Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

philippe_007

Dit heeft maar een voordeel Jean, je doet dan geen geld op  ;D ;D

dani

#1336
ziezo...  de levering van Lippe is binnen.
Er was een probleem met de levering van de Piko Talent 2 in grijs/groen, ze hadden bij de quality control vastgesteld dat die niet naar behoren werkte.
Dus kreeg ik een heel beleefd mailtje dat er een probleem was en dat ze een andere gingen bestellen bij PIko, of ik een dag of 3 ..4 extra wou wachten.  Zoniet zouden ze mijn geld terug storten.   En nu is hij er, uitgepakt, getest en goed bevonden !!!

Toch fijn dat er nog verkopers zijn die echt quality control doen  en dan ook eerlijk communiceren !

http://youtu.be/oYi0g7fA1Fc


sorry alweer voor de video kwaliteit en de povere belichting...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 19 april 2016, 18:09:05 PM
Toch fijn dat er nog verkopers zijn die echt quality control doen  en dan ook eerlijk communiceren !
Deutsche gründlichkeit.
Daar zijn ze in afgestudeerd.

grt Piet.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

efkes stof af blazen.... 
En er ligt heel veel stof op zowel de baan als het topic..


Ben aan het twijfelen of ik voort ga doen of ingrijpende structuurwijzigingen ga doen.

Wordt vervolgd
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

20 maart is de beslissing gevallen...

Het doek valt over "Dani's world" zoals die nu is.

Het was begonnen als een hoekje/test baantje en is stukje bij beetje uit gegroeid to iets met heel veel sporen in een wanordelijk geheel en met veel te drukke bezetting, een blokkenpuzzel met enkele hele mooie en technisch "knappe" elementen in, maar die als geheel niet echt de voldoening kan geven die ik wil en nooit de "rustige" uitstraling zal kunnen geven die ik wil om als het ooit "bijna" klaar is,  gewoon in stilte te kunnen genieten van enkele treinen die rond rijden en de "kedeng kedeng" van de wielen op de sporen.

Dus ... het overgrote deel van de baan wordt afgebroken en opnieuw opgebouwd.   Met afbreken bedoel ik dan  eerder het verwijderen van alla bestaande sporen, het opnieuw indelen van de ruimte op de bestaande onderbouw en her her-aanleggen van het geheel met behoud (en verhuis) van enkele hoofd-thema's en het  opnieuw bekabelen en dan automatiseren.

Dit is een project voor de komende 5 jaar vermoed ik.  Zo blijven we bezig.   
Maar de bedoeling is om nu het "geheel" te bekijken en te plannen, in plaats van een blokkendoos tot in het absurde uit t breiden.
Ik ga proberen om tijdens de nieuwe bouwwerken toch  ten allen tijde een "berijdbaar "stuk baan te hebben om even de zinnen te verzetten en om mijn rollend materieel eens te kunnen gebruiken voor wat het gemaakt is.      Dat zal ook motiveren.

Er zal in de komende paar maanden dus vooral afgebouwd, geïnventariseerd, opnieuw gemeten, berekend en gepland worden, alvorens er echt gebouwd kan worden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007


Michiel

Dani, de moeilijkste beslissing heb je net genomen, namelijk de beslissing zelf. Vanaf nu is het weer lekker vooruitdenken, plannen, bouwen en zorgeloos je hobby beleven.

Geniet ervan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Goeie keuze, Dani.
Nu wat stappen terug, en daarna veel beter vooruit  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

... en een aantal "learnings" van de vorige poging mee nemen om al op voorhand in te bouwen en te voorzien.

En toch overwegen om ook secties en detectie sporen in te bouwen voor geautomatiseerd rijden in de toekomst.  (dit wou ik eigenlijk niet maar het lijkt nu toch aanlokkelijk om al te voorzien)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mahtoska1


sdz1976

We lijven in ieder geval je evolutie volgen :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

PeterC

Citaat van: dani op 23 maart 2017, 14:37:05 PM
... en een aantal "learnings" van de vorige poging mee nemen om al op voorhand in te bouwen en te voorzien.

En toch overwegen om ook secties en detectie sporen in te bouwen voor geautomatiseerd rijden in de toekomst.  (dit wou ik eigenlijk niet maar het lijkt nu toch aanlokkelijk om al te voorzien)

Bij het (her)bouwen kost dit weinig moeite.  Maak je geen gebruik van detectie, kan het geen kwaad dat je secties hebt gemaakt.  Maak je ze niet en wil je toch automatisch gaan rijden, ga je vloeken dat je geen melders hebt ingebouwd.
Doen!
Groetjes, Peter


dani

Er beweegt dus momenteel NIKS.... helemaal NUL.

Wel plannen in het hoofd maar ze geraken niet op papier en dus ook niet uitgevoerd.  te weinig tijd voor hobby...

Wat wel wijzigt id e collectie rollend materieel.
Ik denk dat intussen menig klein winkeliertje jaloers zou zijn, haha...

Hopelijk komt er binnenkort nog eens wat tijd om te  (ver-)bouwen.


Is er iemand die mensen kent die  me kunnen komen helpen in ruil voor dienstencheques ?  LOL ....
DAN is het pas erg als een mens ook zijn hobby al moet gaan uitbesteden aan derden
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbaanHO

Zolang je plannen blijft maken is het OK, zelfs al is het alleen maar in je hoofd.

Aan mijn baan heb ik - op enkele kleine dingetjes na - ook al bijna 2 jaar niet meer verder gewerkt.
Maar ik ben vrijwel elke dag met de hobby bezig (zoals dit forum bekijken  :) )
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be