Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

SpoorwegJournaal

Gestart door n/a, 19 januari 2006, 15:38:17 PM

argilla

#30
100 % akkoord Nico. [;)]
Trouwens zegt het spreekwoord niet; " schoenmaker blijf bij je leest"
Laten we ermee ophouden elkaar de duivel aan te doen. En verder werken aan ons doel: modelspoorwegen in al zijn facetten promoten en indien nodig de modelspoor probs oplossen.

Slijk gooien hoort daar NIET bij. Bedenk dat zonder ons lijfblad het modelspoorlandschap een stuk schraler zou zijn geweest.

Dat en niets meer dan dat.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

#31
Dag,

Gisteren wou ik al reageren, maar ik heb even afgewacht.

Nico 100 % gelijk

Tegelijk zou ik ervoor pleiten dat iedereen met zijn eigen naam tekent.  Want achter een schuilnaam is voor mij ook een teken van - sorry - lafheid.  Kom uit voor je mening, niemand kan je dat kwalijk nemen.

Roland

tonycabus

#32
Je onder je eigen echte naam inschrijven is een goede gewoonte op alle modelspoorfora. Er zijn er zelfs die je niet toelaten als je met een pseudo inschrijft. Ook ik pleit - na er door Gerrit, Seigneur de Rocheval, die al langer aan diverse groepen en fora deelnam op gewezen te zijn - al lang hiervoor.
Veel fora smijten je eruit als je na verloop van x tijd niks gepost hebt. Die willen zelfs niet van gluurders weten.
Ik mag dan wel "administrator" heten, het laatste woord blijft bij de vaste medewerkers van Meta Media. De uitgeverij stelt deze webspace op haar kosten beschikbaar.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Kedeng Kedeng

#33
Heb toen straks 2 Railmagazine gekregen die ik heb gekocht op eBay,
En vind het toch niet zo leuk dat het grootbedrijf en de modelspoor bij mekaar staan dit is heel verwarend.

Wel stonden er 2 Belgische modelbanen in en heb er een tip van geleerd
Voor bloembakken kan je m6 moertjes gebruiken.

Klaas Zondervan

#34
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

En vind het toch niet zo leuk dat het grootbedrijf en de modelspoor bij mekaar staan dit is heel verwarend.

Wat is daar zo verwarrend aan? In RailMagazine zijn beide soorten duidelijk gescheiden, grootbedrijf voorin, modelspoor achterin. Ik vind het tamelijk duidelijk.

Maar uit deze hele discussie begrijp ik dat men in Belgi? bewust er voor heeft gekozen om grootbedrijf en modelspoor in twee aparte tijdschriften te behandelen, waar Railmagazine er juist voor heeft gekozen om het te combineren, weliswaar door de financi?n gedwongen.

Kedeng Kedeng

#35
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

En vind het toch niet zo leuk dat het grootbedrijf en de modelspoor bij mekaar staan dit is heel verwarend.

Wat is daar zo verwarrend aan? In RailMagazine zijn beide soorten duidelijk gescheiden, grootbedrijf voorin, modelspoor achterin. Ik vind het tamelijk duidelijk.

Oke ge hebt gelijk! Nu blij

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan


Maar uit deze hele discussie begrijp ik dat men in Belgi? bewust er voor heeft gekozen om grootbedrijf en modelspoor in twee aparte tijdschriften te behandelen,


De gene die modelspoor wilt koopt MSM
De gene die grootbedrijf wilt koopt SJ

En de gene die ze alle twee wilt, koopt ze samen
Dit kan wel duur zijn maar dat is u eigen keuze

Ik vind niet dat ze samen moeten gaan

Gerolf

#36
Ik heb hier blijkbaar iets gemist. Wat kan ik zeggen?
- Paul heeft me ontgoocheld: jammer
- Nico leest mee, en grijpt in indien nodig: prima
- Meerdere goede spoortijdschriften in Belgi? (MSM, SJ, ODB, ...), alle met hun eigen publiek en een bekwame redactie: houden zo!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frans HOOYBERGHS

#37
Ik wil me niet mengen in polemieken, integendeel zelfs, maar toch dit;
- als je iets niet goed vindt, of weet ik niet wat, moet het kunnen gezegd worden
- maar al te vaak wordt al of niet onder schuilnamen op een weinig respectvolle manier omgegaan met andere idee?n en visies, en dat vind ik steeds opnieuw doodjammer
- en helemaal als het dan scheldproza wordt
- waar administrators streng maar rechtvaardig tegen moeten optreden
- en als je dat voor jezelf toepast, hoef je geen schuinaam, want als je de ander met respect benadert, zal de ander dat meestal ook met jou doen
- en die keren dat dat niet gebeurt, haal je beter je schouder op en ga je beter verder, want die ander hoort dan beter niet bij jou (en dus ook beter niet bij ons)
De modelspoorwereld is zo klein, letterlijk en figuurlijk, dat we, en ik heb het al vaak op vele plaatsen gezegd en geschreven, beter zouden samen in plaats van tegen elkaar werken. Het ontmoeten van zo veel mensen met zo veel eigen kundigheden vervat in al of niet grote kunst, als middel om deze wereld wat socialer te maken, is ??n van de drijfveren achter mijn enthousiasme. Anderen ontmoeten! Ook al rijdt of werkt die op een andere schaal, met een ander merk, met een ander ...
Als je iets niet goed vind, zeg het dan, en koop het niet. Niet minder maar ook niet meer!
Of willen sommigen absoluut bewijzen dat wat in een artikel uit de Morgen en de Volkskrant (In het boek Philosophie der Passionen wordt de treintjesverzamelaar getypeerd als ?een ? in het beste geval ? infantiele, in zichzelf gekeerde, verkrampte sufferd?. ) wat ik hier eens plaatste, tenminste wat hen zelf betreft, echt waar is.
Met respectvolle groeten aan iedereen!

