Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

modelbouw/plasticard/ zelf gebouwen maken

Gestart door GertM, 24 april 2013, 13:20:40 PM

Steam.N

Inderdaad prachtig, Kris.
Een top voorbeeld van wat je met dit materiaal kunt realiseren.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

55erke


Hoy,
met wat kan je best kleine spleetjes of gaatjes vullen ?
Of anders ge zegt wat is een goed opvulmiddel bij werken met plasticart?

Groetjes
Johan

Peter

Volgens mij is nog steeds Tamiya putty (de grijze) het beste.
Volgens een paar handelaars hier in Belgie zou die niet meer gemaakt worden maar dat is NIET waar.
On Line is hij nog steeds te koop
Met vriendelijke groeten
Peter

renstimpie

Vallejo putty!  Vloeibare vorm,  gemakkelijk te bewerken!

Thommy

Tamiya of revell putty gebruik ik altijd. Beide erg tevraden van.
Had er ook van dat amerikaanse merk (naam ontglipt me) maar das andere koek. Wel gezien bij m'n shop waar ik om 2 componentenhars ga, voor moto-tanken, dat er verschillende soorten bestaan. En hij zei ook wel dat ik wss de verkeerde in de modelbouwwinkel gekregen had voor met plasticard te werken
Greetz

Thommy

Dirky

je bedoeld waarschijnlijk "milliput"?

Ik gebruik dit vaak en het product is fantastisch goed maar heft een beperkte levensduur. Na zowat een jaar begint het uit te harden en is het quasi niet meer kneedbaar. Zelfs in de diepvries beperkt houdbaar.

755philippe

Ik gebruik plastic putty van Vallejo waarmee je de fijnste speetjes kunt dichten. Heb een tube dat al enkele jaren oud is en het blijft nog steeds goed verwerkbaar. Voordeel is dat het niet onmiddellijk uithard waardoor je toch even de tijd hebt om het uit te smeren. Is wel bedoeld voor "fijne spleetjes".
Ben er zeer tevreden over.  Je kunt er fijn over schuren en is overschilderbaar.
Mvg

755philippe

loebaske


755philippe

Ja, Loebaske je slaagt de nagel op de kop. Goed gevonden of zijn deze toevallig bij jou te koop.  :) :)
Ik heb er al mooie resultaten mee behaald voor zowel op karton als plasticard. Je moet het ofwel in dunne lagen
aanbrengen of als je een dikke laag wilt, meerdere dunne met daartussen wat bijschuren.
Mvg

755philippe

loebaske


Voorlopig niet, reden is dat ik het goedkoop wil aanbieden en voorlopig kan ik niet aan de vermelde prijs van de Nederlander... :(
Je kan ook die putty verdunnen met water indien het nodig is..

Thommy

Citaat van: Dirky op 05 november 2018, 08:46:40 AM
je bedoeld waarschijnlijk "milliput"?

Ik gebruik dit vaak en het product is fantastisch goed maar heft een beperkte levensduur. Na zowat een jaar begint het uit te harden en is het quasi niet meer kneedbaar. Zelfs in de diepvries beperkt houdbaar.

Jup. Die bedoel ik
Nu die van Revell gaat ook maar beperkt mee hoor. Ook al meerdere tubes gekocht (vooral omdat ik maar af en toe tijd heb om te bouwen enzo)
Greetz

Thommy

Dirky

Citaat van: loebaske op 05 november 2018, 20:47:31 PM

Voorlopig niet, reden is dat ik het goedkoop wil aanbieden en voorlopig kan ik niet aan de vermelde prijs van de Nederlander... :(
Je kan ook die putty verdunnen met water indien het nodig is..

Je zal niet veel onder die prijs kunnen Loebaske. Vallejo verkoopt uitsluitend via invoerder en daar betaal ik 1.72€ excl. BTW.
Dus na gebruikelijke 30% winst en de BTW kom je op 2.70€... en of die 0.2€ doorslaggevend is denk ik niet echt.
Bovendien moet je die per 6 aankopen en een deel verzendingkost bijrekenen. En onze belastingen lopen dan nog met zowat de helft van je winst (0.25€) weg  :(


loebaske


Volledig met je eens Dirk...

Men zal het moeten zoeken op beurzen als men dit wil hebben ....