Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

SpoorwegJournaal

Gestart door n/a, 19 januari 2006, 15:38:17 PM

ysbeer

#45
aha bedankt voor de uitleg

wim

n/a

#46
tav Argilla,

we zijn op de vrt met vele spoorliefhebbers hoor.
En we hopen met jou op meer aandacht voor de 10e kunst.
(zal dat zeker voorstellen zodra het kan wat klara betreft)
Denk trouwens dat de hele modelbouwsector wat vaker op tv zou mogen...
Panamarenko is een goede poging geweest om een groot publiek met model-bouw in contact te brengen, maar het kan zeker beter...

Randy

Kedeng Kedeng

#47
Mijn vader heeft is moeten werken in "De Wellnesskliniek"

Als hij daar nog is moet werken zal ik vragen als hij daar een blad wil op hangen
met het internet adres van deze website[:D].

En als de 3 MSM beurs is,
Kunnen we allemaal berichten sturen naar 12 12 dat ze zeker is moeten komen kijken[;)].

argilla

#48
citaat:
Geplaatst door mnbs

tav Argilla,

we zijn op de vrt met vele spoorliefhebbers hoor.
En we hopen met jou op meer aandacht voor de 10e kunst.
(zal dat zeker voorstellen zodra het kan wat klara betreft)
Denk trouwens dat de hele modelbouwsector wat vaker op tv zou mogen...
Panamarenko is een goede poging geweest om een groot publiek met model-bouw in contact te brengen, maar het kan zeker beter...

Randy
bedankt voor de positieve reactie Randy. Als er iets is dat ik kan doen om te helpen , wat dan ook,  neem gerust contact op.
ps: Pana is niet de enige met model-bouw. Ben trouwens kleikunstenaar met treinen [:D] Thx



argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kedeng Kedeng

#49
citaat:
Geplaatst door maxim


Spoorongeluk in Mechelen! goederentrein ontspoord en een reizigerstrein reed in op de ontspoorde wagons!!

Ze zullen lachen als ze dat gaan zien [:D]


Laat ze maar lachen,

En als ze dan toch daar zijn kunnen ze gerust filmen[;)].

Gert1

#50
Even een vraagje: De Nederlandse editie van Spoorwegjournaal 152 had ruim een week geleden al verschenen moeten zijn. Ik ben abonnee, maar heb het blad nog noet gehad en zie het ook nergens in de winkels. Is het uitgesteld? Zo ja, wanneer komt het alsnog?

mvg,
Gert

Roderik

#51
Verschijnt Spoorwegjournaal wel in augustus? Aangezien het van dezelfde uitgeverij komt dan Modelspoormagazine dat ook niet verschijnt in augustus, kan dat misschien het geval zijn.
Misschien in de vorige nummers eens controleren in de colofon.
Always be modelling!

Gert1

#52
Volgens het colofon had het eind juli verschenen moeten zijn.
De Belgische versie (nr. 152) is wel gewoon verschenen.

mvg,
Gert

ronny-vdv

#53
In het laatste nummer van Spoorwegjournaal worden twee foto's verkracht. D.w.z. ofwel wordt de foto uitgerokken ofwel wordt de foto versmald.
Ik vraag mij af wie deze foto's verkracht. Hetzij door de drukkerij of de zetter of door de redacteur.

Ik zou wel willen vragen er in de toekomst op te letten dat dit niet meer voorkomt. Het tijdschrift kost al genoeg en iedereen wenst er kwaliteit voor in de plaats.

Gr,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

D_Loc

#54
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

In het laatste nummer van Spoorwegjournaal worden twee foto's verkracht. D.w.z. ofwel wordt de foto uitgerokken ofwel wordt de foto versmald.
Ik vraag mij af wie deze foto's verkracht. Hetzij door de drukkerij of de zetter of door de redacteur.


Dit was mij ook opgevallen, vooral die foto van de 5511 in Verviers.

Ik vermoed dat het probleem is ontstaan bij diegene die de lay-out/opmaak verzorgt (ik verzorg zelf de opmaak van het clubblad van Spoorgroep Luxemburg en heb ook zeer regelmatig te maken met foto's die bijgesneden, vergroot of verkleind moeten worden).
Nu gebruik ik geen QuarkXpress (wat bij Meta Media vermoedelijk wel het geval is) maar ik verwacht dat de technieken tussen de verschillende pakketten toch wel ongeveer hetzelfde zullen zijn met dien verstande dat een pakket als QuarkExpress veel uitgebreider zal zijn dan wat ik gebruik.

Het lijkt erop dat er 'stretch' in plaats van 'crop' gebruikt is, dus in plaats dat er wat van de foto wordt ingekort/afgesneden wordt deze in elkaar gedrukt dan wel uit elkaar getrokken.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast want ik heb geen DTP opleiding gevolgd.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gert1

#55
Het is inderdaad goed mogelijk dat het al bij de opmaak mis is gegaan. Dat is dan wel slordig van de opmaker, maar ook van degene die de proeven heeft bekeken.

Wat ook kan is dat het pas bij de drukker mis is gegaan. In dat geval zijn de files niet goed aangeleverd. Normaliter zal er met een programma als 'Flight check' gecontroleerd zijn of alle illustratiemateriaal aanwezig was.

Hoe dan ook, het is en blijft slordig. Wat ook slordig was, was dat in de Nederlandse editie van Spoorwegjournaal 151 een baanplan werd beschreven waarin verwezen werd naar een schets of tekening terwijl die tekening niet bij het artikel stond... Zo had het artikel niet zo veel zin. Al met al heeft men recent nogal wat steekjes laten vallen.
Maar wat me wel enigszins verontrust is dat me nu kennelijk de eigen planning niet meer haalt. Men is met de NL-versie van nummer 152 nu zowat twee weken over tijd.

mvg,
Gert

Jurgen

#56
Voor Spoorwegjournaal overgenomen werd door Meta Media had ik ook al een abonnement op SJ. Normaal verschenen er 6 nummers per jaar. Maar het is 1 maal voorgevallen dat er maar 5 nummers verschenen, terwijl ik in het begin van het jaar wel voor 6 nummers betaald had. [}:)] Misschien is dit voor de Nederlandse versie nu opnieuw het geval.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gert1

#57
Ik vernam dat de Nederlandse editie van Spoorwegjournaal gaat stoppen.
Het komende nummer dat een dezer dagen verschijnt zou het laatste zijn. Is het echt afgelopen met de aparte Nederlandse editie?
Ik zou dat echt erg jammer vinden...

mvg,
Gert

tufken

#58
Ik heb het ook juist gehoord.  Spijtig[V]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

#59
De laatste Nederlandse spoorwegjournaal begint met een editoriaal door Huub van Keulen "Het laatste nummer". Blijkbaar was er teveel concurrentie voor een dergelijk blad in Nederland. Jammer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw