Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

rangeerlocs

Gestart door diesels, 09 december 2004, 19:13:40 PM

rgp

Dag,

gisteren, bij het lezen van het nummer 33 in de club, over nieuwe modellen gesproken van bij Rocky.  Niet echt het juiste onderwerp.
Een wacht al 4 jaar op zijn 52 met vlottende cabine.  Van een ander is hij de kast voor het omspuiten in een speciale schildering kwijtgeraakt.  En een derde meldde dat hij zijn overtal aan 77 aan het slijten was in Limburg.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met de winkel, maar bestellen doe ik er niet.  Is er een model te koop, dan ok, maar anders neen bedankt.

Roland

svvander

Sicco beste vriend,

Slecht nieuws voor jou. Je had gelijk als het betrof levering van jouw gevraagde artikkelen van bij Jocadis... ben juist langsgeweest en een beetje rondgevraagd over leveringstermijnen van deze zaken. Dit vertelden ze mij:
- de bouwkits van de 91 zijn momenteel niet in stock, niet getreurd, zij komen binnen begin 2005.
- de afgewerkte zaken, dat is een ander paar mouwen: er zijn bestelling (onder andere die van jou denk ik dan...) die al meer dan 2 jaar binnen zijn, maar die niet kunnen worden afgewerkt, door de grote vraag van deze zaken. Blijkbaar heeft de persoon die deze zaken voor Jocadis in??nstak, er de brui aan gegeven, of toch eventjes, want hij wou er geen meer maken voor hen... Wat gezegd werd over die mallen die in Engeland liggen gestockeerd, wouden ze niks over kwijt.

Als het je een troost mag wezen; blijkbaar zijn onder andere leveranciers niet veel beter (lees bericht over Rocky-rail, in ander onderwerp).

Hopelijk krijg je deze zaken snel rond en zal dit niet te veel meer voorkomen.
Groeten,
Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Dag,
Aan al diegene die een bepaald model wel willen maar het niet kunnen bouwen.
Sluit aan bij een club.  Daar zijn zeker mensen die jouw kit wel in??n kunnen steken.  En jij kunt zeker een meerwaarde geven aan die club door jouw capaciteiten te gebruiken voor de club.  In een goede club zal dan je kit voor een pint gemonteerd worden.

Roland

locomotion

Aan rgp,
Ik denk dat je jezelf niet gelooft of wel niet weet waarover je het hebt. Geef mij eens een club waar men voor het plezier een model van Jocadis wil in elkaar steken. Heb je wel een idee hoeveel tijd dit kost. Reken voor een stoomloc gerust een 100 ? 150 uur plezier. Maar dat wordt een sleur wanneer je er twee en drie of meer moet monteren voor het plezier. Aan zo'n model moet je ook kunnen doorwerken. Niet ??n of twee uurtjes per week. Want dan begint het denkproces van voor aan telkens opnieuw. Elke avond twee ? drie uur dat maakt 50 dagen of twee maanden. En dan zou men nog die van een ander voor het plezier moeten bouwen. Ik ben benieuwd naar de namen van de clubs die je kunt opgeven. Voor mij hoeft het niet, want ik maak ze wel zelf. En jammer genoeg, ik ben geen lid meer van een club (vroeger wel in het Brusselse). Ik denk dat je de capaciteiten van een club overschat. Uitleg heb ik dikwijls gegeven, maar ze nog bouwen voor een ander, neen dat is net iets te veel. En ondanks al mijn uitleg heb ik er nog niet veel zelf een model weten bouwen.
Sorry voor de kritiek, maar dit moest toch even van mijn hart.
Locomotion

rgp

Dag,

Locomotion, men heeft voor mij GRATIS een type 1 van DJH gemonteerd, in feite eerst GEDEMONTEERD wat ik gemonteerd had en daarna gemonteerd.  De tegenprestatie: bijna 15 jaar, waarvan 8 als secretrais/penningmeester meedraaien in het bestuur van een club; ervoor zorgen dat men op ??ndagsreis kan, dat die expo toch van de grond komt (de randwerken), de tijdschriften tweemaal per week afhalen en verdelen en las men informatie vraagt ze opzoeken, voor sponsoring zorgen, de BBQ meehelpen organiseren, enz.
Maar ja, bij sommigen moogt ge niet over uzelf spreken, he.
Het hoeft niet altijd een hele kit te zijn.  Een nieuw lid wil zijn 55 van M?rklin naar gelijkstroom ombouwen.  Ik heb voor de onderdelen gezorgd (tegen betaling) en een ander heeft de lok omgebouwd.  Kost van de ombouw: een pint.
Maar ons leitmotiv is dan ook "geven en nemen".

Roland

rgp

Dag,

sorry, tweemaal per MAAND, niet per week.

Roland

matti


       Zeg Locomotion,
Nu denk ik toch dat ge de Belgische clubs een beetje onderschat . Bij ons in Het Spoor zijn er een aantal leden die al meerdere kits van Jocadis gemonteerd hebben en er ook plezier aan beleefd hebben . We zijn zelfs berijd om al onze leden dit aan te leren als ze dit willen . Het is echt niet zo moeilijk als je denkt, zelf de stoomlocs vallen best mee . Ikzelf heb reeds een 4tal kits gemonteerd en deze werken allen naar behoren .

             [8]

loco

Ik denk dat rgp en locomotion het inderdaad extreem stellen.
In een club (dus ook in onze club) vind je altijd wel iemand die je wil helpen bij de bouw van zo'n kit, met goede raad te geven, iets te monteren, eventueel in een kleur te spuiten. Ik heb al heel wat kits gemonteerd en heb zo al verschillende leden kunnen helpen. Maar een loc voor een ander monteren voor een pint. Neen, dat zou ik zelf ook niet doen. Dan is het geven en nemen, want er kruipt inderdaad heel wat tijd in de bouw van deze modellen. En vaak kun je er niet aan doorwerken, en dat is wel noodzakelijk.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

diesels

citaat:
Geplaatst door svvander

Sicco beste vriend,

Slecht nieuws voor jou. Je had gelijk als het betrof levering van jouw gevraagde artikkelen van bij Jocadis... ben juist langsgeweest en een beetje rondgevraagd over leveringstermijnen van deze zaken. Dit vertelden ze mij:
- de bouwkits van de 91 zijn momenteel niet in stock, niet getreurd, zij komen binnen begin 2005.
- de afgewerkte zaken, dat is een ander paar mouwen: er zijn bestelling (onder andere die van jou denk ik dan...) die al meer dan 2 jaar binnen zijn, maar die niet kunnen worden afgewerkt, door de grote vraag van deze zaken. Blijkbaar heeft de persoon die deze zaken voor Jocadis in??nstak, er de brui aan gegeven, of toch eventjes, want hij wou er geen meer maken voor hen... Wat gezegd werd over die mallen die in Engeland liggen gestockeerd, wouden ze niks over kwijt.

Als het je een troost mag wezen; blijkbaar zijn onder andere leveranciers niet veel beter (lees bericht over Rocky-rail, in ander onderwerp).

Hopelijk krijg je deze zaken snel rond en zal dit niet te veel meer voorkomen.
Groeten,
Sven



Hartelijk dank voor het vragen. Ik geloof echter niet dat ik helemaal begrijp wat de consequentie van de opmerking van Jocadis is voor me...
Andere leveranciers zijn idd soms hetzelfde. Maatje heeft toevallig bij Rocky rail wat spullen besteld, jaren geleden. Goed, sinds kort heb ik hier de mogelijke reden dus gehoord, maar hij weet ook officieel dus van niks.

groetjes Sicco