Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

LS Models nh 2013 update 101 + Metropolitan

Gestart door eve, 08 mei 2013, 21:19:43 PM


Binco

Zo dat was ook even geleden dat er nog eens iets was verschenen op hun site.

dieselfreak

Wanneer krijgen we nog eens iets te horen van de jaren geleden aangekondigde NMBS rangeerlocomotieven en de Nord Belgerijtuigen? De Belgische markt levert blijkbaar te weinig omzet op voor LS heb ik de indruk want men richt zich de laatste tijd meer op Duitse en Franse modellen. Enfin, ik kan hen geen ongelijk geven maar ik vind het jammer dat hierdoor een aantal aangekondigde Belgische modellen er later of misschien wel helemaal niet meer zullen komen. En ik vrees dat het dit laatste zal worden.
MC

ward

Citaat van: dieselfreak op 11 mei 2013, 11:32:32 AM
Wanneer krijgen we nog eens iets te horen van de jaren geleden aangekondigde NMBS rangeerlocomotieven en de Nord Belgerijtuigen? De Belgische markt levert blijkbaar te weinig omzet op voor LS heb ik de indruk want men richt zich de laatste tijd meer op Duitse en Franse modellen. Enfin, ik kan hen geen ongelijk geven maar ik vind het jammer dat hierdoor een aantal aangekondigde Belgische modellen er later of misschien wel helemaal niet meer zullen komen. En ik vrees dat het dit laatste zal worden.

Ik vrees dat er inderdaad in wat je hier neertypt een serieuse waarheid zit..
De laatste tijd worden er door de goede merken altijd maar minder en minder belgische modellen aangekondigd :(
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Jongens, ik vind dat we de laatste jaren toch al goed verwend geweest zijn hé.
De rangeerlocs zijn al zo lang geleden aangekondigd dat ik daar zelfs niet meer op hoop en de praktijken van LS hebben er ondertussen voor gezorgd dat ik al lang niet meer uitkijk naar hun producten. Als ze met iets komen dat ik wil hebben, dan zal ik op dat moment wel zien, maar ernaar uitkijken doe ik al lang niet meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ik wacht ook nog steeds op M6'en die enkel voor NMBS personeel gingen gemaakt worden , weet daar mss iemand al iets meer over??
En voor de rest deel ik de mening van Jurgen.

dieselfreak

@ Jurgen: het zijn vooral de liefhebbers van Tijdperk 4 en 5 die de jongste jaren verwend geweest zijn door LS, voor de Tijdperk 3 liefhebbers was de oogst heelwat schaarser. Maar dat geldt eigenlijk voor alle merken, gelukkig dat Olaerts en Goovermodels hierop een uitzondering vormen.
MC

bollen neus

En dan nog te spreken over alle platte en gesloten staalwagons uit tijdperk 3 die ze gingen maken alsook de I1 en I2 versies uit tijdperk 3 en 4. Tjonge das nen langere sleep dan dat ik hier al op foto's gezien heb hoor. Neen ik zit ook nog met heel veel honger maar weinig eten te krijgen van LS.

Ludwig

Ik zit vooral hier op te wachten.
12559 ... NMBS .. E-loc 2753 MUX + B + B,  AC dig
Al een tijdje aangekondigd maar weet er al iemand wanneer de uitlevering plaats vindt ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

SuSke

Misschien eens een volledig lijstje maken van de gemaakte aankondigingen en beloftes en dan analoog aan de MSM-loc bij andere leveranciers gaan aankloppen. Op die manier komen we er misschien ooit toe om de modellen in productie te krijgen.  Hopelijk dat men dan bij LSM wakker wordt, anders gaat een ander met de kaas van hun brood lopen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

Een lijst van een bladzijde of 20 dan en is het probleem dan opgelost? Ik denk het niet.

Sicco

Die lijst staat gewoon op de site van.... LS Models zelf. Honderden en honderden aangekondigde modellen zonder levertijd.

LS Models geeft zelf ook aan dat modellen waarbij ze niet beconcurreerd worden door andere bedrijven geen prioriteit hebben. Willen we dus bepaalde modellen hebben van de lijst zullen we moeten wachten tot een ander ze ook aan gaat kondigen. Mijn grootste hoop is nu dan ook dat een ander bedrijf de Belgische rangeerlocs gaat aankondigen, zodat LSM die van hun eindelijk eens gaat maken.

Triest maar waar, maar het is de strategie van LSM en dat is nu eenmaal hun vrije keuze.

dieselfreak

Ik heb al verschillende keren via mail LS herinnert aan hun ambitieuze uitleveringsprogramma maar ik heb hierop nooit een antwoord gekregen, sommige modellen zijn al meer dan 5 jaar geleden aangekondigd maar verder dan een aankondiging is het nooit gekomen. Volgens mij is het gewoon de bedoeling van LS om andere fabrikanten die ook plannen hebben om die modellen uit te brengen de wind uit de zeilen te nemen.
MC

Jurgen

Sicco, eigenlijk zeg je nu dat een andere fabrikant enorme kosten moet gaan maken zodat jij het model van LS kan gaan kopen. Waarschijnlijk bedoel je het zo niet, maar zo lees ik het wel.

Dat een ander er maar mee begint en dat LS ze gewoon schrapt, dat is voor mij een goede oplossing. Misschien kan B-Models of Van Biervliet er eens invliegen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Don't shoot the messenger  ;) Ik zeg precies wat ik bedoel: als het beleid van LSM is dat ze pas iets gaan maken als een concurrerend bedrijf hetzelfde aankondigt hoop ik dat een ander bedrijf de 73-ers gaat aankondigen. Want dat is dan dus de enige manier om links- of rechtsom eindelijk eens de 8 jaar geleden aangekondigde rangeerlocs te kunnen kopen, essentieel voor wat ik wil verzamelen en bouwen. Ik zet er ook bij dat het triest is, maar wat is de andere optie? Het is de keus van LSM, niet die van mij.

B Models/VBV zal het niet doen omdat zij samenwerken (en dus niet concurreren) met LS Models.