""""Om op de opmerking van Janieburton terug te komen "die dingen sneuvelen na enkele jaren"... wel daar zit het hem. Veel van die hobby schakelingen zijn niet echt doorgerekend tot in elk detail.""""
Daarbij komt nog dat in de diverse boeken (in dit geval Schravendeel, maar ondervond dat in andere boekjes ook) behoorlijk wat fouten en/of onduidelijkheden staan.
In het geval van de Schravendeel voeding en de electronische zekering liep ik tegen het probleem aan dat de voeding-spanning zakt bij toenemende stroom. De electronische zekering doet daar nog een schepje bovenop. Het resultaat geeft een onbetrouwbaar geheel.
Je kan erop mopperen, maar ik zie het meer als "leergeld".
Die electronische zekering zit in de voeding met de LM723 ingebouwd.
Binnen grenzen zal de IC de spanning opregelen naarmate de belasting van de eindtor toeneemt.
Leuk om allemaal te ondervinden en uit te zoeken!!
Nog leuker word het als je op dit forum zeer bruikbare informatie (+ oplossingen) krijgt naar aanleiding van je vragen

Edit) dit betekend niet dat ik de electronische zekering laat voor wat het is.
Bij gebruik van 3 stuks (of groepen) zijn die dingen achter de nieuwe voeding goed te gebruiken.
Als je er maar voor zorgt dat de stroom door die zekering niet te hoog word, zal de spanningsval erover meevallen.
Bij een (Ohmse) belasting van 1A is de spanningsval over de zekering 1,4 V
Edit2) zoals de situatie nu is:

In de nieuwe situatie komt er nog 1 electronische zekering bij.
1 voor het schaduwstation. (relais, bezetmelding)
1 voor de ontkoppelaarsprint besturing (12 relais, waarvan 1 steeds dienst kan doen)
1 voor het station (bezetmelding, spoorkeuze-relais.
Deze (dubbele & regelbare) voeding is voor de beide Weistra regelaars bedoeld: