6077 digitaal Van Biervliet

Gestart door trainspottingjr, 28 april 2013, 12:37:47 PM

trainspottingjr

Hoi,

heb mij gisteren op de beurs in Saint-Ghislain de 6077 aangeschaft.

De loc is uitgerust met een Railcom decoder V4. Vandaag probeer ik het adres te wijzigen wat allemaal goed lukt, maar naderhand merk ik dat er steeds langs één zijde de rode sluitlichten blijven branden. Heeft iemand hier een idee hoe ik dit kan oplossen? Des centrale die ik gebruik is de Roco Multimaus.

Alvast bedankt
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

PietB

Hi Jelle wat is de waarde die in CV7 staat?
Ik vraag dit om even achter de naam van de fabrikant te komen.
Grt Piet.

trainspottingjr

Hoi

De decoder is er eentje van ESU

groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

PietB

OK heb je al eens de waarde 8 naar CV 8 gestuurd?
Dat is een algemene reset, je moet daarna wel weer het gewenste adres in CV 3 plaatsen.

grt Piet.

trainspottingjr

heb dat inderdaad al meerdere malen gedaan maar geen soelaas
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

PietB

Citaat van: trainspottingjr op 28 april 2013, 13:38:28 PM
heb dat inderdaad al meerdere malen gedaan maar geen soelaas
Dan zit er een verkeerde waarde in de mapping van de verlichting op de rijrichting.
Bestudeer de handleiding van de decoder, als je die niet hebt hij staat onder documenten/ESU op http://www.modelbaan.ath.cx/

grt Piet.

trainspottingjr

Heb de handleidingen eens erbij genomen maar tot op heden begrijp ik er geen fluit van ( ben zelf maar net in de digitale wereld gestapt).

Dus ik vrees dat ik bij een handelaar langs zal moeten gaan om de locomotief op punt te zetten.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Jurgen

Mail anders eens naar Van Biervliet zelf, zij zullen je misschien wel kunnen verder helpen. Tenslotte is de loc nog steeds onder garantie en zij zullen je met plezier verder helpen. Misschien kunnen ze zelfs van op afstand vertellen welke CV's je moet aanpassen, dan kan je je loc gewoon bijhouden.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainspottingjr

Dat kan ik misschien ook wel doen lijkt mij inderdaad de beste manier zodoende gaat er ook niks mis met de loc.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

trainspottingjr

Ondertussen met de loc terug naar Van Biervliet geweest en het probleem is van de baan.

De fout zat hem niet in de decoder maar wel op de loc zelf nl. een van de verlichtingsprintjes was onderling verbonden waardoor er langs één zijde steeds de sluitlichten + frontlichten bleven branden.

Andere loc uit schap genomen ( goed getest of alles in orde was) en deze was na een keuring deftig in orde.

De service is dus op en top.

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW