Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dortmund 2013

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 april 2013, 23:37:22 PM

Jurgen

Citaat van: janjozef op 09 april 2013, 12:47:53 PM
vrijdag zullen we gaan en met de bus, dus hoe we rijden zal mij een zorg wezen

Jan


Hoe ze rijdt? Veilig mag'k hopen.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

aangepaste verkeersinfo:

toch enkele snelheidsbeperkingen net na Essen en net na Bochum.
De parking is ook enigszins anders, en op de beurs zelf staan veel standen ook elders dan voorheen.

Minder koopjes gevonden dan voorheen, maar ons toch goed geamuseerd.
Qua banen weinig hoogvliegers, maar wat er staat mag gezien worden.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Qua aantal banen inderdaad gene vette, maar er staan er wel enkele mooie tussen. Echte koopjes? Niet gezien.

Ik heb wel een rollentestbank van Marion Zeller gekocht voor de beursprijs, € 39,00 voor de rollentestbank en daarbij kreeg je 2 rolbokken gratis (behalve bij die van 1 meter, daar krijg je er maar eentje). Extra rolbokken kosten € 7,00 en vermits ik de langste testbank heb gekocht heb ik 7 extra rolbokken gekocht. Toen ik moest betalen zei Marion "we zullen er 80 van maken, dat telt makkelijker" en ik kreeg er nog 3 snoepjes bij ook!  ;D


Maar al bij al, ik vond het niet meteen de moeite om de meer dan 200 km ervoor te rijden, zeker niet als je niets nodig hebt.



Wat ik wel gezien heb op de stand van Heris zijn... M6-rijtuigen! Heeft Heris die rijtuigen ergens aangekondigd ofzo? In de foldertjes die er lagen kon ik niets terugvinden hiervan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Citaat van: Jurgen op 12 april 2013, 10:48:10 AM
... een rollentestbank van Marion Zeller gekocht ... en kreeg er nog 3 snoepjes bij ook ...
Marion is een fijne dame. 
En draait ons, mannen, zonder moeite om haar vinger  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

rgp

Hallo,

Ik ben woensdag geweest en inzake banen was er wat van alles:
Het GWR depot in0 (had het al gezien in Telford)
Een landelijk Frans station (prachtig)
Tournon van MBS
Antwerpen-Kaai (goed voor ideetjes)

Bij LS de CityRail en de Rae

Bij Lenz in 0 een te verbelgischen pakwagen en de wielen van de BR50 :D :D
Bij MBW in 0 een prachtige goederenwagen naast de sublieme V200 :D

En veel verkoopstandjes voor modelbouwers

Maar idd zo goed als geen koopjes

Roland

Metpetergaathetbeter

#20
nauwelijks koopjes te doen, of het moest echt in je kraam passen !

Setjes van Marklin, Roco werden veelal uit elkaar gehaald om te verkopen, trouwens hetzelfde met beginset van nagenoeg alle merken

Prachtige baan van Limoges (waren er ook anderen) maar deze vond ik degene die er uitsprong !

Zelf geen foto's genomen enkele forumleden tegen het lijf gelopen, eigenlijk fotoaparaat vergeten maar hier is een opsomming van het geziene :
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=42949.msg780437;topicseen#new
http://forums.lrpresse.fr/viewtopic.php?f=47&t=70067&p=1430890&hilit=limoges&sid=251654a020b31aac0effe62df1dc6e4e#p1430890
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6362954   foto's Ralf Wittkamp
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,52047.msg782954/topicseen.html#new


nog nooit zo weinig gekocht, sparen voor wat komt !

Groeten Peter ;)

Gerolf

Ik ben er gisteren geweest, en ik vond het toch de moeite. (De vorige editie had ik gemist, misschien daarom)  :D
Hier mijn 42 foto's van deze keer: http://meb.gerolf.be/home/expo/ndort.htm

En hier een kleine selectie:









Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Citaat van: Jurgen op 12 april 2013, 10:48:10 AM

Wat ik wel gezien heb op de stand van Heris zijn... M6-rijtuigen! Heeft Heris die rijtuigen ergens aangekondigd ofzo? In de foldertjes die er lagen kon ik niets terugvinden hiervan.

Jurgen,

De M6 rijtuigen die je gezien hebt, zijn de rijtuigen die door Traintechnology onder de naam Classix in België verkocht worden. De rijtuigen worden gemaakt in samenwerking met Heris. Dwz in de fabriek waar ook Heris zijn modellen laat maken.

loco

Ik ben woensdag geweest. Ik heb me niet verveeld. Vooraf had ik mijn huiswerk gemaakt en aan de hand van het overzicht van hall 4 en 7 een lijstje gemaakt van de standen die ik zeker wilde bezoeken. Ook enkele standen in twee andere hallen moeten zoeken (Proxxon en Conrad). Ik had tijd te kort. Niet veel gekocht, wel veel gebabbeld. Om 16.00 uur ben ik de baantjes gaan bezoeken. Om 18.15 hebben ze me vriendelijk buiten gezet.

Michael

Gerolf, bedankt voor de foto's, een leuke reportage.
Zelf was ik niet in de gelegenheid om te gaan dus de foto's van een ieder zijn welkom. Ook de anderen bedankt voor het delen van de foto's
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Aan de hand van de foto's van Gerolf lijkt het met toch de moeite waard geweest te zijn.
Zelf ben ik er nog nooit geweest. Misschien volgend jaar eens...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: loco op 13 april 2013, 10:07:01 AM
Citaat van: Jurgen op 12 april 2013, 10:48:10 AM

Wat ik wel gezien heb op de stand van Heris zijn... M6-rijtuigen! Heeft Heris die rijtuigen ergens aangekondigd ofzo? In de foldertjes die er lagen kon ik niets terugvinden hiervan.

Jurgen,

De M6 rijtuigen die je gezien hebt, zijn de rijtuigen die door Traintechnology onder de naam Classix in België verkocht worden. De rijtuigen worden gemaakt in samenwerking met Heris. Dwz in de fabriek waar ook Heris zijn modellen laat maken.


Oh, dat wist ik niet. Weer een mysterie opgehelderd!  :) Ik vond het al vreemd dat ze daar stonden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kautenbach

ff de foto's van Gerolf bekeken (mooie foto's), daar zitten toch wel erg fraaie banen tussen, paar mooie Franse banen, en Engels? smalspoor op het einde van je reportage? overgangen naar de achtergronden erg mooi gemaakt, komt er eigenlijk een reportage van in t volgend MSM?

Metpetergaathetbeter

moet eerlijk zijn  die mensen van Antwerpen Oostkaai niet gezien of voorbijgelopen ? Toch een fraaie baan, trouwens Liverpool was dan aan de ene kant met de overkapping heel mooi maar de huizen(omgeving)  misten dezelfde afwerking voor geheel te kunnen overtuigen

Trouwens zag die M6'en ook (wist niet van wie ze waren) maar de wagons die ik bezit van LSmodels kunnen mij toch meer verkoren, maar anderen mogen daar gerust een ander idee over hebben !

@Gerolf Toch had ik van die banen minder dat WAUUUUUUUUUUW gevoel als anders

Groeten Peter ;)


janjozef

Ben er gisteren even gaan snuisteren
Van banen was het zeker beter dan de vorige jaren, 
heb mij wel een bolle neus van Heljan ( schaal 0 ) op de kop kunnen tikken voor een klein prijsje,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem