Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Werken met pluimkarton

Gestart door Val-Rikard, 25 april 2013, 06:35:13 AM

Val-Rikard

In de reeks werken met pluimkarton heb ik getracht om een zinken dak na te bouwen. Op het gebouwtje van beton en cement zit namelijk een zinken dak. In feite is dit het dak van ons club lokaal. In MSM 125 start ik met het imiteren van beton en cement, het nabootsen van het zinken dak door middel van pluimkarton komt daar als extra item bij.  :) :) 




doomslu

In MSM 125 schildert Emmanuel ook een zinken dak.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

We wachten vol ongeduld op MSM125

GVL

Bovenstaande foto is alvast een goede teaser ...

loebaske


janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Pol

Ik kijk uit naar de artikels!  :D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

m.a.w. als we onze MSM in ontvangst nemen en ze roepen "Wat sta jij daar te schilderen ?"(wa sta de gij doar te schilderen) dan zit men er niet ver naast ?

Groeten Peter ;)

evan

Citaat van: GVL op 25 april 2013, 10:02:53 AM
Bovenstaande foto is alvast een goede teaser ...

Zeg dat wel  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Citaat van: doomslu op 25 april 2013, 07:38:39 AM
In MSM 125 schildert Emmanuel ook een zinken dak.

Ik dank iedereen voor de lovende reacties, ik ben ook benieuwd naar de manier dat Emmanuel zijn dak schildert. In feite was het maken van een zinken dak op zich een artikel waard, maar ik sloot het in als een deel van het project "beton en cement". Eigenlijk was ik van plan om het te doen zoals Emmanuel, maar dacht bij mezelf eens te proberen met pluimkarton en etiketten. Dat is eens iets anders en ben heel tevreden over het resultaat, al zeg ik het zelf. Ik denk zelf dat een leien dak ook tot de mogelijkheden behoord, en zelf dakpannen... Ik denk dat ik eens ga proberen een oud versleten dak met dakpannen na te bootsen, verzakt en versleten en eventueel met een paar ontbrekende pannen. We zien wel, ik moet het kort houden want ik moet deel 2 van "beton en cement" nog verder afwerken tegen volgende week woensdag. Het bouwsel is af en geef het morgen cadeau aan onze "voorzitter voor het leven". Hij weet nog van niets... De replica van ons clublokaal zal meer dan waarschijnlijk een plaats krijgen op onze clubbaan,dat hopen we althans.   :) :) :) ;)

Groet, Rik Martens 

patatje70

Super Rik... ik dacht eerst dat je een foto toonde van ons dak... heel realistisch,chapeau
mvg Wim

Val-Rikard

Bij dit mooie weer heb ik snel een foto genomen van het afgewerkte gebouwtje. :) :)


Steam.N

Verbluffend, Rik.  Zowel je dak als het hele gebouw !!!
Alweer een item op mijn ToDo lijstje  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Schitterend gebouw, man. Proficiat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Rik,

net jullie clublokaal (even........). Net echt !  :o ???
Doe jij weer mee met de mini-baantjes wedstrijd ? Ik denk bij deze dat er om de ereplaatsen zal gewedijverd worden ! ::) ???

Groeten Peter ;)