Goed voor een jaar...

Gestart door dani, 07 mei 2013, 08:23:29 AM

dani

Mensen die me kennen van andere fora, zullen het waarschijnlijk al door hebben wat ik bedoel.
Mijn andere grote hobby (passie ! ) naast treinen  zijn oude VW's en motoren.


Kevertje is vandaag naar de jaarlijks keuring geweest en heeft van de eerste keer een groene kaart gekregen, goed voor een jaartje rijden zonder zorgen.
Aangezien ik mijn wagens  helemaal zelf gerestaureerd en opgebouwd heb is dit een "fier momentje" elk jaar.   Kevertje is een 1303-S van tweede helft 1974, dus is bijna 39 jaar oud en krijgt steeds komplimentjes op de keuring.

Dus ook nu weer :  Happy Happy Joy Joy !

En om te vieren, een plaatje van m'n "beesteke".



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Proficiat!
Ziet er prachtig uit man, zeker altijd binnen gestaan?

grt Piet.

dani

haai die Piet...

Euh, neen.  Hij heeft een groot deel van zijn leven buiten door gebracht, aan de kust.  De lak was dan ook helemaal geschuurd van 't overvliegend zeezand.
Jammer, wan "in originele lak" vind je ze maar 1 keer en het was een vrij mooi  "Marathon Blue".   Ik heb er al heel wat uren in geïnvesteerd  om hem te hebben zoals hij nu is, en ja, de laatste 3 jaar staat hij wel lekker in een garage, zoals het moet :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik heb een 1302 gehad, maar die roeste onder mijn gat weg.
Met het absurde benzine verbruik en het roest probleem, is het een auto waar ik niet met echt plezierige gevoelens op terugkijk.
Je hoorde veel dat er, in die tijd, grote verschillen in kwaliteit waren bij VW.
Het was een spiksplintertnieuwe auto die na anderhalf jaar bij de plaatwerker stond om de gaten te dichten.
En de importeur wilde van niets weten laat staan meebetalen en dat terwijl ik na 6 maanden al de eerst roestbubbeltjes bij de dealer/importeur gemeld had.

Ik heb daarna nooit meer een VW willen hebben.

grt Piet.

dani

slechte ervaring met VW, dus ...

Ik moet eerlijk zeggen, mijn 1303 houdt zich goed.  En mijn andere kever (cabrio) is een 1302 en die was eigenlijk nog relatief gezond toen ik 'm kocht.   Nu, 7 naar ja de restauratie is het nog steeds een pareltje, maar hij slaapt dan ook altijd binnen ;:
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Cool!  Is da zo'n luchtgekoeld boxerke van 1600cc?  Ik vind dat een subliem geluid maken...

Dirky

leuk als ze "dicht bij origineel" gehouden worden!

Hier in de buurt rijdt er eentje rond met een ovaal achteruit, dus veeeeel ouder, en op hypermoderne velgen met laagprofielbanden en dan nog met doorgezakte vering...

Vind ik ongelofelijk lelijk...

OlivierV

Het is inderdaad een mooie Kever. In Wichelen weet ik er ook 2 mooie staan, een donkerblauwe een bordeaux rode. Die zie ik altijd als ik naar het jeugdhuis rij. In het naar huis rijden zie ik ze meestal niet, want dan weet ik nooit langs waar ik naar huis fiets, meestal door een of ander veldwegeltje.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Johnnytrein

" meestal door een of ander veldwegeltje" Ben je zeker dat het niet door de alcohol komt? :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about