Rocky - Rail sdggmrs Twin Car.

Gestart door ERVIN, 04 mei 2013, 14:39:32 PM

ERVIN

Enkele dagen geleden kreeg ik een mailtje van mijn winkelier dat de Rocky-Rail Twin Car wagons waren binnengekomen , en vandaag ben ik ze dus gaan halen , omdat ik niet kon kiezen welke ik zou nemen heb ik ze alle 5 maar genomen , na enkele testritten op mijn baan is het nu dus tijd om ze hier even voor te stellen.

Dit is werkelijk " absolute TOP" , de wagons zijn volledig uit metaal waardoor ze een goed gewicht hebben , dat gewicht vertaalt zich ook in de uitstekende wegligging van de wagons , geen enkel probleem om over wisselstraten te rijden , de assen van de wielen lopen in metalen bussen waardoor de wagons superieur rijden.

Even de wagons eens bekijken.

Zo krijg je hem te zien als je hem koopt.




En hier is hij dan.



Ook de aanhanger van de vrachtwagen is perfect uitgevoerd .



Het is een sdggmrs Twin Car , dus twee aanhangers op beide wagons.



Zicht van de wagon zonder de aanhangers.



Op het einde van de wagons zit een metalen pinnetje , en onder de aanhanger zit een gaatje  ,je dient dus de aanhanger in het metalen pinnetje te steken waardoor de aanhanger mooi vast komt te zitten op de wagon.





Je hoeft niet persé te rijden met de aanhangers op de wagon , je kan er ook containers op zetten , de wagons zijn  voorzien van pinnetjes waar je je containers kan op vastpinnen , de Mehano containers passen er heel goed op , containers van andere merken moet ikzelf nog even proberen.





Er zijn op dit moment 5 verschillende uitvoeringen van te koop , LKW Walter - Ewals Cargo Care - DHL - DSV en Arcese , over enkele weken zouden er nog andere varianten op de markt komen.









Ik ben heel erg tevreden over mijn nieuwste aanwinst , ze bollen super , ze zien er heel goed uit , en het is een mooi zicht om deze wagons in een lange sleep mee zien rond te rijden.

Goedkoop zijn ze helaas niet , prijzen varieren van 80 tot 85 euro , maar je hebt er wel een super wagon voor in de plaats.

En hier zie je dezelfde wagon in het grootbedrijf.




Jurgen

De metalen opbouw maakt het model wel zwaar voor een goede wegligging. Maar als je een sleep wagens moet trekken, hoe doen ze het dan? Kunnen je locs nog hellingen aan of beginnen ze dan door te slippen?

En welke spoorwegmaatschappij hebben deze wagens?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Daar zal vast en zeker wel rekening mee gehouden zijn Jurgen.

Goede wegligging is belangrijk, mijn Os.Kar Remms durven zonder beetje gewicht uit een R1 bocht springen, met gewicht gebeurt dit niet.

Met 10 (5x2 dus) zo'n wagons heb je vast al 'n redelijk lange trein en zal dat qua gewicht wel meevallen. Meeste locs met 2 cardanassen zullen dat zonder veel gejammer mooi voorttrekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Met 10 stuks heb je inderdaad al een mooie trein, maar een echte trein heeft er gemiddeld zo'n 22 aan de haak.

Mijn Roco autotransporters zijn ook van metaal en ik veronderstel dat men ook rekening gehouden heeft met het gewicht, maar met 4 van die rijtuigen hebben (of hadden, mijn baan is ondertussen afgebroken) mijn locs ook al last terwijl in het echt ook weer 15 tot 20 van die rijtuigen achter een loc hangen.
Dus, zo lang er niemand effectief de test doet blijf ik sceptisch. Niets is zo irritant als een wagen kopen van € 80,00 om dan te moeten vaststellen dat je locs er niets mee kunnen op je baan. Ik hoop dat jij en iedereen hier op het forum mijn afwachtende houding begrijpt en de situatie misschien zelfs herkent.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Ik begrijp je punt hoor Jurgen.

Hier thuis heb ik ooit 1x al mijn goederenwagens aan mekaar gehangen die maar aan elkaar te hangen waren (+-30 wagons), gevolg, trein die redelijk wat gewicht had.
Vervolgens hebben al mijn locs de eer gehad het boeltje even te trekken. Ze geraakten er allen mee weg, zelfs zo'n Fleischmann 1306 O&K locje, al had die moeite met het in gang krijgen.

