Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Aanschaf van een loc

Gestart door GertM, 13 april 2013, 15:47:40 PM

GertM

Hallo iedereen ,

Ik rijd op marklin 3 rail ,

mijn vraag is , met wat moet je zoal rekening houden bij de aanschaf van een nieuwe loc ,

zodat je prijs kwaliteit goed zit?

Jurgen

Tja, het belangrijkste is dat er op de doos ofwel "Märklin" ofwel "AC" vermeld staat. Verder is het maar wat je zelf wil.

Märklin past uiteraard altijd op je baan, Roco, Fleischmann, B-Models, Van Biervliet, Piko, Mehano,... ze zijn allemaal even goed hoor. Als je de kwaliteit wil zien van een loc raad ik je aan om gewoon naar je handelaar of een beurs te gaan waar je de modellen kan zien en vastnemen. Zo kan je zelf beslissen of de afwerking aan je eigen normen voldoet.

De rijeigenschappen kunnen al eens verschillen van merk tot merk en dat is iets dat we zelf ook moeten ondervinden telkens er een nieuw model komt. Als er een probleem is, dan zal je dat wel snel lezen op het forum. Is er geen probleem, dan hoor je er niets van.

Nu denk je misschien "wat is dat voor uitleg", maar meer kan ik er toch niet over vertellen hoor.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Je budget, of het past in wat je wil voor baan (land, tijdperk) en het systeem (2-rail, 3-rail, digitaal of niet).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

bovendien rekening houden met de plaats die je hebt..........kleinere baan misschien ook een bescheidener loc voor die baan en geen Big Boy !  :-\ ::) :)

Groeten Peter

PS misschien eens overwegen je aan te sluiten bij een club in je buurt, daar kun je veel leren en ook vaak eens raad vragen aan mensen die langer bezig zijn, dit laatste  kun je  hier ook ! ;)

Huugooke

...en of die past in het thema dat je wil uitbeelden met je baan. Is ze hedendaags, vooroorlogs...?
Men deelt dat in "periodes" in.
En waar het zich "afspeelt": Belgisch, Duits, Frans, Zwitsers...
Voor Duitsland ga je de meeste dingen vinden, maar ook voor ons landje is er heel wat.

OlivierV

Tenzij je thema is: alles wat je mooi vind, maar denk wel altijd in functie van de huidige baan waarover je beschikt. Je gaat geen loc kopen die minstens een R3 boogstraal nodig heeft terwijl op je baan overal R1 ligt. Als je hem op je club kan laten rijden is de aankoop nog enigszins nuttig.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

en dat ze niet te breed zijn voor de modelbaan t.o.v perrons  ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2013, 20:12:06 PM
en dat ze niet te breed zijn voor de modelbaan t.o.v perrons  ;D

Groeten Peter ;)
Geen compassie, hamer en bijl in de perrons.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan