Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

dat klopt, Gerolf...   
En ik heb daar naar gekeken, maar aangezien ik nog een hele voorraad  van deze heb, ga ik ze verwerken.

En het nadeel van die IC's is dat ze meestal minder stroom aan kunnen, dus ik wil zeker spelen.
Voor wat LEDs of  lampjes is zo een array voldoende , maar voor wissel-spoelen neem ik graag het iets steviger werk.
Een 2803  zie ik niet meteen  de nodige stroom leveren.   Maar ik kan me vergissen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Mosfet-arrays bestaan ook - en die kunnen heel wat aan, maar meestal in smd  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

juist.   daar had ik nog  niet gekeken,  ik probeer eerst mijn voorraadje er doro te jagen.

Bedankt voor de tip !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbaanHO

Ik begin dit draadje met meer en meer belangstelling te volgen. Je wisselsturingen zouden ook bij mij nog van pas kunnen komen. Ik zit met de aansturing van mijn schaduwstation : 16 sporen met 30 wissels en 34 in/uit-rij combinaties. So keep on posting.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dani

@Luc : 30 wissels dat kan je nog perfect aansturen met één enkele Arduino Mega 2560.  Dan heb je de hele master- slave combinatie zelfs niet nodig.
En afhankelijk van hoe je je sturing wil doen (via PC,  IR ,  keypad, DCC) kan je eventueel een "kleintje" gebruiken als invoer apparaat of gewoon  (als je bvb enkel DCC gebruikt of enkel IR)  alles op 1 en dezelfde arduino.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

minitreintje

Go for it Dani & keep us posted :)
Binnenkort zal ik eens mijn vorderingen van mijn ontwikkelde aandrijving posten...


groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

dani

't is stil aan de overkant....

De zaak ligt al even stil.   Onlangs de zolder nog maar eens helemaal opgeruimd, en alle curverboxen met rollend materieel een vast plekje onder de baan gegeven.   u nog de "rokken" laten stikken en je ziet er niks meer van.   De stof ligt klaar, de naaimachine staat ingeolied, .... alleen nog tijd vinden.

Hopelijk kan ik in d ekomende 2 weken verlof , tussen de puppy training door,  eens wat tijdvinden om nog enkele noodzakelijke draadjes aan te sluiten en dan kan er eens een "defit " rondje gereden worden met enkele treinen.    Foto's en filmpjes zullen dan ongetwijfeld volgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

nog steeds niet echt veel vorderingen op de baan...

Wel even tussendoor een testje gedaan met sound decoders.

Op het filmpje zie en hoor je een Roco  .5317  met een  ESU Soundpilot V3  uit een  andere Roco  lok, en dan ook ter vergelijking een   B-Models  G2000 model 1615  met ESU Sound Pilot 4

https://youtu.be/oQLhFwZNMEY

excuses voor het slecht beeld, ik ga dringend eens een anders "staging" moeten maken voor dergelijke filmpjes, bij voorkeur boven op de baan :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


dani

#1224
neen, Piet...  hij is nog aan het uploaden.


Dat  F' fing netwerk hier op 't werk is weer eens plat gegaan en de boel hangt nu vast.

tegen rond 10u zou het moeten in orde zijn
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Het is in orde nu  ;D Video is zichtbaar.

Klaas Zondervan

Het zou inderdaad een stuk rustiger kijken als je de camera op een statief zet, of op een ander steunpunt.

dani

Citaat van: Klaas Zondervan op 28 december 2015, 12:02:32 PM
Het zou inderdaad een stuk rustiger kijken als je de camera op een statief zet, of op een ander steunpunt.
inderdaad Klaas,

En op zolder staat er een speciaal statief op de baan (gemaakt van een oude Ikea burolamp) waarmee je kan stilstaand filmen maar oof een gecontroleerde "fly-over" doen bvb.
Maar dit is snel hier beneden met de iphone gemaakt.  Er was geen tijd om boven alles te gaan aansluiten enopstarten. (en ook geen goesting)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Ik vermoed dat vooral dat laatste de doorslag heeft gegeven ::)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.