Het hangt mijn inziens vooral af van de trekkracht van de loc. Locs met dubbele cardanaandrijving zullen hier wel nauwelijks moeite mee ondervinden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

#5
@Jurgen , zelfs op mijn baan ( waar lange slepen best mogelijk zijn) rij ik nooit met 22 of meer wagons aan de haak , het ligt er een beetje aan wat voor soort wagons je achter je loc hangt , een kolentrein met 22 wagons is optisch gezien best een mooi zicht , maar als ik hier 22 containerwagons , of autotransportwagons achter mekaar hang dan is dat optisch té lang naar mijn zin.
Mijn keteltreinen ( 3 bloktreinen) hebben elk 18 wagons , mijn kolentreinen gemiddeld 25 wagons en mijn containertreinen gemiddeld 16 wagons.
In het " echt" rijden de kolentreinen ( leeg) soms ook met meer dan 40 wagons , we moeten compromissen maken , maar optisch moet het plaatje ook een beetje passen hé.

En dan ligt het er nog aan hoe steil je hellingen zijn hé , mijn hellingen zijn super lang en helemaal niet steil , dus 40 wagons trekken mijn Class 66ers met gemak de helling op , terwijl die dat bij jou misschien niet kan hé. ;)

Enkele plaatjes , keteltrein , best een mooi sleep.



Autotransporter , té lang naar mijn zin. ( oudere foto , haven toen nog in aanbouw).


BD1701

Dit zijn idd heel mooie wagons van Rocky-Rail, heb er mij voorlopig ook twee aangeschaft. Ze rijden heel goed, geen enkel probleem ermee, zijn heel mooi uitgevoerd en bedrukt, kortom klasse. Hopelijk volgen er nog zo'n mooie initiatieven.
De containerwagon type Sggmrs '80 is alvast ook voorzien in het programma, dus dat zullen hopelijk wagons worden van dezelfde kwaliteit.
 

Jurgen

Tja, het klopt uiteraard dat je praktisch nooit met het "exacte" aantal wagens rondrijdt op je baan, maar een sleepje van enkele wagens lijkt me een mooie testtrein. Zo deed ik het hier bij mij thuis toch altijd.

De baan die ik had was er eentje uit een Märklin Magazine waar men volgens mij toch altijd rekening houdt met het maximum stijgingspercentage. Op die baan kwamen sommige van mijn locs niet omhoog met 4 Roco autotransporters. Bij mijn reeks 77 loste ik dit op door ze in dubbeltractie te laten rijden, iets dat in werkelijkheid ook veelvuldig gebeurt, dus zo'n erg was dit niet. Maar als bijvoorbeeld mijn reeks 20 de helling niet opraakt, dan is dat een probleem.

In ieder geval, ik wacht op de Belgische varianten van deze wagens want die zouden toch ook komen dacht ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BD1701

Volgens mijn weten, bestaan er van deze wagons geen Belgische varianten met een Belgisch inschrijvingsnummer. Wel worden de wagons verhuurd aan verschillende firma's. De wagon met de DHL-opleggers wordt bv. verhuurd aan TRW belgië, anderen aan Crossrail, enz... Ik heb ook al vernomen dat er wagons zouden verhuurd worden aan IFB. Dus volgens mij allemaal inzetbaar in belgië. Misschien heeft iemand goeie details foto's van de opschriften van de echte wagons, wat uiteraard meer duidelijkheid zou geven.
 

OlivierV

Ervin, je bloktrein met ketelwagens is inderdaad zeer mooi, glimt lekker, kan ik mooi mijn haar in goed leggen.  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Merci Olivier , hier zie je de " echte " , glimpt ( voorlopig) ook nog mooi hé.


dani

indrukwekkend arsenaal wagonnen daar , man.
Die Twin Cars zien er gelikt uit, fijn afgewerkt ook zo te zien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ludwig

Bedankt voor het verslag Ervin. ;)
Heeft er al iemand 3 rail ervaring met deze wagons ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

@Dani , je ze zijn echt super gedetailleerd!!.

@Ludwig , graag gedaan hoor , en de 3-railers mogen gerust hun ervaringen over deze wagons hier delen , geen probleem.  ;)

C.B.

Begint er maar aan Erwin;

De Lanutti "glas" trein die terug sporadisch wordt ingelegd.
Deze bestaat uit niks anders dan deze sdggmrs wagens. ;)



Trein 41564 Dresden (D) - Charleroi Dryport met een pak vertraging (gelukkig voor mij toen; voor de foto en zonnestand) in 2010
tijdens zijn doortocht in Sclaigneaux.
Groetjes.
Claudio.