Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgisch Seinhuis

Gestart door MARKLINRIJDER, 08 mei 2013, 18:48:01 PM

MARKLINRIJDER

Op vraag een seinhuis gebouwd, nog niet geheel klaar,
maar toch al een duidelijk beeld waar het naar toe gaat.





Ik kijk alvast uit naar jullie ongezouten meningen.

Grtjs,

David


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Een beetje bruin uitgevallen.  :) ;) :D ;D

Verder weer iets prachtigs in wording.  :P
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Citaat van: SuSke op 08 mei 2013, 19:56:11 PM
Een beetje bruin uitgevallen.  :) ;) :D ;D

Verder weer iets prachtigs in wording.  :P


Idem dito!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Ik vind dat het bruin best meevalt. Er is een tijd geweest dat zo'n bruine (geglazuurde?) baksteen mode was. Zo me niet verbazen dat zo'n seinhuis bestaan heeft (nog bestaat?).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Het zal wel de bedoeling zijn om het te schilderen.  ;)

Mooi gedaan, David!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Dat huis is okay maar gooi aub die poppetjes weg. Jak bah.

Wanneer ga je mooie poppetjes 3d printen want de serie die ik hiervan gekocht heb ligt al in de vuilbak. Ze mogen niet eens in een wagon.

Mvg
Kees-Jan

vyncky

Ziet er netjes uit!

Benieuwd wanneer het af is...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirky

Ofwel is die vent te groot, ofwel is het seinhuis te klein... in alle geval komt hij niet zonder een buil door de onderste deur! :)

Mooi project!
Ik zou graag eens echte detailfoto's zien... opnames van dichtbij...

Gerolf

Het lijkt wat op een project dat Peter ooit gemaakt heeft in H0. Voorbeeld uit Hoboken of Hemiksem of zo iets.
't Ziet er mooi uit, maar ik hoop dat je maatvoering klopt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#10
Citaat van: Dirky op 11 mei 2013, 22:13:39 PM
Ofwel is die vent te groot, ofwel is het seinhuis te klein... in alle geval komt hij niet zonder een buil door de onderste deur! :)

Mooi project!
Ik zou graag eens echte detailfoto's zien... opnames van dichtbij...

ik heb diezelfde gedachte, het gelijkvloers is mijn gedacht te laag als je je figuren bijneemt (of hebben die niet de juiste schaal),je zou bijna op je knieën moeten zitten om door de venster te kijken, als dat langwerpige opening ook een raam is van de kelder dan klopt de hoogte zeker al niet met je al dan juiste figuren,  trouwens die toegangsdeur is mijn inziens voorzien voor dwergen of het personeel moet pilletjes tegen de hoofdpijn in de persoonlijke uitrusting hebben ? De stenen leuning van de trap is dan weer onveilig verklaard wegens te laag (of er moet een ijzeren reling bovenop gerplaatst worden?)

Groeten Peter ;)




Peter

Citeer't Ziet er mooi uit, maar ik hoop dat je maatvoering klopt.

De juiste afmetingen van het grote voorbeeld heb ik in mijn bezit op kopies van de originele voorbeeld. Van twee voorbeelden ben ik zeker, namelijk van Antwerpen-Schijnpoort (trap langs links en zinken dak) of Hemiksem-Werkplaatsen (Trap langs rechts en pannen dak)
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Het seinhuis is gebouwd op basis van fotomateriaal aangeleverd door de bouwheer en de maatvoering is geheel daarop gebaseerd.
Ik bekijk of het mogelijk is foto's van het origineel te publiceren.

De ramen zijn er enkel om lichtinval toe te laten.   Het onderste luik, tegen de grond is er om de trekkabels van de sein installatie binnen te laten komen (Of buiten te laten).

Het gaat hier NIET om een seinhuis van het type zoals Peter reeds een bouwde (schijnpoort) daar staat het dak veel hoger, de trap is zonder bordes, de plintsteen is in blauwe hardsteen, de raampartij van het verdiep is anders,.......  het lijkt erop maar het is geheel anders.

Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

#13
maar toch blijft dat benedenverdiep mij  te laag, trouwens die deur veroorzaakte dan heel wat werkongevallen !
zelfde lijkt mij ook met die trap !

Groeten Peter ;)

PS foto geen vertekening met hoek waarin(waaruit) foto genomen is?


MARKLINRIJDER

Gebouw werd ontworpen door het tellen van de lagen.  En ik had niet gedronken ;-)

Met trapleuning ziet het er zo uit:




Grtjs,

David