Vuile wielen wagons.

Gestart door ERVIN, 27 april 2013, 22:13:26 PM

Frank_N

#15
Ja die zijn het., Patrick.
Blijkbaar is er wat veranderd daar ;)
Ik zal een nieuwe poging ondernemen....Thnx! :)

(Edit) er staat trouwens wel bij:    Sofort lieferbar   .....
Groet van Frank

just4fun

Toen ik nog een baan had, kuiste ik de wielen niet alleen, ook smeerde ik de lagerpuntjes met een zeer klein likje olie.
Paul

ward

Citaat van: SirGresley op 02 november 2013, 22:12:39 PM
Nog een mooie oplossing van LUX:

http://www.lux-modellbau.de/html_uk/gleis_rh.htm

Bij een kameraad getest en zelfs bij een loc waar de wielen "proper" bleken, zag het vilt nadien zwart uit!!

Ideaal voor op de modelbaan.. met wat scenerie erbij kan je er een mooie OVD (ondervloerdraaibank) van maken zoals in het echt.
Echter ik heb ook heeel veel last van de vuile wieltjes, niet enkel op m'n marklin modellen maar ook op andere,
ofwel wordt het via de sporen ook aan de andere modellen doorgegeven..
Onlangs heel mn baan opgekuist, en ik kan eigenlijk kwasie opnieuw beginnen  :(

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

raf

#18
Hallo.
Zo een poets wagon doet die ook eigenlijk iets af heb ik steeds gedacht.
Op de delen waar ik aan kom daar kan ik met de stofzuiger over heen .
Maar in het schaduw station als het eenmaal helemaal onder de berg komt te zitten is dat onmogelijk en lijkt me zo een stofzuiger dus wel een goed idee.

Maar aan de vuile wieltjes zal dat niet veel geven .
Gisteren weer een stukje baan in gebruik genomen en daar zit dus echt veel vuil op de sporen.
Ik kon het er zo met mijn nagel vanaf krabben.
Een vod en wat wasbenzine loste het probleem letterlijk op maar dat kan je dus niet in een schaduwstation.
Ik heb nu maar 4 sporen maar als eens de andere kant klaar is dan zijn het er een 20 tal en dat is dus wel een probleem. om er aan te kunnen.

Gr Raf ik ga nog wat kabel trekken.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

Raf, Als je de sporen in het schaduw station niet kan bereiken om ze te kuisen hoe ga je dan bij een ontsporing te werk?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

Hallo

Nu is het op het ogenblik nog geen probleem omdat het schaduw station er nog niet is.
Maar ik heb nu nog de plaats om op een 10 meter enige hoogte te halen om wat ruimte onder de baan te hebben wat het schaduw station aan gaat.
Maar een ontsporing midden in een groep van BV 20 opstel rails is ook onbereikbaar dacht ik .
Dan moet je eerst een 10 tal combinaties uit het station rijden voor je der aan kunt.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Ik heb weliswaar geen 20 opstelrails naast elkaar, maar wel 20cm ruimte er boven ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw