piko BR 55

Gestart door janjozef, 20 januari 2006, 11:32:43 AM

janjozef

Piko zou uitkomen met een niuwe  versie van een duitse stoomloc BR55. Hiervan komt ook een belgische versie uit en dat zou een type 71 moeten zijn. Verdere informatie ontbreekt mij op dit moment. Wanneer er iemand meer weet laat iets weten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Hallo Jan,

Normaal gesproken zou het dan een type 81 moeten zijn.
Baureihe 55 was namelijk een Pruissische G8, Of het zou moeten zijn dat Piko een G7.1 lok brengt. Deze zou je inderdaad kunnen aanpassen (verbelgischen) naar een type 71. Of Piko dit echter zelf zou doen is nog maar de vraag.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

guy holbrecht

Jan,

Piko komt dit jaar inderdaad met een model van een stoomlocomotief waarvan een Belgische versie kan gemaakt worden. Het betreft de G 7.1 van de KVEV, maar wellicht in de bekende zwart-rode kleur. Van deze loc is het type 71 te maken. Op de redactie verzamelt men ondertussen alle materiaal. Je hoort er nog wel van als hij effectief in de winkel verkrijgbaar is, of er een Belgische versie komt en indien niet, hoe hij kan verbelgischt (wreed woord) worden.
(ps. ben je al bezig aan je wagonnetjes?)

Groeten,
Guy

Peter

Guy,

Verbegischen is niet negatief bedoeld hoor.
Het is wel zo dat vele Duitse loks in het echt aangepast werden aan de Belgische (normen? of geplogendheden)
Wel spijtig dat er in MSM niet meer zulke ombouwen te zien zijn.
Dit is wel mijn persoonlijke mening, anderen hebben mischien andere meningen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Het is juist omdat ik geruchten, eigenlijk meer dan geruchten, eerder de bewering dat Piko ook met de belgische versie zou uitkomen (door iemand die het kan weten) en daarvan wil ik de bevestiging.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

@Peter, wat is Verbegischen ? [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about