GPS

Gestart door Dirky, 15 april 2013, 22:10:45 PM

bellejt

ik ben heel tevreden van mijn Garmin nuevo met lifetime update voor 89 euro.Vooral omdat mijn werkgever dat betaald heeft  :D

Dirky

Zonder de back-up d.m.v. een papieren landkaart vertrek ik zeker niet. Op de GPS zie je niet door welk "soort" streek je gaat rijden en de papieren kaart wordt steeds geraadpleegd om bijvoorbeeld een "idyllische route" te selecteren.

De optie camion/camper wil ik er zeker bij Philippe; Vorig jaar heeft TT mij een straatje ingeduwd - no way back - dat uiteindelijk in een steile S-klim overging waarbij nagenoeg in elke bocht de trekhaak een streep trok in het asfalt. De zweetparels op mijn voorhoofd hadden nog weinig met de warme temperaturen te maken  :)

Paulogic

I know te feeling...

Jaren terug met vrouwke en een vorige auto met ingebouwde Carminat systeem naar de Elzas.
We zaten feitelijk in de Vogezen maar 'de berg' over en we waren binnen het microklimaat van de Elzas.
Op een bepaalde trip iets ingetikt en de GPS stuurt ons uiteindelijk op een heel smalle bergwegel (met gapende dieptes) waar
er uiteindelijk enkele paaltjes stonden : enkel doorgang voor fietsers en voetgangers. Weg terug in achteruit??? ook zwaar gezweet toen.
Enkele dagen later naar een ander oord gereden... route heen was heel lang (>2 uur). Bij het terugkeren weer GPS en blijkt nu de terugroute
slechts een 40 tal minuten te zijn ???. En dit klopte ook. Bleek die route enkel in één richting gekend te zijn, waardoor we geheel die berg rond
mogen rijden zijn bij de heenrit. Zo een beetje naar brussel rijden via parijs...
mvg,
Paul(ogic)

Jurgen

Maar je hebt toch kunnen genieten van plaatsen waar je nog nooit geweest was!  ;D


Ach, een GPS is af en toe ook eens een beetje het gezond verstand gebruiken. Mijn vader deed ook niet altijd wat de vorige GPS zei, die bleef gewoon rijden tot de GPS ons een fatsoenlijke straat deed inrijden. En als het echt niet beterde, dan nam hij er toch nog de kaart bij.
Een GPS is niet alwetend, het is gewoon een handig hulpmiddel. 't Zou niet de eerste keer zijn dat iemand de GPS volgt en in het kanaal belandt! We hebben het ooit meegemaakt dat de GPS zei "hier rechtsaf slaan", rechts van ons lag de Moezel en geen brug te zien hoor.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Paulogic

Uw gps stond misschien ingesteld op BOOT ? ;D
mvg,
Paul(ogic)