn die modellen daarna uitverkocht, moet je wachten tot ze nog eens van diezelfde chassis maken.
Ik heb reeds geprobeerd deze chassis aan te kopen in Australi? ( daar is ook een voortverkoper van de Greenmax produkten, maar daar is het hetzelfde. Alleen wat in stock is kan men kopen, voor de rest moet men wachten tot Greenmax besluit terug een aantal te maken.
Ik probeer nu met een Australische kennis die Japans praat en in Japan heeft gewerkt Greenmax te benaderen en rechtstreeks bij hun aan  te kopen. Maar alleen wat ze in stock hebben of als je genoeg aantallen besteld, starten ze de productie van het bestelde.  Japanners ( in de treinwereld ) werken steeds zo, ze hebben geen stocks. Hetgeen ze produceren is op voorhand reeds verkocht of besteld.
Natuurlijk ben ik alleen geinteresseerd in hun motorchassis, maar ik denk dat het het zelfde is voor de modellen.
Neem maar kontakt met de Engelse firma, als je lang wacht krijg je wel iets toe. En dit is niet dat ze van kwaaie wil zijn, maar gewoon omdat het Japans is.
Ik denk  als je modellen wil, je vlugger zal gediend zijn in Australi?. Ze sturen ook modellen op , betaling kan met Visa en werkt vlot. Maar vergeet de douane kosten niet. Invoerrechten ( zelfs op de portokosten ) en op het geheel: goederen , invoerrechten en porto betaal je dan nog eens 21 % btw. Daarop komt dan nog behandelings kosten van de post of ABX.
Dezelfde ervaring heb ik gehad met Tenshodo.

Ries

Hallo beste greenmax / Japan aanhangers,

sinds kort heb  ik ook kennis gemaakt met greenmax en modema en kato etc. Superspul!!!

Op de beurs in Houten (NL) staat Jos Bruinsma (email:dash082@tiscali.nl) 030-6035548
en hij heeft Japanse treinen en spullen ?n wat belangrijk is via een winkel in Duitsland kan hij een aardig arsortiment betrekken, verder komt hij geregeld in Japan zodat ook op bestelling kleine zaken opgespeurd kunnen worden in Japan zelf. Mijn ervaringen zijn dat bestellingen voortvarend aangepakt worden.

Kijk voor de Duitse internet winkel en hun arsortiment op

http://www.japanmodelrailways.com/deutsch.html

Ik hoop dat ze jullie kunnen leveren wat jullie zoeken.
Succes
Groetjes Ries