Een chatbox

Gestart door Kedeng Kedeng, 19 januari 2006, 21:24:47 PM

Kedeng Kedeng

Is dit niks voor dit forum?
Dan is het makkelijk voor vragen te stellen en zo

n/a

Roy,

De lol van een forum is nu juist dat anderen mee kunnen lezen met jouw vragen en de daarop komende antwoorden.
Snap best dat je soms ongeduldig zult zijn, maar net als jij de vragen (en antwoorden) van anderen leest, en er van leert, is dat ook het geval voor diegene die jouw vragen volgen.
Een chatgebeuren is dan uit kennisoverdrachtzin veel te vluchtig.

Gerolf

Ik had het niet beter kunnen zeggen, Henk.
Voor mensen die snel over-en-weer willen communiceren, bestaat er telefoon [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Niemand houdt jullie tegen om via MSN messenger te chatten. Het grote voordeel van een forum voor mij is dat ik lees wat anderen geschreven hebben wanneer het mij uitkomt. Het is inderdaad minder snel.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

martintje

Op een ander bekend Nederlands forum hebben we wel een chat, waar al een groep vaste forumgangers komt.
Deze chat is al een paar jaar actief, en inderdaad niet iedereen kan meelezezen, maar het gaat dan vaak ook niet over treintjes.
Het is gewoon gezellig en bespreken op een luchtige manier het Forum , en het modelbouwleven[:D]
Voor de sociale contacten onder gelijkgestemde is het dus een leuke uitbreiding.
Ut de chat is ook de jaarlijkse chat BBQ ontstaan en gaan we meerdere keren per jaar met zijn allen naar musea en beurzen en evenementen in Nederland, Belgi? en Duitsland, en uiteraard niet te vergeten de Meeting op Houten in het Restaurant.
Omdat we deze week op Rijswijk staan ging het deze week dus veel over deze beurs, en was alles vrij makkelijk te regelen en af te spreken, omdat iedereen die het moest weten er ook bij was, en dat lijkt me nou niet op een forum thuis te horen, en constant elkaar emails sturen is ook zo omslachtig.
Met de telefoon zie ik niet zo gauw gebeuren dat je elke avond met een man of 10-15 met elkaar tegelijk gaat zitten bellen. lijkt me vrij onhandig [:D].

Niet alles wat op een site komt hoeft informatief te zijn, het is een hobby, dus vermaak en gezelligheid mag er ook bij....toch ??

Gr
Marty
Mvg Marty

n/a

Marty,

Daar heb je ook wel weer gelijk in.
Misschien was ik wat te recht in de leer, waarschijnlijk door teveel onbekedheid met het fenomeen. Zal eens bij m'n dochters gaan informeren. Die werken regelmatig met 10 sessies tegelijkertijd.

Kedeng Kedeng

Tis maar een voorstel hoor, en  tis nie de bedoeling dat dit forum moet verdwijnen
ik dacht gewoon wie een klein vraag had kan die daar stellen dan hoeft er geen nieuw onderwerp voor gemaakt worden zo kan men wat besparen op web ruimte
(ik weet niet hoeveel dit forum kost maar er zal toch zeker een prijs kaartje aan hangen)

Maar het is ook zo lijk Marty zegt: de gezelligheid
En dan kun je ook anders dingen vragen en zo

En als ik 300 mensen zijn MSN adres moet vragen amaai[xx(]

argilla

destijds als eens voorgesteld. Ook zulke reacties gehad. Nochthans ben ik eens met Kedeng . Is wel degelijk eenn nuttige aanvulling voor ons forum   [^]
Kan op voorhand in de lijst gezet worden : dag en uur en dit per maand
Dat argument van gezwets en zwangs kan men strikt houden of zelfs gewoon negeren.Uitsluitend raadgevingen en info voor mensen die het kunnen gebruiken. Bv :vraaguurtjes inlassen over modelspoorwegen.( snelinfo bv als men juist aan iets bezig is en men heeft vlugge info nodig) Telefoon is een vluchtig medium en men kan het niet opslaan voor latere doeleinden.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15