Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wandelen langs oude spoorroutes

Gestart door Val-Rikard, 07 april 2013, 08:03:22 AM

Harchey

Dit is misschien wat laat om op deze topic te reageren maar ik doe het toch. Ik ben namelijk een fervent fietser en gebruik waar mogelijk de oude spoorwegbeddingen. Daardoor ben ik met deze al een beetje vertrouwd. Wat betreft het aantreffen van relicten naar de vroegere spoorwegen toe kan ik in het bijzonder aanbevelen die van Landen naar Huy, van Huy naar Havelange, Bastogne naar Wiltz, Luxemburg (drie tunnels!). Van Huy zijn zelfs de restanten van armseinen en de katrollen voor de kabelbediening over gebleven. Ook van Landen naar Namen zijn er een hoop stations over gebleven. ook nog één goederenwagon (rottend) in Leuze. Van alles heb ik foto's beschikbaar. Fantastisch is ook het station van Montzen. Een emplacement van 2km lang. Een hoop rollend materiëel staat daar gewoon te rotten! Een ontmoeting met een Klasse 66 is er hoogst waarschijnlijk en meestal staat er wel eentje of meerdere te wachten. Een echte aanrader voor treinliefhebbers. Tussen haakjes: ik doe dit alles met de fiets vanuit Tienen want heb geen auto.
In september voorzie ik Marienbourg, ook met de fiets natuurlijk. Al deze routes zijn ook voor wandelaars aan te bevelen.
Danny

Jurgen

Mariembourg - Hermeton is 1 van de oudere RAVeLs en ik vind het wat spoorwegnostalgie betreft één van de mindere. Je kan er wel enkele stations en baanwachtershuisjes terugvinden, maar daar blijft het bij. Het museum van Mariembourg maakt echter veel goed.
Verder is het gewoon een mooie route die je zeker eens moet doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marc goovaerts

Danny,
Die foto's mag je rustig op het forum plaatsen hoor. Ze interesseren waarschijnlijk velen.