DelticPower

#38
citaat:
Of willen sommigen absoluut bewijzen dat wat in een artikel uit de Morgen en de Volkskrant (In het boek Philosophie der Passionen wordt de treintjesverzamelaar getypeerd als ?een ? in het beste geval ? infantiele, in zichzelf gekeerde, verkrampte sufferd?. ) wat ik hier eens plaatste, tenminste wat hen zelf betreft, echt waar is.  


Hoi allemaal, waarom komt onze fijne hobby altijd zo negatief op sommige mensen over? Als je zegt dat je met modeltreinen bezig bent (let op woordkeuze, heb het niet over spelen) dan volgt meestal de vraag: heb jij dan ook zo'n petje op en een fluitje. Komt onze hobby op tv dan is dat meestal ook in negatieve zin. Een of andere malloot die wat rails op de vloer heeft liggen en treinrampen naspeeld.
Daar volgt dan meestal een uitgebreid interview mee en het beeld is compleet.
Kijken we daarnaast naar de modelbouwmanifestaties hoeveel mensen daar plezier in hebben dan zou je denken dat daar een positive impuls van uit moet gaan. Wat komt de trein, groot zowel klein in ned en belgie in het tv-aanbod? RailAway en soms in Vlaanderen vakantieland. Kijk nu eens in duitsland, Romantische Eisenbahn elke week op div lokale zenders, Bahntv met volop reportages. Regelmatig actualiteit vanuit Hamburg wunderwelt, Berlijn Loxx. De duitsers zijn veel meer modelbaanvriendelijk en reageren meestal met hoe liefdevol alles gemaakt is. Wij willen meestal weten wat het kost? Zie maar de vele draadjes hierover op het forum.

Daarom zullen wij met zijn allen onze hobby moeten promoten en voorkomen dat er tweedracht gezaaid wordt. Immers samen staan we sterk, ieder in zijn aspect van zijn hobby. Daarom minder afbreuk doen op onze bladen, maar proberen nog meer publiciteit te maken, laat anderen maar zien hoe mooi onze hobby is.

Samen de schouders er onder?[:)]

Groeten Jan Simons

argilla

#39
Deltic nog niet zo slecht idee..hm......misschien , misschien dat MSM of Nico of iemand die relaties heeft bij de VRT eens navraag kan doen voor eventueel ...... snap je ( interview, komen kijken bij iemand thuis) ! Moet kunnen nu dat er een digitaal cultuur zender schijnt te komen. Is de model(spoorweg)bouw geen tiende kunstvorm ??? Jawel , dus waarom niet het modelspoorbeeld bij de mensen bekend maken ; ( en promotie) Het kan  tot een beter begrip "modelspoor" leiden.
Alle begin is moeilijk toch
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

glamo

#40
maandag die man gezien in MAN BIJT HOND die in een jaar tijd het station van LICHTERVELDE nabouwde in legoblokken? en ook die gummineus die er stopte.
dat was pas promotie voor onze hobby.

mvg KURT
 

ysbeer

#41
Bij de nederlandse man bijt hond kun je een  1 min film inzenden
mag overal over gaan
Wie maakt eens een goede promofilm van een minuut.


Wim

svvander

#42
Om eventjes terug te komen op de reactie van Nico; ik vind het vreemd dat iemand als Paul, zich laat vangen aan zulke praktijken...
Spijttig zelf, zou ik zeggen, want dit is toch ook niet echt de reclame die bij zulke goed ondernemer hoort.
Een tijdje terug kreeg ik echter ook een opmerking in die aard van hem uit.

Nu, ik sta er wel verstomd van, dat niemand wist dat dit Paul Bellon was! Je kan toch makelijk bij leden kijken, welke persoon er achter welke naam staat? (ok, ik was te snel, wij kunnen dit dus niet zien).
Maar goed, ik hoop dat dit geen extra wrevel opwekt tussen de personen op dit forum. 't Zou zonde zijn!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ysbeer

#43
hallo

Nu ben ik even de draad kwijt.overal leesik klachten over s.j
dat het zo duur is 9.90.[:(!]
Echter hier in shop koopt ik nr 149 voor 7.25[:)]hoe zit dat zijn er twee een voor ned.en een voor belg.[?]
wie legt mij dit uit

wim

D_Loc

#44
Ja Wim, er zijn er inderdaad 2 versies.
Een belgische versie 'Spoorweg Journaal' welke ook tijdelijk 'Belgi? op de rails' heeft geheten en een Nederlandse versie welke altijd 'Spoorweg Journaal' heeft geheten. Deze opsplitsing is gebeurd bij de overgang van Editions H.K (de vorige uitgever van SJ) naar Meta Media.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk