Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

de Rijn

Gestart door Quadran, 01 mei 2013, 20:15:57 PM

Quadran

Herkent er iemand onderstaande baan? Ik heb die foto ooit gevonden. Ik zou zelf graag een Rijn gedeelte opnemen in mijn layout en wil me hierop baseren. Iemand een baanplan of een link naar deze baan?




Met dank,
 

railrunner

Is dat geen tentoonstellingsbaan van Marklin of Fleischmann of Trix?  Ik meen deze ooit gezien te hebben in Stuttgart 2011.  Ik werk nu op mijn laptop, maar ik zal eens kijken op mijn vaste computer waar ik mijn foto's bewaar.  Prachtige baan trouwens.  Het viel mij meteen in de smaak.

Metpetergaathetbeter

zal kloppen want in dit filmpje zie je heel even de baan http://www.youtube.com/watch?v=biOg4WDepPc
Groeten Peter ;)

railrunner

Inderdaad Peter,

Alzheimer is precies nog ver weg voor mij :) Ik plaats morgen wel wat extra foto's van dit baantje.  Die Bernd Schmitz die wat verder in het filmke te zien is,  is trouwens een goede vriend van mij.  Was hier een aantal maanden terug te gast bij mij thuis.  www.bst-modellbau.de

railrunner

Het is een tentoonstellingsbaan van Trix, alvast meer foto's op www.modell-und-hobby.com

Martin Welberg

Citaat van: railrunner op 01 mei 2013, 23:30:52 PM
Het is een tentoonstellingsbaan van Trix, alvast meer foto's op www.modell-und-hobby.com

Waar dan  ???
Baantje heb wel iets Brandlish..

Quadran

Geweldige reacties allemaal, dank je wel...

In de video is er wel een klein verschil tov de foto: de kraan ontbreekt aan de kade.

Ik was er altijd van overtuigd dat het een baan was in 1:160. Maar zo te zien op de video is het wel degelijk 1:87.

Het is in ieder geval een mooi stuk modelbaan. Daarom zou ik het ook graag integreren.

Als er iemand nog meer fotos heeft of een banenplan of meer info...altijd welkom... :P



 


Quadran

Alhoewel het daar de Donau is, is die inderdaad ook een zeer mooie.

Wat ik wel aan de Rijn versie vind is dat er op een relatief kleinere oppervlakte toch een fantastisch mooi tafereel wordt neergezet.

 

Peter

In het Beierse plaatsje Oberstaufen  (net buiten het plaatsje) is in een grote loods en modelspoor tentoonstelling met als onderwerp "De Rhein aan het Deutsches eck" welks prachtig in model nagebootst werd. Bij het grote voorbeeld is het Deutsche eck een landtong aan de samenloop van de Rijn en de Moezel in Koblenz.
Echt de moeite waard.

http://www.miniwelt-oberstaufen.de/

Ook Oberstaufen zelf is een bezoek waard, met een klein stationnetje (gebouw niet meer in gebruik) en gelegen aan de befaamde Allgäu-bahn van München naar Lindau aan de Bodensee
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Citaat van: Quadran op 02 mei 2013, 19:24:35 PM
Alhoewel het daar de Donau is, is die inderdaad ook een zeer mooie.

Wat ik wel aan de Rijn versie vind is dat er op een relatief kleinere oppervlakte toch een fantastisch mooi tafereel wordt neergezet.

Was eigenlijk meer om te laten zien dat er mogelijk de hand van Brandl aanwezig is in het rijn plaatje, de man heeft veel banen voor grote jongens gebouwd..

railrunner

Een dagje later, maar zoals beloofd alle foto's die ik bezit van de Minitrix tentoonstellingsbaan:






















Quadran

Hele mooie foto's  :P, heb je die zelf getrokken?

Bedankt zodat we kunnen meegenieten. Is dit nu 1:160 of 1:87? Op de foto's afgaande zou ik zeggen 1:160, op de video is het dan weer precies 1:87. Ik twijfel...weten jullie meer?
 

Metpetergaathetbeter

mini-trix 1/160 dacht ik (had zo'n vermoeden dat het niet ging over een ho-baan, knappe baan en fraaie foto's op internet niet veel te vinden over of van die baan !

Groeten Peter ;)

railrunner

Citaat van: Quadran op 03 mei 2013, 18:20:32 PM
Hele mooie foto's  :P, heb je die zelf getrokken?

Bedankt zodat we kunnen meegenieten. Is dit nu 1:160 of 1:87? Op de foto's afgaande zou ik zeggen 1:160, op de video is het dan weer precies 1:87. Ik twijfel...weten jullie meer?

De foto's heb ik zelf genomen en het is een N-baan.  Jaarlijks is er in Stuttgart een International N-Scale Convention.  Absoluut de moeite waard, ook al ben je geen N-liefhebber.  Daar staat jaarlijks een "forumbaantje" van maar liefst 1 à 1,5 km lang, afhankelijk van het aantal deelnemers en wat ze meebrengen!  Er komen deelnemers uit 12 landen die hun banen aan elkaar koppelen en uit sommige landen komen verschillende clubs.