Dortmund 2013

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 april 2013, 23:37:22 PM

oebr

Citaat van: loco op 13 april 2013, 10:10:17 AM
Ik ben woensdag geweest.  Om 18.15 hebben ze me vriendelijk buiten gezet.

ken het gevoel  ;)  Maar echt wel vriendelijk, in tegenstelling tot sommige standen. Blijkbaar is de hoge kost van zo'n stand voor sommigen geen reden om potentiële klanten vriendelijk te bejegenen, het omgekeerde gold overigens ook hier en daar  heb ik mogen aanschouwen.

Heel vriendelijk waren ze zeker wel bij Noch.
Daar stelden ze trots hun nieuwe grassmaster voor met veel langere vezeltjes ook. En ze waren zo eerlijk om een eigen update van het vorige toestel te suggereren (hoogspanning moet 5000v hoger zijn om zelfde effect te sorteren) .
Het is trouwens ook belange niet nodig om de positieve klem in de lijm te ploefen, in de buurt van het te begrassen oppervlak de klem op het droge prikken is een goed alternatief, of het positief maken van de lijm vooraleer die aan te brengen kan ook met goed resultaat.

Ook heel leuk was de stand met rijdende fietsertjes. Mooi systeempje, maar ik vrees dat die hoek wat door te weinig volk bezocht werd.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 april 2013, 11:23:07 AMLiverpool was dan aan de ene kant met de overkapping heel mooi maar de huizen(omgeving)  misten dezelfde afwerking voor geheel te kunnen overtuigen
Mijn foto's van "Liverpool" waren helaas niet gelukt, anders stonden ze mee op mijn webstek  ;)
Een echte "waaaw" had ik maar bij sommige baantjes, maar toch was er bij de meeste best wat interessants  te ontdekken :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Gisteren geweest. Voor de eerste keer op en zaterdag, en dat geeft duidelijk meer volk.

De heren van Antwerpen Oostkaai waren bijzonder enthousiast. Volgens hen zijn er in Engelnd twee banen naar Belgish voorbeeld. Hier en daar een schoonheidsfoutje, zoals de beschildering van de oranje bussen. We zullen ze dus wat moeten helpen.
Ze vroegen me ook of de Fiat/Vanhool-bus die ze gebruikt hadden, ooit in de kleuren van de MIVA (de latere rood/wit-beschildering) gereden had. Hierop moet ik hen het antwoord schuldig blijven. Iemand meer informatie voor hen ?

Nieuw was ook een verkoopsstand met Spaans materiaal. Voor de eerste keer de reliefplaten van Redutex (www.redutex.com) in levende lijve gezien. En gekocht. Ze vallen namelijk reuze mee.

Martin Welberg

Was voor mij de eerste en tevens de laatste keer, waardeloze beurs...

evan

#34
Hoi,


Dit jaar als bezoeker geweest op vrijdag en zaterdag.  Veel te kort!
Alleen al om alles rustig te bekijken vond ik het te kort, maar dat is persoonlijk.  Er waren ook veeeeel leuke babbels :)

De portomonee is leeg ::)  Enkele nieuwe spoor 1 wagons en heel wat scenery materiaal :)

Er was zaterdag inderdaad veel volk en dat vind ik persoonlijk vermoeiender en zeker als je rustig een baantje wil bekijken.  De mooiere banen had ik al wel ns gezien en andere waren dan weer typisch ruimtevulling, maar er zijn er me wel enkele bijgebleven.

Voor zover ik er wat redelijke foto's van kon nemen...

Knappe Noorse baan:


Deze vond ik wel knap, maar detailopnames waren hier overbodig daar er weinig afwerking was.

Een zwitserse smalspoorbaan was m'n favoriet, maar een achtergrond is voor velen toch nog steeds taboe...






Enkele leuke spoor 1 taferelen...




En dan deze is ook knap, maar als toeschouwer soms moeilijk te aanschouwen als het druk is en fotograferen was helemaal moeilijk.


De baan was jammer genoeg naar eigen mening niet af naar scenery toe, maar qua sfeerschepping, thema en modelbouw vond ik het super

Kortom het was best de moeite om af te zakken naar Dortmund.

Volgend jaar weer met een baantje 8)

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dXomOom1AsM#!

enkele  filmpjes om verder eens te bekijken wat er te zien viel !

Groeten Peter ;)

doomslu

Er zaten zeker enkele mooie banen tussen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bockie


Metpetergaathetbeter

fraaie foto's

Groeten Peter ;)

The Railwarrior

Citaat van: Gerolf op 13 april 2013, 09:44:35 AM
Ik ben er gisteren geweest, en ik vond het toch de moeite. (De vorige editie had ik gemist, misschien daarom)  :D
Hier mijn 42 foto's van deze keer: http://meb.gerolf.be/home/expo/ndort.htm

En hier een kleine selectie:





Kan iemand mij vertellen welke deze baan is? Welke de vereniging was die op dortmund aanwezig was of hoe deze baan heet?

Mvg
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

rgp

Dag,

Die baan die een aanschakeling was van thema's (waaronder het station van Tournon) is gebouwd door Maasbuurtspoorweg.

Roland